روانشناسی

پاورپوینت عوامل روانشناختي بيماري ها | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت عوامل روانشناختي بيماري ها

دریافت فایــل

پاورپوینت عوامل روانشناختي بيماري ها در قالب pptx و در حجم 28 اسلاید:


بخشی از متن: 
مسئله جسم و ذهن در سلامت 
 تمركز الگوي پزشكي بر علل جسمي براي مشكلات سلامت مثل : 
             – ميكروب ها 
             – ژن ها 
            – مواد شيميايي 
در نتيجه توصيه درمان هاي جسمي ( مثل داروها ) 
بزرگترين چالشها در روانشناسي سلامت 
 الگوي زيستي ، رواني،اجتماعي و عوامل غيرجسمي مؤثر در سلامت 

فهرست مطالب:
جسم وذهن در سلامت
نقش علل روانشناختي در مشكلات مزمن سلامت
 سندرم نقص ايمني اكتسابي ( ايدز )
باورها 
نقش روانشناسي در مطالعه  AIDSو HIV
عوامل روانشناختي مؤثر در تسريع و تكثير ويروسHIV
علل پيش بيني در بقاي بيماران مبتلا به ايدز 
بيماري كرونري قلب
نقش روانشناسي
پيش بيني و تغيير عوامل خطرآفرين رفتاري
روانشناسي و توانبخشي بيماران كرونري قلب
بيماري علاج ناپذير
سرطان
نقش روانشناسي در سرطان
راهبردهاي روانشناختي براي مقابله 
مداخلات رواني – اجتماعي
طول عمر و افزايش دوره بدون بيماري
سازگاري با بيماري
منبع

دریافت فایــل

پاورپوینت استرس بلایا | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت استرس بلایا

دریافت فایــل

نوع فایل : power point

قابل ویرایش : 26 اسلاید

قسمتی از اسلاید ها :

بعد از وقوع حوادث غيرمترقبه افرادي كه در گروه امداد و نجات هستند با 3 سؤال مواجه مي شوند؟

1-چه مسائل و واكنش هاي رواشناختي را بازماندگان تجربه
مي كنند.

2-چه فاكتورهايي افراد را در معرض خطر مسائل ناشي از تطابق مجدد قرارمي دهد.

3-چه كارهايي را مي توان براي كاهش پيامدهاي منفي روانشناختي ناشي از حوادث غيرمترقبه مي توان انجام داد.

اول: واكنش هاي هيجاني بعد از حوادثاكثريت بازماندگان يك يا سه مورد از واكنش هاي استرس طبيعي زير را در طول چند روز اول بعد از حادثه تجربه مي كنند.

1-واكنش هاي هيجاني:

شوكه شدن، ترس، خشم، احساس شرم، احساس گناه، احساس درماندگي و احساس نااميدي، اشكال در لذت بردن از فعاليتهاي روزمره و دوست شدن با ديگران.

2-واكنش هاي شناختي:

احساس گيجي، نگراني، بلاتصميمي، از دست دادن حافظه، مشكل در تمركز حواس و سرزنش خود.

3-واكنش هاي فيزيكي:

احساس خستگي، اشكال در خواب، دردهاي بدني، از جا پريدن، تهوع، تغيير در اشتها، نفس نفس زدن

4-واكنش هاي بين فردي (روابط با دوستان، محيط كار، مدرسه، خانواده)

تحريك پذيري، گوشه گيري، احساس طرد شدن، بي اعتمادي

فهرست مطالب و اسلاید ها:

اختلال استرس پس از سانحه

تاریخچه

اپیدمیولوژی

چه حوادثي باعث بروز PTSD مي شود

عواملي كه احتمال بروز PTSD را افزايش مي دهند

عوامل مربوط به بلاياي طبيعي

معيارهاي تشخيصي DSM-IV در مورد PTSD

دریافت فایــل

پاورپوینت استرس شغلی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت استرس شغلی

دریافت فایــل

نوع فایل: power point

قابل ویرایش : 22اسلاید

فسمتی از اسلایدها :

Shirom

استرس را يک احساس فردي هنگامي که نيازهاي محيطي (استرسورها ) از توانايي ها و قابليتهاي فردي فراتر رفته و باعث يک پيامد منفي ميشود تعريف کرده است.

Selye

استرس را به صورت عدم توازن بين قابليتهاي فردي و نيازهاي محيطي تعريف کرده است.

NIOSH

استرس شغلي وقتي رخ ميدهد که بين نيازهاي شغلي با تواناييها ، قابليتها و خواسته هاي فرد هماهنگي نباشد. در اين تعريف علاوه برعدم هماهنگي با تواناييها و قابليتهاي فرد به خواسته هاي فردي نيزتوجه شده است .

نيروي انساني مهمترين و اساسي ترين عامل در رشد و توسعه سازمانها محسوب مي گردد.

عوامل رواني محيط كار و استرس شغلي برخلاف ساير عوامل زيان آور محيط كار مختص شفل خاصي نيستند و در همه مشاغل به اشكال گوناگون با درجات متفاوت وجود دارند .

در انگلستان 1 نفر از هر 5 نفر شاغل از درجات بالاي استرس شغلي رنج مي برد و بيش از 500 هزار كارگر در سال به دليل اين استرس غيبت مي نمايند.

طبق گزارش مؤسسه تحقيقات مربوط به استرس (درآمريکا) درمان ناراحتي هاي مربوط به استرس، سالانه يکصد ميليارد دلار براي دولت آمريکا خرج بر مي دارد.

همه ساله 7/6 ميليون روز کاري در انگليس به دليل استرس از بين مي رود.

فهرست مطالب :

استرس

Stress is real

Demand control model

عوامل استرس زا

ابهام نقش

تعارض شغلی

روابط با همكاران

عوارض استرس شغلی

مديريت استرس

Organizational Health

دریافت فایــل

پاورپوینت مداخله در خودکشی (42 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت مداخله در خودکشی (42 اسلاید)

دریافت فایــل


پاورپوینت مداخله در خودکشی در قالب pptx و در حجم 42 اسلاید جامع، شامل:

مقدمه
مشاهیری که مرتکب خودکشی شدند
مفاهیم
حقایق
آمار در جهان
روش های خودکشی
سبب شناسی خودکشی
رویکرد زیستی
دیدگاه امیل دورکهِیم
اختلالات همراه با خودکشی
عوامل پرخطر مربوط به خودکشی
عوامل محافظت کننده در برابر خودکشی
نشانه های هشدار دهنده خودکشی
مداخله در بحران
اهداف مداخله در بحران

بخشی از متن:
یک میلیون خودکشی در سال در دنیا
كلمهsuicide از ريشه فرانسوي و لاتين گرفته شده است. Sui به معني خود و Caedere به معني كشتن است.
«جان خود را عمدا گرفتن»
همه انسانها در طول عمر خود به مرگ فکر می کنند.
خودكشي پديد ه اي اجتماعي است.
گذار از سنت گرایی به مدرنیته
در برخی كشورها سومين عامل مرگ و مير جوانان و نوجوانان 15 تا 24 ساله و هشتمين عامل مرگ و مير به طور كلي مي باشد .
خودکشی کامل، موفق و اقدام

مشاهیری که مرتکب خودکشی شدند
سقراط (۳۹۹) ، فیلسوف یونانی
صادق هدایت (تولد ۱۲۸۱، مرگ ۱۳۳۰)
کلئوپاترا (۶۹-۳۰ قبل از میلاد)، ملکه ی مصر
آدولف هیتلر (۱۹۴۵) ، رهبر دولت نازی آلمان
هاینریش هیملر (۱۹۴۵) ، از رهبران نازی
پاول یوزف گوبلز (۱۹۴۵) ،از سران حزب نازی
مریلین مونرو (۱۹۶۲) ، هنرپیشه آمریکایی
ن (۶۸) ، امپراتور روم
ونسان ونگوگ (۱۸۹۰) ، نقاش هلندی
ارنست همینگوی (۱۹۶۱) ، نویسنده آمریکایی
هانیبال (۱۸۲) ، سردار کارتاژی

دریافت فایــل

اصول بنیادین در تبیین و درمان اختلالات روانی از دیدگاه شناختی رفتاری | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

اصول بنیادین در تبیین و درمان اختلالات روانی از دیدگاه شناختی رفتاری

دریافت فایــل

بخشی از متن:

اصول بنیادین در تبیین و درمان اختلالات روانی از دیدگاه شناختی رفتاری
1. شناخت ها، رفتارها و هیجان ها را تعیین می کنند، ولی در عین حال رفتارهای معیوب و هیجان های منفی خود باعث تشدید شناخت های منفی، تحریف شده و ناکارآمد می شوند.
2. نظام پردازش اطلاعات می تواند در تمامی سطوح، از جمله ادراک، توجه، حافظه و تعبیر و تفسیر دچار سوی مندی و تحریف شود.
3. اگرچه نظام پردازش اطلاعات مستعد تحریف و سوی مندی است، ولی به همان اندازه قابلیت اصلاح را نیز دارد.
4. اصلاح نظام پردازش اطلاعات با روش رایج در علم انجام می شود. یعنی بیمار می آموزد که بر اساس فکرهایش فرضیه بسازد، ملاک عینی برای رد یا تایید فرضیه اش ابداع کند، به صورت عملی با جمع آوری شواهد رفتاری و ذهنی فرضیه را بیازماید و در صورت تایید نشدن، فرضیه را به گونه ای تعدیل کند که با شواهد موجود منطبق باشد.
فهرست مطالب:
مدل شناختی رفتاری اختلالات روانی
ساختار کلی درمان در نظریه شناختی رفتاری
درمان شناختی رفتاری در سه محور اتفاق می افتد
مراحل و ساختار جلسات درمانی
فرمول بندی
فرمولبندی  شناختی-رفتاری و برنامه درمانی
ساختار جلسات درمان

دریافت فایــل

پاورپوینت اسکیزوفرنی در دانش آموزان (25 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت اسکیزوفرنی در دانش آموزان (25 اسلاید)

دریافت فایــل

پاورپوینت اسکیزوفرنی در دانش آموزان، در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تشخیص 
معیارهای تشخیص اسکیزوفرنی 
مشخصات 
تشخیص افتراقی 
ادراک های نابهنجار 
تفکر هذیانی 
اختلال فکری 
علائم منفی اسکیزوفرنی 
علایم جسمانی 
زمان بروز 
علل بیماری 
درمان 
سیر اختلال و پیامد آن 
معلمان چه کمکی می توانند بکنند؟ 
تشخیص زودهنگام و ارجاع بیمار به مراکز درمانی 
حمایت از کودکان بیمار در محیط مدرسه 
نقش معلمان در ارزیابی و معاینه 

دریافت فایــل

پاورپوینت با موضوع اختلال سوک (23 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت با موضوع اختلال سوک (23 اسلاید)

دریافت فایــل

پاورپوینت با موضوع اختلال سوک (23 اسلاید) 
 اختلال سلوک: 
الگو های پرخاشگرانه رفتار جزو رایج ترین دلایل ارجاع کودکان و نوجوانان به مراکز روان شناسی و روان پزشکی هستند با اینکه رفتار های تکانشی در کودکان جزو رفتار های رشدی نرمال هستند. این کودکان حقوق اولیه همسالان و اعضای خانواده را نقض می کنند. مشخصه اصلی آنها عبارت است از پرخاشگری و نقص حقوق دیگران،کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک در چهار زمینه زیر رفتار های خود را نشان میدهند،1 پرخاشگری فیزیکی2تخریب اموال خود یا دیگران3دزدی یا فریبکاری4نقض قوانین متناسب با سن
اختلال سلوک بر اساس سن شروع
1 نوع فرعی شروع در کودکی،که در آن حداقل یک ملاک مشخص به طور مکرر قبل از 10 سالگی روی داده است
2 نوع فرعی شروع در نوجوانی، که در آن هیچ ملاک مشخص ای به طور مکرر قبل از 10 سالگی مشاهده نشده باشد.
3نوع فرعی شروع نامشخص، که در آن سن شروع نامشخص است.
فهرست مطالب:
اختلال سلوک
اختلال سلوک بر اساس سن شروع
نرخ شیوع
ملاک های تشخیصی اختلال سلوک
سبب شناسی
نقش  پدر و مادر
عوامل ژنتیکی
عوامل اجتماعی فرهنگی
عوامل روان شناختی
عوامل نوربیولوژیک
کودک آزاری و بدرفتاری با کودکان
عوامل کاموبید
تشخیص افتراقی
درمان اختلال سلوک
تکنیک های شناختی- رفتاری برای کودکان
تکنیک معلمی کردن  Technique   Coachin

دریافت فایــل

پاورپوینت کودکان بیش فعال (32 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت کودکان بیش فعال (32 اسلاید)

دریافت فایــل

پاورپوینت کودکان بیش فعال (32 اسلاید) 
بخشی از متن:
علائم بیش فعالی   
مشکل اصلی کودکان عدم توانایی آنها در حفظ و تنظیم رفتارشان است ، در نتیجه اغلب نمی توانند رفتار مناسبی که لحظه به لحظه با شرایط محیط هماهنگ باشد نشان دهند . خوابیدن و غذاخوردن آنها منظم نیست به نظر میرسد در همه چیز دخالت می کنند و مراقبت دائمی نیاز دارند . از نظر هیجانی ثبات ندارند ، بطور ناگهانی می خندند یا گریه می کنند و رفتارشان غیرقابل پیش بینی یا ارزیابی است . سریع از کوره در می روند و نمی توانند پیامدهای رفتارشان را پیش بینی یا ارزیابی نمایند . در فعالیت های خطرناک شرکت می کنند و احتمال صدمه دیدن آنها زیاد است . قبل از فکر کردن عمل می کنند ، قبل از پایان سئوال جواب می دهند ، اشیاء را پرتاب می کنند و ناخواسته به دیگران صدمه می زنند ، پرفعالیت و پرتحرک هستند ، هرلحظه در حال رفتن هستند ، انگار موتوری درون بدن آنهاست که آنها را به حرکت دائمی مجبور می کند ، نمی توانند آرام بنشینند و بی قرار هستند. اختلال تمرکز در این کودکان در کارهایی که فعالیت دائم و جدی مغزی را لازم دارد مشهودتر است . آنها ممکن است در تماشای تلویزیون ، بازی با کامپیوتر و فعالیتهای لذت بخش با کودکان دیگر تفاوتی نداشته باشند ولی در کارهایی که فعالیت مداوم مغزی و تمرکز لازم دارد ( انجام تکالیف درسی ) تفاوت آنها با کودکان دیگر نمایان می شود . به نظر می رسد مغز آنها اطلاعات محیطی را بیش از حد لازم می گیرد ، یعنی در انتخاب توجه به اطلاعات ضروری و بی توجهی و حذف اطلاعات غیرضروری ضعف دارند . رعایت قوانین منزل و مدرسه برای آنان مشکل است و برای پیروی از قوانین توجه بیشتری لازم دارند . در انجام تکالیف مدرسه ، تمرکز روی درس ، رعایت قوانین مدرسه و داشتن روابط اجتماعی مناسب با همکلاسی ها مشکل دارند . برای رسیدن به اهداف درازمدت برنامه ریزی نمی کنند.

دریافت فایــل

پاورپوینت ODD اختلال نافرمانی- مقابله جو (22 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت ODD اختلال نافرمانی- مقابله جو (22 اسلاید)

دریافت فایــل

 پاورپوینت ODD اختلال نافرمانی- مقابله جو (22 اسلاید) 
بخشی از متن:
ODD اختلال نافرمانی-مقابله جو چیست؟
در ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی به عنوان 
یک الگوی خلق عصبی/تحریک پذیر، رفتار مجادله/مقابله ای، یا تلافی 
جویانه که حداقل شش ماه تدوام داشته باشد، تعریف شده است.
اختلال نافرمانی مقابله‌ای، اختلال نسبتاً جدید در کودکانی است که ملاک‌های کامل اختلال سلوک را ندارند. این اختلال، اولین بار به‌عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد که در آن، کودکان مبتلا علاوه بر مشکلاتی همچون الگوی پایدار رفتار منفی‌کارانه، خصومت‌آمیز و گستاخانه، مشکلات چشمگیری در زمینه‌های تحصیلی و اجتماعی نیز
نشان می‌دهند
رفتارگرایان معتقدند که مقابله جویی یک رفتار تقویت شده و آموخته شده است که از طریق آن کودک بر اولیاء قدرت اعمال کنترل می نماید. به علاوه توجه زیاد والدین مثل بحث های طولانی در مورد رفتار نیز ممکن است رفتار را تقویت کند.(لطفی کاشانی، وزیری، 1378)

دریافت فایــل

پاورپوینت نظریه درمانهاي يكپارچه نگر و التقاطي – آرنولد لازاروس (26 اسلاید) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت نظریه درمانهاي يكپارچه نگر و التقاطي – آرنولد لازاروس (26 اسلاید)

دریافت فایــل

پاورپوینت نظریه درمانهاي يكپارچه نگر و التقاطي – آرنولد لازاروس (26 اسلاید) 

بخشی از متن:
التقاط گرائي فني يا يكپارچگي نظري؟
دردرمان يكپارچه نگر هدف بهتركردن اثربخشي و كارائي روان درماني است.
 تحقيق بدون مرز و علاقه به گفتگوي فرانظري، مشخصة جنبش يكپارچه نگر است  التقاط گراي فني كمتر نظري است و مي خواهد توانائي ما را درانتخاب بهترين درمان براي فرد و مشكل او بهبود بخشد.
التقاط گرائي مي خواهد پيش بيني كند كه مداخله ها براي چه كساني نتيجه بخش هستند و مبناي آن عملي است نه نظري دريكپارچه نگري نظري، دو يا چند سيستم روان درماني با هم تركيب مي شوند. به اين اميد كه نتيجة آن، بهتر از يك درمان تك بعدي باشد.
درمان روان پويشي – رفتاري يكپارچه نگر
نظريه شخصيت و آسيب شناسي روانی
روانكاوان و هم رفتارگرايان، براهميت اضطراب تأكيد دارند اما بين اين دوديدگاه ازنظر فرمول بندي و درمان اضطراب تفاوتهاي مهمي وجود دارد. 

دریافت فایــل