علوم تربیتی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مراحل برنامه ریزی آموزشی) نوشته فروزان ضرابیان

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مراحل برنامه ریزی آموزشی) نوشته فروزان ضرابیان با مشخصات پاورپوینت فصل چهارم, کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی, فروزان ضرابیان, نسیم سعید, ماندانا گودرزی ,پیام نور,پاورپوینت, اصول برنامه ریزی آموزشی,اصول برنامه ریزی ,آموزش,اصول برنامه ریزی آموزشی,مراحل برنامه ریزی آموزشی,مراحل برنامه ریزی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مراحل برنامه ریزی آموزشی) نوشته فروزان ضرابیان، نسیم سعید، ماندانا گودرزی انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 24 اسلاید: 


بخشی از متن:
مراحل برنامه ریزی آموزشی
فعالیت های قبل از برنامه ریزی آموزشی : فعالیت هایی مانند ایجاد واحدهای بهبود کیفیت، کمیته ارزیابی کیفیت، واحد آمار و اطلاعات و …
فعالیت های ضمن برنامه ریزی آموزشی : فعالیت هایی مانند تعیین اهداف واحد دانشگاهی، عوامل و اجزای نظام دانشگاهی، پیش بینی وضعیت نظام دانشگاهی، تعیین نقاط قوت و ضعف و تعیین استراتژی ها و …
فعالیت های بعد از برنامه های آموزشی: فعالیت هایی مانند ارزیابی وضعیت آموزش و پژوهش واحد دانشگاهی و شیوه ارائه راه حل ها برای بهبود و اصلاح نقاط ضعف آن 
برنامه ریزی آموزشی در سطح موسسه 
یکی از راه های کمک به بهبود کیفیت فرآیند آموزش و پرورش روی آوردن به این نوع برنامه ریزی است که برنامه ریزی در سطح متوسطه یکی از انواع مهم آن به شمار می آید. 
مراحل برنامه ریزی آموزشی در سطح متوسطه 
فعالیت های پیش از برنامه ریزی
فعالیت های برنامه ریزی 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مدل های برنامه ریزی آموزشی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مدل های برنامه ریزی آموزشی با مشخصات پاورپوینت فصل سوم, کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی, فروزان ضرابیان, نسیم سعید, ماندانا گودرزی ,پیام نور,پاورپوینت, اصول برنامه ریزی آموزشی, کتاب اصول برنامه ریزی, آموزش,اصول برنامه ریزی آموزشی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل سوم کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (مدل های برنامه ریزی آموزشی و الگوهای برنامه ریزی آموزش عالی) نوشته فروزان ضرابیان، نسیم سعید، ماندانا گودرزی انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 46 اسلاید: 


بخشی از متن:
مدل های برنامه ریزی آموزشی 
تعریف مدل: مدل الگویی است به مقیاس کوچک از واقعیت که معمولا به صورت فرمول های ریاضی ساخته می شوند.            
انواع مدل های برنامه ریزی از نظر جانستون
   مربوط به سطح 
  مبنای ریاضی مدل
شامل سه سطح:  
سطح واحد آموزشی: این مدل ها برای توسعه یک واحد آموزشی یا یک گروه متشکل از چند موسسه ساخته شده اند. مانند مدرسه
سطح سیستم یا پاره سیستم:  این مدل ها برای برنامه ریزی تمام سیستم آموزش پرورش یا بخش عمده آن ساخته شده اند. مانند یک دوره تحصیلی
سطح سیستم آموزشی : در ارتباط با توسعه اقتصادی: این مدل ها به برنامه ریزی برای سیستم آموزش به منظور تامین نیروی انسانی توجه دارند.
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی

دانلود مستقیم پاورپوینت کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی با مشخصات pdf کتاب نظارت و راهنمایی,مصطفی نیکنامی,نظارت و راهنمایی آموزشی,پاورپوینت کتاب نظارت,پاورپوینت نظارت و راهنمایی,خلاصه کتاب نظارت و راهنمایی,PPT نظارت و راهنمایی آموزشی,دانلود نظارت و راهنمایی آموزشی,نظارت و راهنمایی نیکنامی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی در قالب pptx و در حجم 195 اسلاید قابل ویرایش:  

فهرست مطالب کتاب:  
فصل اول:  
مفاهیم نظارت و راهنمایی آموزشی 
فصل دوم:  
حیطه و نوع عملکرد نظارت و راهنمایی آموزشی 
فصل سوم: 
مسئولان نظارت و راهنمایی آموزشی، نقشها، پستها، و مقامهای سازمانی
فصل چهارم: 
وظایف راهنمای آموزشی
فصل پنجم: 
اصول و روشهای نظارت و راهنمایی آموزشی
فصل ششم: 
مؤلفه های اصلی نظارت و راهنمایی آموزشی
توجه
برای دریافت هر فصل به صورت مجزا اینجا کلیک کنید

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مبانی فلسفی تربیت)

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مبانی فلسفی تربیت) با مشخصات پاورپوینت ,مبانی و اصول تعلیم و تربیت, علی اکبر عجم,مریم انصاری,اصول تعلیم و تربیت ,خلاصه کتاب تعلیم و تربیت,Pdf کتاب مبانی و اصول, تعلیم و تربیت,ppt کتاب مبانی تعلیم و تربیت ,مبانی فلسفی تربیت,فصل سوم

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مبانی فلسفی تربیت) نوشته علی‌اکبر عجم، مریم انصاری، احمد میرگل انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 37 اسلاید:  

بخشی از متن: 
تربیت امری است که همیشه مورد توجه مصلحان اجتماعی،متفکران وفیلسوفان بوده است .هرگروه براساس تجربیات وتفکرات خود درباره ماهیت واصل آن به بحث پرداخته اند .در گذشته تعلیم وتربیت بیشتر متاثر از مکتب های رسمی فلسفی چون ایده آلیسم ،ریالیسم،پراگماتیسم بود،اما در دوران حاضر تفکر در تعلیم وتربیت برگرفته از تفکرات جدیدی چون وجود گرایی،انسان گرایی،تحلیل زبان وهمچنین تفکرات انتقادی قرار گرفته ونظرات تربیتی آنان را مورد سوال قرار داده است .همچنین ایدولوژی های حاکم بر جهان ونیز مبانی سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی جهان نظام های آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است همین تحولات و تاثیرات متعدد منجر به پیدایش اصول متعدد تربیت شده است. 
فلسفه تربیت، فعالیت ذهی از موضوعات تربیت است. فعالیت های ذهنی نیاز به کسب دانش دقیق و موشکافانه دارد و متمرکز بر مهارت های شناختی پیچیده از قبیل روشن سازی، آزمایش کردن، مرور کردن، تشخیص دادن، طبقه بندی کردن ،ارزیابی کردن، نقد کردن و نیز گرایش هایی چون کنجکاوی، انعطاف پذیری فکری نسبت دیگران، موشکافی دقیق و انتقادپذیری است که همگی منجر به تفکر فلسفی می شود.
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (اهداف تربیت)

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (اهداف تربیت) با مشخصات پاورپوینت ,مبانی و اصول تعلیم و تربیت, علی اکبر عجم,مریم انصاری,اصول تعلیم و تربیت ,خلاصه کتاب تعلیم و تربیت,Pdf کتاب مبانی و اصول, تعلیم و تربیت,ppt کتاب مبانی تعلیم و تربیت,فصل دوم,اهداف تربیت,داشتن هدف در زندگی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (اهداف تربیت) نوشته علی‌اکبر عجم، مریم انصاری، احمد میرگل انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 67 اسلاید:  

بخشی از متن: 
داشتن هدف در زندگی از لوازم اصلی حیات سعادتمندانه و معناداراست.انسان زمانی امنیت خاطر و آرامش دارد که افق روشنی در اینده خود ببیند وباانگیزه و رضایت درونی برای رسیدن به آنچه که در آن افق، مد نظر دارد تلاش کند.بدترین حالت برای آدمی زمانی است که احساس سرگردانی کند و بلاتکلیف بماند. 
در فرهنگ معین، هدف چنین تعریف شده است: «هر چیز بلند و برافراشته،نشانه تیر آنچه آدمی برای رسیدن به آن بکوشد، مقصود، غایت».
یکی از رویدادهای مهم زندگی، یادگیری است؛ رویدادی که با کل حیات انسان در ارتباط است. اگر یادگیری مؤثر و همه جانبه به وجود نیاید هر رفتاری از انسان سر بزند معیوب یا ناقص خواهد بود. اما یادگیری نیز باید به صورت نظام دارو هدفمند باشد به همین دلیل به برنامه درسی، طرح یادگیری گفته می شود.
 اجزا مختلف این طرح با هدف های روشن و آشکار انسجام می یابد. اگر در طرح یادگیری هدف معلوم نباشد یا معلوم باشد ولی به نحو اصولی و واضح معین نشده باشد هیچ کدام از عناصر برنامه درسی فایده و کارایی لازم را نخواهد داشت. 
هدف، نقش اساسی و محوری در برنامه درسی دارد. به همین دلیل نخستین چیزی که در فرایندبرنامه ریزی درسی باید به آن توجه شود همین اهداف است و آنچه به فعالیت های تربیتی معنا می دهد هدف است. 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مفهوم شناسی تربیت)

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مفهوم شناسی تربیت) با مشخصات پاورپوینت ,مبانی و اصول تعلیم و تربیت, علی اکبر عجم,مریم انصاری,اصول تعلیم و تربیت ,خلاصه کتاب تعلیم و تربیت,Pdf کتاب مبانی و اصول, تعلیم و تربیت,ppt کتاب مبانی تعلیم و تربیت,مفهوم شناسی تربیت

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (مفهوم شناسی تربیت) نوشته علی‌اکبر عجم، مریم انصاری، احمد میرگل انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید:  

بخشی از متن: 
در فرهنگ کشور ما از زمان های قدیم، دو مفهوم «تعلیم و تربیت» را باهم به کار می بردند که بعدها آن دو کلمه به «آموزش» و «پرورش» تبدیل شد. همیشه تصور بر این بوده که یک مربی با یک مؤسسه آموزشی دو کار درباره کودکان و نوجوانان می دهد. یکی «آموزش » یعنی آموختن یک مجموعه مواد و موضوع های خاص به آن دیگری «پرورش» یعنی انسان بار آوردن آنان در امر آموزش، فقط به معلومات با درسی توجه شده است در صورتی که در امر پرورش، تهذیب اخلاق و تزکیه نفس مورد توجه است.  
آیا بین دو اصطلاح «آموزش»  و « پرورش» یا « تعلیم»  و «تربیت» تفاوت وجود دارد؟  
آموزش با تن آدمی سر و کار دارد در حالی که پرورش با روح و عقل وی! آموزش بدون پرورش زیان بخش خواهد بود. زیرا مثل این است که شمشیر به دست فرد بدهند ولی موارد و روش استفاده از آن را به او نیاموزند. انسان ناگریز است برای زنده ماندن با محیط طبیعی و اجتماعی سازگاری کند و این سازگاری در صورتی سودمند خواهد بود که سازنده و مثبت باشد و پیدایش این گونه سازگاری مستلزم تربیت است. 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت کیفیت فراگیر(TQM)و الگوی تعالی سازمان

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت کیفیت فراگیر(TQM)و الگوی تعالی سازمان با مشخصات پاورپوینت,کتاب مدیریت فرایند آموزش ,مدیریت فرایند آموزش ,محمد رضا سرمدی,محمد حسین صیف,خلاصه کتاب ,خلاصه مدیریت فرایند آموزش,ppt مدیریت فرایند آموزش,فصل هشتم ,مدیریت کیفیت فراگیر,TQM, الگوی تعالی سازمان,بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ,EFQM

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت کیفیت فراگیر(TQM)و الگوی تعالی سازمان(بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت EFQM) در سازمان های آموزشی) نوشته محمد حسین صیف و محمد رضا سرمدی در قالب pptx و در حجم 67 اسلاید: 

بخشی از متن:   
انسان ها از بدو تولید و عرضه خدمات با توجه به الگوی تعالی سازمان به موضوع کیفیت و عرضه ی آن توجه خاصی داشته اند. مدیریت کیفیت از جمله فنون جدیدی است که امروزه سازمان ها در دنیای رقابتی امروزی جهت حفظ و بقای خود به کار می بندند.مدیریت کیفیت دیدگاهی فلسفی – مدیریتی است که هم اکنون با سرعتی فزاینده و یا عنایت به نیازهای مشتریان و شیوه های نوین عرضه خدمات زمينه را جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات تولیدی مبنای کار خود قرار داده و جایگاه ویژه ای را در امر مدیریت به خود اختصاص داده است. 
مدیریت کیفیت فراگیر
به منظور درک مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر، نخست باید به مفهوم بنیادی و اساسی کیفیت بپردازیم. کیفیت مفهوم وسیعی است که تمام بخش های مختلف سازمان نسبت به آن متعهد ند و هدف آن افزایش کارایی کل مجموعه است، به طوری که مانع پدیدآمدن عوامل مخل کیفیت شود. 
هدف نهایی آن مطابقت کامل کالا و خدمات با نیازهای اساسی مشتریان با حداقل هزینه برای سازمان است که به افزایش رقابت می انجامد. کیفیت از نظر هوندا چیزی است که محصول یا خدمات یا واجد آن است یا خیر، و در این مورد هیچ راه میانه ای وجود ندارد. 

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت فرآیند آموزشی و توسعه سازمانی)

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت فرآیند آموزشی و توسعه سازمانی) با مشخصات پاورپوینت,کتاب مدیریت فرایند آموزش ,مدیریت فرایند آموزش ,محمد رضا سرمدی,محمد حسین صیف,خلاصه کتاب ,خلاصه مدیریت فرایند آموزش,ppt مدیریت فرایند آموزش,فصل ششم, توسعه سازمانی,برنامه ریزی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت فرایند آموزش (مدیریت فرآیند آموزشی و توسعه سازمانی) نوشته محمد حسین صیف و محمد رضا سرمدی در قالب pptx و در حجم 49 اسلاید: 

بخشی از متن:   
تعاریف توسعه سازمانی 
بک هارد (۱۹۹۹) توسعه ی سازمانی را تلاش برنامه ریزی شده سازماندهی شده، مدیریت شده در سطوح عالی سازمان، در جهت افزایش اثربخشی سازمان، از طریق مداخله ی برنامه ریزی شده ی فرایندهای سازمانی و به کار بردن آن در دانش رفتار سازمانی تعریف می کند (شبكه توسعه سازمان، ۲۰۰۷). 
بنابراین، توسعه سازمانی نیاز مند آسیب شناسی منظم و تجهیز تمامی منابع، جهت به ثمر رسانیدن کوشش هاست از سطوح بالای سازمانی حمایت می شود و مدیران ارشد با آگاهی از اهداف برنامه، خود را به آن متعهد می دانند و در فرایند آن به طور جدی مشارکت دارند. 
بنابراین، از دیدگاه بک هارد سازمان سالم، بر اساس مدیریت مبتنی بر هدف اداره می شود و توسعه ی سازمانی سعی بر افزایش اثربخشی و کارایی دارد. بنابراین، سازمان به صورتی مناسب طراحی شده و تصمیم ها در سطوح مناسب اتخاذ می شود. در نتیجه ارتباطات مؤثرتر و فعالیت های سازمان سازنده تر می شود و تعارض به حداقل می رسد . 
توسعه ی سازمان مداخله گر برنامه ریزی است؛ یعنی برای درک بهتر روش های جاری سازمانی در انجام فعالیت ها و امور سازمانی و کمک به آزمون و روش های بهتر ارتباطی از آن استفاده می شود. 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت فرایند آموزش (ارزشیابی عملکرد و مدیریت آموزشی)

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت فرایند آموزش (ارزشیابی عملکرد و مدیریت آموزشی) با مشخصات پاورپوینت,کتاب مدیریت فرایند آموزش ,مدیریت فرایند آموزش ,محمد رضا سرمدی,محمد حسین صیف,خلاصه کتاب ,خلاصه مدیریت فرایند آموزش,ppt مدیریت فرایند آموزش,فصل پنجم ,ارزشیابی عملکرد , مدیریت آموزشی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت فرایند آموزش (ارزشیابی عملکرد و مدیریت آموزشی) نوشته محمد حسین صیف و محمد رضا سرمدی در قالب pptx و در حجم 78 اسلاید: 

بخشی از متن:   
ارزیابی عملکرد وسیله ای جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمان محسوب می شود و هدف اصلی آن افزایش حيطه ی توانایی های، شایستگی های کارکنان سازمانی از یک سو واز سوی دیگر رشد و پرورش سازمان های کار آمد و اثربخش است.
 با توجه به رشد سریع دانش و اطلاعات و افزایش حيطه ی دانش بشری و نیز تغییرات بسیار گسترده محیطی و سازمانی و در پی آن تغییر نیازهای آنان به نظر می رسد.
 
سازمان هایی ثبات و دوام خود را در محیط حفظ می کنند که بتوانند از سیستم ارزیابی عملکرد پویا ونیرومند در سازمان استفاده کنند تا زمینه ی ارتقای حیطه ی شایستگی ها و توانایی های کارکنان سازمان را فراهم آورند.
تعاریف ارزیابی عملکرد 
ارزیابی عملکرد فرآیند رسمی مدیریت است که در طی آن کیفیت عملکرد کارکنان  سازمانی در سازمان بررسی می دهد و قدرت و ضعف عملکرد آنان مشخص وبه منظوربهبود عملکرد و رشد مهارت های افراد به سازمانی استفاده می شود .
از نظر کاسیو ارزیابی عملکرد توصیف نظام دار نقاط قوت و ضعف عملکرد فرد یا گروه در ارتباط با وظایف محوله است. از نظر او مدیریت عملکرد فرایند کلی مشاهده ی عملکرد فرد در رابطه با وظایف شغلی طی دوره ی زمانی خاصی به منظور بهبود عملکرد فرد یا گروه است. 
*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش اول کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم)

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش اول کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم) با مشخصات تحلیل برنامه های درسی,دوره ابتدایی, محمد نوریان,کتاب تحلیل برنامه درسی,پاورپوینت تحلیل برنامه های درسی,Pdf تحلیل برنامه درسی ,جزوه تحلیل برنامه درسی,عناصر برنامه درسی دوره ابتدایی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت بخش اول کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان شامل فصل اول: تحلیل برنامه های درسی و فصل دوم: نمونه هایی از عناصر برنامه درسی دوره ابتدایی در قالب pptx و در حجم 43 اسلاید:

بخشی از متن:
فصل اول
تحلیل برنامه های درسی

تنوع برداشت ها از مفهوم برنامه درسی، تعاریف مختلفی از این مفهوم را در پی داشته است تا جائی که «آیزنر» از آن تحت عنوان «رشته یا قلمروی بی شکل» نام می برد.

تعریف برنامه درسی
اگر برنامه درسی را «برنامه فعالیت های یاددهی – یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در فراگیران و ارزیابی آن تغییرات – (مشایخ ۱۳۷۵) بدانیم؛ بنابراین نقشه هر فعالیتی برای یاددادن و یاد گرفتن بخشی از برنامه درسی خواهد بود.
نمونه ای از فعالیت های یاد دادن عبارت است از:
مفاهیمی که باید توضیح داده شود.
تصاویری که باید نمایش داده شود.
تمرین هایی که باید حل شود.
سئوالاتی که باید پرسیده شود
اشکالی که باید رسم شود.
نقشه هایی که باید تشریح شود.
نکاتی که باید بر روی آنها تاکید شود.
شرایط محیطی که باید ایجاد شود.
انگیزه هایی که باید برانگیخته شود.

*توجه* 
برای دریافت بخش های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود