دیگر

تحقیق در مورد احاديث شجاعت | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد احاديث شجاعت

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏شجاعت
‏امام علی(ع):
‏الشجاعه عز حاضر، الجبن ذل ‏ظاهر؛
‏شجاعت عزتی است آماده، ترس ذلتی است آشکار.
‏امام علی(ع):
‏الشجاعه ‏نصره حاضره و فضیله ظاهره؛
‏شجاعت، نصرتی نقد و فضیلتی آشکار است.
‏امام ‏علی(ع):
‏السخاء و الشجاعه غرائز شریفه، یضعها الله سیحانه فیمن أحبه و ‏امتحنه؛
‏سخاوت و شجاعت خصلت های والایی هستند که خداوند سبحان آن دو را در وجود ‏هرکس که دوستش داشته و او را آزموده باشد می گذارد.
‏امام علی(ع):
‏جبلت ‏الشجاعه علی ثلاث طبائع، لکل واحده منهن فضیله لیست للاخری: السخاء بالنفس و الأنفه ‏من الذل و طلب الذکر …؛
‏شجاعت بر سه خصلت سرشته شده که هریک از آنها فضیلتی ‏دارد که دیگری فاقد آن است: از خودگذشتگی، تن ندادن به خواری و ذلت و

دریافت فایــل

تحقیق در مورد احداث باغ زیتون | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد احداث باغ زیتون

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

قسمتی از متن word (..DOC) :

‏‏مقدمه
‏رشد نسبي جمعيت تقاضا براي تهيه مواد غذايي و ساير نيازهاي جمعيت را افزايش مي دهد . متولي تامين نيازهاي غذايي و بخشي از اقتصاد خانواده ها و يا جامعه بخش كشاورزي است .
‏با محدود بودن اراضي زراعي توسعه كشاورزي در اراضي منابع طبيعي و ملي را افزايش مي دهد بنابراين فشار در بخش كشاورزي به روش منبع طبيعي سنگين مي نمايد . منطقي است كه از منابع طبيعي خدادادي و استعدادهاي بالقوه آن در جهت افزايش توليد و اشتغال زايي در جامعه استفاده گردد تا ظمن حفاظت از خاك و آب از فرسايش خاك جلوگيري نمود .
‏وزارت كشاورزي و منابع طبيعي و جهاد سازندگي مردم و علاقه مندان در امر طرح طوبي را استعانت و ياري مي نمايند تا در حهت توسعه پايسداري در جامعه و كشور با پشتيباني مالي و فني گامي مثبت در احداث باغات بر حسب شرايط و استعدادهاي موجود در هر منطقه برداشت شود . بنابراين اين طرح احداث باغ زيتون در منطقه مورد نظر مي تواند ظمن توليد انبوه براي نياز منظقه و صدور به خارج جهت ازر آوري در اشتغال زايي و جلوگيري از مهاجرت افراد تاثير به سزايي داشته باشد . و از طرف ديگر مديريت صحيح و اصولي بر طبيعت اعمال مي گردد .

دریافت فایــل

تحقیق در مورد بیوگرافی و روش سرودن احمد شاملو | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد بیوگرافی و روش سرودن احمد شاملو

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

زندگی نامه:
احمد شاملو در ساعت یک بامداد روز بیست ویکم آذر1304در خانه شماره 134 خیابان صفی علیشاه تهران متولد شد.دوره کودکی را به خاطر شغل پدر که افسر ارتش بود و هر چند وقت به ماموریت می رفت در شهرهایی چون رشت و سمیرم واصفهان وآباده وشیراز گذراند.
مادرش کوکب عراقی بود وپدرش حیدر نام داشت.دوره دبستان رادر شهرهای خاش و زاهدان ومشهد گذراند واقدام به گرداوری سواد عامه کرد.دوره دبیرستان را در بیرجند و مشهد و تهران گذراند و از سال سوم دبیرستان به شوق تحصیل دستور زبان آلمانی دبیرستان ایرانشهر تهران را ترک و به سال اول دبیرستان صنعتی تهران رفت.در سال 1321 پدر او به گرگان و ترکمن صحرا منتقل شد واحمد شاملو مجبور شد کلاس سوم دبیرستان را در گرگان ادامه دهد ودر آن مقطع از زندگی او بود (1321) که در فعالیت های سیاسیشمال کشور شرکت کرد و در تهران دستگیر و به زندان شوروی ها در رشت منتقل شد.در سال 1324 از زندان آزاد شد و با خانواده به ارومیه رفت و وارد کلاس چهارم دبیرستان شد.با آغاز حکومت دموکرات ها چریک ها به منزلشان ریختند و او و پدرش را نزدیک دو ساعت مقابل جوخه آتش نگهداشتند و مدتی دستگیر کردند.
در سال 1326 به تهران باز گشت و کاملا تحصیل مدرسی را ترک کرد و در همین سال بود کهازدواج اول او صورت گرفت.
در سال 1330 سردبیر’ چپ’مجله خواندنی آن زمان شد وبه مدت دو سال نیز مشاور فرهنگی سفارت مجارستان شد.در سال 1332 مجموعه اشعار’ آهن ها واحساس’را که پلیس همه نسخه های آن را سوزاند نوشت و تنها یک نسخه از آن نزد سیروس طاهباز ماند.
ترجمه کتاب هایی از زیگموندموریتس و موریوکایی موجب شد که در چاپ خانه روزنامه اطلاعات دستگیر شود وبه مدت 13 تا14 ماه در زندان سیاسی موقت شهربانی و زندان قصر زندانی باشد.

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخته کردن گوساله نر | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اخته کردن گوساله نر

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏‏پیشگفتار
‏این یک حقیقت مسلم است که دور نگه داشتن گوساله های جوان برای یک شروع خوب دارای مزایایی بعدی می باشد ، این حالت فراهم آوردن هر موقعیتی ب‏رای گوساله در هشت هفته اول زندگیش بوسیله سازگاری با رویه های مدیریت صوتی و ارائه جای اسکان مناسب است . در هر حال تلاش برای یافتن آب دزدک با بطری د رخیلی از واحدها عادت شده است ،‏‌‏هنگامی که اجرای معیارهای پیشگیرانه باید دستور روز باشد . امهال گلو و مسائل تنفسی از متداول ترین موارد مسأله سلامتی در طول چند ماه اولیه زندگی ‏گوساله می باشند . برای مثال تا اندازه 20 ‏٪‏ همه گوساله ها با پاک کردن در چند روز اولیه زندگی شان تحت تأثیر قرار می گیرند و برآورد می شود که مشکل هزینه ای به اندازه 30 پوند در هر 100 دام گاو و بیش از 70 میلیون پوند برای صنعت .
‏اینها ت‏رتیب کمبودهایی هستند که شما نمی توانید از عهده آنها برآیید و نه تنها آنها کنترل شیر و مزایای ‏ماهانه را خراب می کنند بلکه نیز از حیث اعتقادی کاربردهای رفاهی غیر قابل محاسبه ای وجود دارد .اطلاعات این کتابچه که شرکت مشاوره ای تحقیقاتی لبنیات و سرویس ملی اطلاعاتی بیماری حیوانات با حمایت مالی MDC‏‌‏ گرد آوری شده است ، برای کمک به شما و دامدار شما طراحی شده است . تا به مهارتهای تکنیکهایی که این نقایص 1 کاهش دهند سرعت ببخشند. این همچنین به شما آ‏خرین اطلاعات قانون رفاه اتحادیه اروپا را که در ژانویه سال ‏1998 معرفی شده است .
‏دامدار ‏–‏ کلید موفقیت
‏پرورش گاو مهمترین وظیفه واحد لبنیات است و کلید موفقیت آن در دست دامدار شماست . پرورش گاو به عنوان کار ثانویه و یکی از کارهای ‏که می تواند بنی و گردن مناسب شود زمانی که د رحقیقت به میزان مهارت و فداکاری نیاز دارد تلقی شود لذا اطمینان پیدا کنید که شخصی که گوساله ها را می پروراند این اهمیت را در مورد بقیه درک می کند . بطورایدآل همان شخص باید مسئول واحد گوساله بطور روزانه یا شبانه باشد . اغلب

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخلاق جنسی از دیدگاه شهید مطهری | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اخلاق جنسی از دیدگاه شهید مطهری

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏مقدمه :
‏ ‏«‏و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها وجعل‏‏»
‏يكی از نشانه‏های او اين‏ ‏است كه خود شما برای شما همسر آفريد تا با او آرام ‏گيريد و ميان شما مهر ‏و محبت قرار داد .
‏اخلاق جنسی
‏اخلاق جنسی قسمتی از اخلاق به معنی عام است . شامل آن عده از عادات و
‏ملكات و ‏روشهای بشری است كه با غريزه جنسی بستگی دارد .
‏حياء زن از مرد ، غيرت ناموسی ‏مرد ، عفاف و وفاداری زن‏ ‏نسبت به شوهر ، ستر عورت ، ستر بدن زن از غير محارم ، منع زنا ، منع‏ ‏تمتع نظری ‏و لمسی از غير همسر قانونی ، منع ازدواج با محارم ، منع نزديكی‏ ‏با زن در ايام ‏عادت ، منع نشر صور قبيحه ، تقدس يا پليدی تجرد جزء اخلاق‏ ‏و عادات جنسی بشمار ‏می‏روند .
‏اخلاق جنسی به ‏ ‏حكم قوت و قدرت فوق العاده غريزه كه اين قسمت از ‏اخلاق‏ ‏بشری وابسته به آن است ، همواره مهمترين بخشهای اخلاق به شمار می‏رفته‏ ‏است . ويل دورانت می‏گويد : ‘ سر و سامان بخشيدن به روابط جنسی هميشه‏ ‏مهمترين وظيفه اخلاقی به شمار می‏رفته است ، زيرا غريزه توليد مثل ، نه‏ ‏تنها در حين ازدواج بلكه قبل و بعد آن نيز مشكلاتی فراهم می‏آورد‏ .

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخلاق از دیدگاه روسو و ولتر | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اخلاق از دیدگاه روسو و ولتر

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخلاق از دیدگاه روسو و ولتر در قالب word  و در حجم 10 صفحه، قابل ويرايش و آماده پرينت 


بخشی از متن:
‏‏اخلاق از دیدگاه روسو و ولتر

‏ ‏روسو و ولتر در زمینه فلسفه اخلاق نظریه های متفاوتی دارند. روسو معتقد است که انسان طبیعتا خوب است و براساس حالت طبیعی،‏ بدی کردن او غیرممکن است. ولتر به این نظر روسو اعتقادی ندارد و نظر می دهد که انسان طبیعتا خوب نیست و برای آن که انسان موجودی خوب شود باید ساختار اخلاق را به گونه ای درآورد که انسان را موجودی اجتماعی کند آن گونه که بتواند از منافعش بگذرد.
‏روسو در کتابی به نام ‘قرارداد اجتماعی’ از منافع ویژه ای که تضاد با آنها تشکیل جامعه را واجب کرده انتقاد می کند. او در این کتاب، مسئله اخلاق را براساس ساختارهای اجتماعی شرح می دهد. استدلال روسو جهت برقراری قراردادی بنیادین با جایگزین کردن اخلاق برابری و قانونی به قرارداد و حقوقی ست که طبیعت با نابرابری جسمی بین انسانها موجب شده است. در این مقاله، نگاه انتقادی در وحله نخست متوجه موقعیت کنونی جهان و در مرحله بعد یادآوری اهمیت واحد اخلاقی است که جامعه را به عنوان مجموعه ای واحد تشکیل می دهد و در آن قانون افراد را به یکدیگر مرتبط می کند.‏
‏روسو برای دفاع از این نظر از استدلالهای مختلفی بهره می گیرد. استدلال های روسو که در چند زمینه از جمله طبیعت انسانی، مذهب، اخلاق و قانون است پیرامون یک ایده اصلی ست: بین منافع مختلفی که ارتباط اجتماعی را شکل می دهند وجه مشترک وجود دارد و اگر موردی نبود که همه منافع به آن مربوط شوند، هیچ جامعه ای وجود نداشت. بر همین نفع مشترک است که جامعه باید اداره شود و قرارداد اجتماعی اثراتی دارد که بدون آنها غیرممکن است که جامعه به حیاتش ادامه دهد.

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخلاق عملى و الگوهاى آن | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اخلاق عملى و الگوهاى آن

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏اخلاق عملى و الگوهاى آن
‏يكى از دانش‏‏‏هاى مفيد، علم ‏«‏اخلاق‏‏»‏ است. اين واژه، جمع‏‏«‏خلق‏‏»‏ است‏‏‏به معناى خوى، طبع، سجيه و عادت. موضوع اين علم رفتار و كردار آدمى است. همه عالمان و دانشوران‏‏‏و فيلسوفان از روزگاران كهن تا به امروز به اين رشته از دانش،علاقه و دل بستگى داشته‏‏‏اند و هر يك به نحوى در باب آن سخن‏‏‏گفته‏‏‏اند. اما اخلاق بر دو نوع است: نظرى و عملى. اخلاق نظرى‏‏‏در باره پايه‏‏‏ها و مبانى اخلاق، مفهوم تكليف اخلاقى و مسائلى ازاين دست، بحث مى‏‏‏كند ; يعنى مباحثى كه مستقيما به فعل اخلاقى‏‏‏مربوط نمى‏‏‏شود، اما اخلاق عملى مستقيما به خود عمل مربوط است،انجام عمل احسان، پرهيز از دروغ، غيبت، بهتان، احترام به پدرو مادر و مسائلى از اين قبيل كه به قصد قربت انجام مى‏‏‏شود درحوزه اخلاق عملى است. آن چه كه براى شخص مومن ارزش‏‏‏مند است اخلاق عملى است، زيرا تاعمل خير با نيت‏‏‏خالص، انجام نگيرد، رشد و كمال و فلاح محقق‏‏‏نخواهد شد. هرچه ما در باره اخلاق و يا عرفان نظرى تفحص كنيم،جز انبوهى از اطلاعات و معلومات چيزى نصيبمان نخواهد شد، زيراكه قلب و دل ما از آن‏‏‏ها بى‏‏‏بهره است فقط چاقى و فربهى ذهن،صورت گرفته است. اين سخن به معناى بى‏‏‏ارجى و بى‏‏‏منزلتى عرفان و اخلاق نظرى نيست،چرا كه آن هم در جاى خود مغتنم است، بلكه سخن در راه نجات ومسير رشد و برآمدن انسان است. شك نيست كه جمع بين اخلاق نظرى وعملى، بسيار پسنديده است و آدمى را مسلط مى‏‏‏كند، اما تقيد برعمل و سلوك در مسير اخلاق عملى است كه انسان را از دره‏‏‏هاى‏‏‏هولناك دنيا و آخرت، نجات مى‏‏‏دهد. سالك در مسير اخلاق عملى، به دنبال الگو است تا بتواند از اوسرمشق بگيرد و طى طريق نمايد. در مكتب ما چهارده معصوم پاك‏‏‏عليهم السلام بهترين الگو براى سلوك و گام زدن در وادى اخلاق‏‏‏عملى هستند; همان‏‏‏هايى كه خداوند متعال آنان را پاك گردانيد وسپس اسوه قرار داد. از اين رو است كه در اين مقاله، اشاره‏‏‏اى‏‏‏كوتاه به اين الگوهاى اخلاق عملى مى‏‏‏افكنيم. در كلمات قصار امام على بن ابى طالب (ع) در نهج البلاغه آمده
3
‏‏‏است كه امام مى‏‏‏فرمايد: ‏«‏من نصب نفسه للناس اماما فليبدابتعليم نفسه قبل تعليم غيره و ليكن تاديبه بسيرته قبل تاديبه‏‏‏بلسانه و معلم نفسه و مودبها احق بالاجلال من معلم الناس ومودبهم; هر كه خود را پيشواى مردم خواهد، بايد كه پيش از ادب‏‏‏كردن ديگران به ادب كردن خود بپردازد و بايد كه ادب كردن‏‏‏ديگران به كردار باشد، نه به گفتار. كسى كه آموزگار و ادب‏‏‏كننده خويش است، سزاوارتر به تعظيم است، از آن كه آموزگار وادب كننده مردم است.‏»‏
‏امام صادق (ع)
‏امام صادق (ع) فرمود:‏«‏شيعيان ما وقتى كه در كوچه و بازار راه مى‏‏‏روند و مردم آن‏‏‏ها رامى‏‏‏بينند به ما رحمت و درود مى‏‏‏فرستند‏»‏ و معناى شيعه اين است كه‏‏‏اين‏‏‏ها با عمل ديگران را درس مى‏‏‏دهند نه اين كه در گفتار خوب‏‏‏صحبت كنند، حرف بزنند، وعظ و پند و موعظه بدهند، اما به قول‏‏‏خواجه شيرازى: ‏«‏چون به خلوت مى‏‏‏روند آن كار ديگر مى‏‏‏كنند‏»‏. از امام صادق يا امام باقر عليهما السلام پرسيدند: معنى اين‏‏‏آيه چيست؟ ‏«‏اتقوا الله حق تقاته‏‏»‏ امام فرمود:‏«‏يطاع و لا يعصى; فرمان خدا را ببرد و عصيان خدا را نكند‏»‏.

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اربعین | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اربعین

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏چله غم (اربعین حسینی، و روز زیارتی حضرت اباعبداللّه الحسین علیه السلام)
‏در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین بن علی علیه السلام گفته می شود که هم زمان با بیستم ماه صفر است. از سنت های دیرین مردم، گرامی داشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته در روز چهلم آنهاست. به همین دلیل برای ایشان مجلس یادبود برپا می کنند و خیرات و صدقات می دهند. در روز بیستم ماه صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی به پا می دارند و باران اشک خویش را با مظلومیت حسین و یارانش پیوند می زنند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچ گاه بی رهرو نخواهد ماند.
‏چهل روز گذشت…
‏در غروب عطش آلود، وقتی برق شقاوت خنجری آبگون بر حنجره آخرین شهید نشست، وقتی صدای شکستن استخوان در گوش سم های تازه عوض شده پیچید، و آن گاه که خیمه ها در رقص شعله ها گم شدند، جلادان همه چیز را تمام شده انگاشتند. دشمن به جشن و سرور ایستاد و نوازندگان، دست افشان و پایکوبان، در کوچه های آراسته، به انتظار کاروانی نشستند که با هفتاد و دو داغ، با هفتاد و دو پرچم، با شکسته ترین دل و تاول زده ترین پا، به ضیافت تمسخر و طعنه و خاکستر و خنده می آمد. ولی، چهل روز گذشت. حقیقت، عریان تر و زلال تر از همیشه، از افق خون سر برآورد. کربلا به بلوغ خویش رسید و جوشش خون شهیدان، خاشاک ستم را به بازی گرفت. خونی که آن روز در غریبانه ترین غروب، در گمنام ترین زمین و در عطشناک ترین لحظه بر خاک چکه کرد، در آوندهای زمین جاری شد و رگ های خاک را به جنبش و جوشش و رویش خواند. چهل روز است که یزیدیان، جز رسوایی ندیده اند و جز پتک استخوان کوب، فریادی نشنیده اند.

‏اربعین است
‏اربعین است. کاروان به مقصد می رسد. تیر عشق کارگر افتاده و قلب سیاهی چاک خورده است. اربعین است. هنگامه کمال خون، باروری عشق و ایثار، فصل روییدن. هنگام میثاق است و دوباره پیمان بستن. به راستی کدامین سر، سودای همراهی این سر بریده را دارد و کدامین همت، ذوالجناح بی سوار را زین خواهد کرد. اربعین است. عشق با تمام قامت بر قله گودال ایستاده و دو دستی که در ساحل علقمه کاشته شد، بلند و استوار، چونان نخل های بارور، سربرآورده است. به راستی، کدامین یاور، به همنوایی و همراهی برمی خیزد؟
‏زیارت اربعین

دریافت فایــل

تحقیق در مورد اخلاق و فقه | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد اخلاق و فقه

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏اخلاق و فقه‏
‏علم اخلاق، درباره نفس و رفتار برخاسته از آنها سخن مى‏‏‏گويد و علم فقه، به كارهاى مكلفان مى‏‏‏پردازد. بنابراين، اين دو علم، به گونه‏‏‏اى اشتراك دارند.
‏در علم اخلاق، ‏«‏رفتار‏»‏ از آن جهت كه بار ارزشى دارد و آشكار كننده سرشت فرد است، مورد بررسى قرار مى‏‏‏گيرد و اگر عملى، گاهى اتفاق بيفتد، از جهت علم اخلاق مورد توجه نيست. اما در فقه، رفتارى مورد توجه است كه دستور بر انجام و بيا ترك آن رسيده باشد، حتى اگر عملى يك بار شخصى آن را انجام دهد، از جهت حقوقى و فقهى، به ارزيابى گذارده مى‏‏‏شود با اين كه مشتركاتى بين فقه و اخلاق وجود دارد، ولى هر يك از دو علم، از حيثيت و جهت يكسانى بحث نمى‏‏‏كنند. در فقه، بحث از افعال مكلفان است، از جهت تشخيص وظيفه و تعيين حدود و حقوق افراد؛ ولى دراخلاق، موضوع اصلى ارزشهاى اخلاقى و فضايل انسانى، مورد توجه است. آداب مستحبى از نظر فقهى، هيچ گونه الزامى ندارند، امّا همانها رادر رابطه بااصلاح و تهذيب نفس در نظر بگيريم، به گونه‏‏‏اى بايستگى در پى دارند؛ چرا كه بار ارزشى دارند. ممكن است عملى از نظر حقوقى ممنوع نباشد، ليكن در چهار چوب علم اخلاق، ناپسند باشند. نيت بد در فقه و حقوق كيفرى ندارد، و ليك در اخلاق، نيت اصالت دارد و تفاوت كارهاى انسانها به نيتهاى آنان بستگى دارد. چه بسا، عملى روى مصالح اجتماعى يا نيازهاى فردى، صحيح و در فقه مباح باشد، امّا پيامدهاى ناگوار اخلاقى داشته باشد. گاهى انسان، ناگزير است كه دروغ بگويد و غيبت كند. اين، بى گمان اثر روحى بدى روى شخص مى‏‏‏گذارد، هر چند در فقه رواست.
‏و از اين روى، انسان اگر بتواند در موارد ضرورت نيز دروغ نگويد، بهتر است.

دریافت فایــل

تحقیق در مورد ارتباط بزرگترها با جوانان | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق در مورد ارتباط بزرگترها با جوانان

دریافت فایــل

نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏‏ارتباط بزرگترها با جوانان:
‏اتباط برزگترها با جوانان باید بر اساس جاذبه بر قرار شود، نه با عوامل دافعه. بررسی و مطالعات حاکی است که ارتباط بزرگترها با جوانان به صورت دافعه، نه جاذبه. خداوند در قرآن مجید درباره ‏رمز موفقیت و پیشرفت اسلام چنین می فرماید: اگر به جای نرمی و ملایمت، تند و تیز بودی هر آینه از طراف تو پراکنده می شدند. امروز همه به این واقعیت رسیده ایم که کشورهای پیشرفته، مغزهای متفکر و خلاق را می ربایند. بدیهی است که این ربایش در پرتو عوامل جذب و انجذاب انجام می گیرد، نه با زور و تحدید. روی این اصل پدر و مادران باید بکوشند با عوامل جذبی به سراغ جوانان بروند. باید اعتراف کنیم که در بسیاری از خانواده ها، رابطه بزرگترها با جوانان تیره تار است آن و علت آن هم این است که نوعا بزرگترها می کوشند با عوامل دافعه با جوانان ارتباط بر قرار کنند. باید بدانیم که بزرگترین عاملی که جوانان را از هدایت و ارشاد باز می دارد، زور گویی و تحمیل بزرگترها بر جوانان است.
‏ضرورت درک نوجوان:
‏نکته حساسی که از اهمیت بر خوردار است، این است که در بسیاری از خانواده ها بزرگترها جوانان را درک نمی کنند. قاعده و روش این است که بزرگترها خود را نظم داده، در حد جوان قرار دهند تا بتوانند نیازهای آنان را درک کنند، زیرا هرگز انسان نمی تواند فرد دیگری را درک کند، مگر آنگاه که خود را در قالب او قرار دهد.

دریافت فایــل