معماری

پاورپوینت مطالعات طراحی هتل (آمفی تئاتر، اتاق جلسات و اتاق ملاقات) | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت مطالعات طراحی هتل (آمفی تئاتر، اتاق جلسات و اتاق ملاقات)

دریافت فایــل

دانلود فایل پاورپوینت مطالعات طراحی هتل (آمفی تئاتر، اتاق جلسات و اتاق ملاقات)، در حجم 23 اسلاید قابل ویرایش ppt برای دانشجویان رشته طراحی معماری.

بخشی از متن:
آمفی تئاتر چیست؟

سالن اجتماعات ، به عنوان محلی که در آن گروهی از افراد به منظور بحث و تبادل اطلاعات یا مشاهده برنامه در زمینه ای خاص و مشترک گرد هم می نشینند ، جز لاینفک هر مجموعه ساختمانی است . چیدمان و دکوراسیون آمفی تئاتر در هتل مقوله ای بسیار گسترده است.

چیدمان دکوراسیون امفی تئاتر در هتل:
پس از موقعیت جغرافیایی و وسعت ، مهم ترین نکته در طراحی داخلی سالن آمفی تئاتر ، تعیین جهت صحنه ، مساحت صحنه ، وسعت پرده نمایش و گنجایش مهمانان (تعداد صندلی های تماشاگران) است که البته این عناوین نیز تابعی از موقعیت جغرافیایی و جمعیت مسافرین و مهمانان هتل هستند .
در مورد طراحی جایگاه تماشاگران ، اساسی ترین نکته ، توجه به اولویت های کاربری این سالن است .
هتل نیز ، که خاص ترین شکل اجتماعات مسکونی و سازمانی به لحاظ اسکان افراد ، خانواده ها و گروه هایی با ملیت ها و فرهنگ های مختلف – است ، نه تنها از این قائده مستثنی نیست بلکه وجود سالن اجتماعات در آن و ابعاد گوناگون طراحی این سالن اهمیت ویژه ای دارد .
سالن آمفی تئاتر ، جدا از معنای لغوی و کاربرد سنتی آن ، اکنون به شکل پیشرفته و مدرن سالن های اجتماعات اطلاق می شود که از صحنه ، پرده ، امکانات و تجهیزات نمایش برخوردار باشند .
هتل های امروزی با توجه به موقعیت و کاربری شان ، نه به سالن اجتماعات سنتی بلکه به سالن آمفی تئاتر نیاز دارند . المان های بسیاری در طراحی داخلی سالن امفی تئاتر در هتل دخیل است . ابتدایی ترین ابعاد آن ، یعنی انتخاب موقعیت جغرافیایی و وسعت این محل ، باید از همان ابتدای طراحی نقشه ساختمانی با توجه به وسعت ساختمان و موقعیت اتاق ها و سایر مکان های اجتماعاتی مانند لابی ، رستوران ، کافی شاپ و … بررسی شوند .
و …

فهرست مطالب:
آمفی تئاتر چیست؟
چیدمان دکوراسیون امفی تئاتر در هتل
تجهیزات صدا در سالن آمفی تئاتر هتل
تجهیزات نور سالن آمفی تئاتر هتل
دیوارهای سالن آمفی تئاتر
اصول و ضوابط طراحی یک آمفی تئاتر
ورودی
سالن اجرا
فضاهای خدماتی پشت سن
اتاق گریم
اتاق نور و صدا
اتاق گروه موسیقی
اتاق استراحت گروه
اتاق آرشیو
بخش خدماتی
انبار مرکزی
سالــن جلسات
ضوابط اتاق جلسات
تصاویر هتــــــــل اسپیناس پالاس تهران

این فایل در قالب 23 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت برای دانشجویان رشته طراحی معماری (پروژه طرح 3) تهیه شده است.

دریافت فایــل

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای دیوار داخلی و خارجی ، اسکوپ سنگ نما ، پوشش درز انبساط بام ، نعل درگاه | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای دیوار داخلی و خارجی ، اسکوپ سنگ نما ، پوشش درز انبساط بام ، نعل درگاه

دریافت فایــل

فایل حاضر نقشه اتوکد جزییات اجرای دیوار داخلی و خارجی ، جزییات اجرای اسکوپ سنگ نما ، جزییات اجرای پوشش درز انبساط بام ، جزییات اجرای نعل درگاه روی دیوار 10 و 20 سانتی ، جزییات اجرای اتصال فرم درها به دیوار ، جزییات اجرای در های فلزی و سکوریت می باشد.

برای استفاده در نقشه های معماری است.

دریافت فایــل

تحقیق بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی _ اسلامی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

تحقیق بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی _ اسلامی

دریافت فایــل

توضیحات:
فایل تحقیق بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی _ اسلامی، در حجم 41 صفحه آماده پرینت.

بخشی از متن:
چکیده
با تغییر حکومت و شروع دوره‌ی پهلوی اول در سال 1304 خورشیدی شهرسازی ایران نیز دستخوش تحول گردید و با الهام از اندیشه‌‌های شهرسازی اروپا و اشاعه‌ی سبک بین الملل شهرسازی ایران نیز به سمت مدرن شدن پیش رفت. لذا در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه‌ای و شیوه‌ی توصیفی تحلیلی کوشیده شده است مولفه های فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی در شهرسازی این مقطع از تاریخ ایران مورد بررسی قرار گیرد. بررسی مقالات متعدد در زمینه پژوهش نشان داد در دوره‌ی پهلوی اول مفهوم شهر نوین در مقابل شهر سنتی ایرانی تغییر کرد؛ تخریب بافت سنتی، تشویق به شیوه‌ی زندگی به سبک غربی، تبدیل بازار سنتی تولیدی به بازار مصرفی، تغییر کاربری میادین به مکانی صرفاً برای عبور و مرور، ایجاد طبقات شهری، توسعه‌ی نابرابر محلات و تبدیل شهر به عنوان نماد حکومت از نتایج شهرسازی نوین در این دوره بود. این دوره با تغییراتی به صورت معماری شبه سنتی ظهور نمود که تلفیقی از )معماری اواخر قاجار با عناصر وارداتی و یا موتیف های اسلامی( بود.
کلیدواژه: مولفه های فرهنگ هنر اسلامی ایرانی، شهرسازی، دوره پهلوی

مقدمه
رشد و توسعه‌ی صنعتی، تحولات تکنولوژیک، رشد قابل ملاحضه‌ی جمعیت و تحول در شیوه‌ی معیشت، شهر صنعتی قرن نوزدهم را دچار مشکلات و پیچیدگی‌هایی کرد که پاسخ به آن‌ها به سادگی قرون گذشته میسر نبود.
پاسخ‌های موقت و مقطعی در شهرهای بزرگ کارساز نبوده، هر لحظه بر مسائل و مشکلات بهداشتی شهر افزوده می‌شد؛ آلودگی‌های هوا، آب، خاک و شیوع بیماری‌های طاعون، وبا و … بخشی از معضلات شهر صنعتی این قرن بود. سرمایه داری هم در مرحله‌ای از تحول قرار گرفته بود که بیش از پیش تضادهای طبقاتی را دامن زد و موجبات برانگیختن خیل عظیم کارگران و شکل گیری جنبش‌های کارگری را فراهم ساخت. پاسخ به این مسائل و به ویژه مسأله‌ی مسکن کارگری هم خصوصاً در کشورهای اروپایی بسیار مشکل می‌نمود. مجموعه‌ی عوامل فوق، شهر صنعتی را آشفته و مغشوش ساخته و روحیه‌ی نوپسندی، نوگرایی و بهینه خواهی مردم نیز نظم و انتظام نوینی را می‌طلبید(شیخی، 1389: 16).
شاید اگر به شرایط زیستی بشر پسا صنعتی توجه کنیم، به محلاتی کثیف و پر ازدحام که در آن‌ها فقر و جرم و نا امنی موج می‌زد، آرمان شهرسازان قرن بیستم احترامی در خور بیابد. جایگزین کردن شرایط نامناسب با شرایطی در خور شأن انسان در آغاز، رؤیایی باشکوه بود. امّا در این جایگزینی آن چه از دست رفت، خود، شأن انسانی بود. کافکا محیط کودکی خود را با توصیف محله‌ی فقر زده‌ی جوزف در پراگ به تصویر می‌کشد. امّا در عین حال آن چه را که در تقابل با این محله قرار می‌گیرد را نیز تأیید نمی‌کند؛
«در این خانه‌های غریب قرون وسطایی که زیر یک سقف در هم پیچیده شده بودند… اتاق‌های کوچک کم نور که تداعی گر لانه‌ی حیوان بود تا اتاقی برای یک موجود انسانی… آن جا در اتاق‌های سیاه شده از دود، گوش آدمی از صداهای آزاد دهنده‌ی ساز دهنی یا چنگ ناکوکی کر می‌شد که سیم‌های آن در زیر انگشت‌های کج و معوج یک چنگ نواز کور پیر کشیده می‌شد. این صداها احساسات عمیق مالیخولیایی را بیدار می‌کرد. حال آن که در آن سوی جاده، پشت پنجره‌های پر نور، مردم در حال فریاد زدن و رقصیدن با نوای پیانو بودند. این جا در میان رسوبات کلان شهر، هم پولِ آسان به دست آمده و هم پولِ سخت به دست آمده، سلامت و جوانی به باد می‌رفتند و دفن می‌شدند».
این شرایط پراگ مشابه شرایطی بود که چند سال قبل تر آن پاریس مرکزی با آن روبرو بود. پاریسی پیر و پر مشکل که ‘هوسمان’ با جراحی‌های خود، از آن پاریسی تازه و زیبا ساخت. کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم و گل آلود آن، جای خود را به بلوارهای عریض و مستقیم سنگ فرش شده‌ای دادند که به گردشگاه طبقه‌ی ممتاز پاریس آن روزگار بدل شده بود. پاریس جدید الگوی بسیاری از شهرهای دیگر اروپا از جمله پراگ قرار گرفت. در پراگ 1893 قانون بازنگری در بهداشت به اجرا درآمد و بیشتر محله‌ی جوزف پراگ تخریب و بازسازی شد و خیابان شریانی اصلی که محله را قطع می‌کرد، بلوار پاریس نامیده شد(مولوی، 1388: 127).
و …

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
ادبیات پژوهش
مقدمه ای بر هنر اسلامی – ایرانی
فرهنگ اسلامی ایرانی
معماری
معماری و فرهنگ
معماری ایرانی – اسلامی
عوامل بنیادی معماری ایران
گرایشهای معماری دوره پهلوی اول
معماری و شهرسازی در دوره پهلوی
ساختار معماری در دوره پهلوی
ویژگی های معماری دوره پهلوی
شهرسازی نوین
نتیجه گیری کلی از معماری دوره پهلوی اول در دوره پهلوی اول
منابع و مراجع

این فایل تحقیق در قالب ورد در 41 صفحه آماده پرینت برای دانشجویان رشته معماری تهیه شده است.

دریافت فایــل

مقاله تحلیل و بررسی معماری سنتی ایران | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

مقاله تحلیل و بررسی معماری سنتی ایران

دریافت فایــل

توضیحات:
فایل مقاله تحلیل و بررسی معماری سنتی ایران، در حجم 19 صفحه با فرمت ورد آماده پرینت برای دانشجویان رشته معماری.

بخشی از متن:
چکیده
معماری یکی از بارزترین مظاهر تمدن هر قوم و ملت است. معماری سنتی ایرانی و آنچه از گذشته تا‌کنون به یادگار مانده است، شناسه معتبر مردم در این سرزمین خواهد بود. معماری سنتی ایرانی منطبق بر باورهای انسان، ویژگی‌ها و نیازهای او است. به همین دلیل دارای اصالت و هویت بوده و به فرهنگ و اقلیم تعلق دارد و مطابق با شرایط زندگی انسان است. معماری گذشته ایران، از آغاز تا دوره قاجار سیر تداوم، تغییر و تحول را پشت سر گذاشته است اما از این دوره به سبب آشنایی با فرهنگ مغرب زمین، تقابل معماری سنتی با معماری غرب شکل گرفت. در این پژوهش به روش تحقیقی به اصول و ویژگی‌های معماری سنتی و سبک شناسی معماری ستی ایران پرداخته خواهد شد و در نهایت با بررسی نمونه ابنیه‌های تاریخی ایران سعی بر آن داریم تا به پاسخ پرسش‌هایی چون مفاهیم هویت‌ساز معماری سنتی در ابنیه تاریخی ایران کدام موارد هستند؟ کدام اصول و ارزش‌های معماری سنتی در بناهای تاریخی ایران نقش بارزتری دارند؟ بپردازیم.
کلمات کلیدی: معماری سنتی، فرهنگ و اقلیم، معماری سنتی ایرانی، معماری غرب
1. مقدمه
بناهایی که به دست انسان ساخته می‌شود، جلوه‌هایی از نگرش او به جهان هستی است که مبین قوّه فکری و ساختار فرهنگی_اجتماعی افراد آن جامعه است. این برداشت که معماری می‌تواند دیدگاهی طبیعی یا مافوق طبیعی داشته باشد، در هر حال خارج از تأثیر محیط اطراف و اقلیم جغرافیایی انسان نخواهد بود؛ لذا در بررسی معماری یک بنا، ابتدا باید جهان و جهان بینی سازنده آن بنا را مورد کنکاش قرار داد تا بتوان افکار و عقاید او را در حجمی از آرایش فضا مشاهده کرد. این نکته را باید در نظر گرفت که صنایع دستی و هنر سنتی ایران تنها ظرفی سفالین و تکه‌ای گلیم و جام قلمزنی شده نیست بلکه معماری سنتی ایران از هنرهای سنتی کشور به‌شمار می‌رود که به دست صنعتگران در هزاران سال قبل رقم خورده است. هنرمندانی که تمامی دل مشغولی‌ها، دغدغه‌ها، زیبایی‌ها، جنگ‌ها، فتوحات، مناجات با خدا و … را در آثار خود متجلی ساخته‌اند. این هنرها نه تنها از منظر زیبایی مورد توجه هستند، از نظر زنده نگه‌داشتن بسیاری از سنت‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ‌ها نیز در طول تاریخ موثر بوده‌اند.
و…

فهرست مطالب:
چکیده
1. مقدمه
2. معماری سنتی ایران
3. سوالات پژوهش
4. روش تحقیق
5. اصول و ارزش‌های معماری سنتی ایران
6. ویژگی‌های معماری سنتی ایرانی
7. سبک‌شناسی معماری سنتی ایران
8. فناوری‌های جدید و معماری سنتی ایرانی
9. ارتباط صنایع دستی و معماری سنتی ایران
10. تاثیرپذیری ابنیه تاریخی ایران از معماری سنتی
11. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
منابع و مراجع

این فایل با فرمت ورد در 19 صفحه آماده پرینت برای دانشجویان رشته معماری تهیه شده است.

دریافت فایــل

دیاگرام فضاها و روند ساخت خانه کودک | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

دیاگرام فضاها و روند ساخت خانه کودک

دریافت فایــل

توضیحات:
فایل دیاگرام فضاها و روند ساخت خانه کودک، در حجم 2 صفحه با فرمت DOCX برای دانشجویان رشته معماری.

بخشی از متن:
دیاگرام خانه کودک:
احداث میانه در سایت
و
به صورت حیاط مرکزی

فضاهای باز فضاهای بسته فضاهای نیمه باز

برنامه ریزی و کنترل پروژه
مراحل ساخت خانه کودک
طراحی اجرا

این فایل به صورت دیاگرام فضاها و روند ساخت خانه کودک در فرمت ورد برای دانشجویان رشته معماری تهیه شده است.

دریافت فایــل

فایل اتوکد پلان دو آپارتمان مسکونی تک واحدی | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

فایل اتوکد پلان دو آپارتمان مسکونی تک واحدی

دریافت فایــل

فایل اتوکد پلان دو آپارتمان مسکونی دو طبقه و یک طبقه ای تک واحدی به همراه جزئیات کامل شامل:
پارکینگ
آکس بندی
اندازه گذاری
بلوک بندی
شیت بندی

پلان هر طبقه به صورت دقیق با جزئیات کامل کشیده شده است و شامل :
اتاق پذیرایی
اتاق های خواب
سرویس بهداشتی و حمام
انباری
آسانسور
پارکینگ
کتابخانه
حیاط خلوت
تراس

دریافت فایــل

پاورپوینت معماری دوره تیموریان | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت معماری دوره تیموریان

دریافت فایــل

نام فایل : معماری دوره تیموریان
فرمت : پاورپوینت
تعداد اسلاید : 15 


فهرست:

مقدمه

ویژگی های معماری

نگاهی به هنرهای اسلامی در عصر تیموریان

مسجد گوهرشاد

برجستگی های معماری اسلامی ایران در دوره تیموری

مسجد بی بی خانم

گنبد سازی دوره تیموری

مسجد کبود تبریز

اهمیت بناهای هشت ضلعی

مسجد جامع هندوالان واقع در اسدیه، روستای هندوالان

چهار طاقی تیموری واقع در شهر بجنورد

آرامگاه سلطان ابراهیم رضا واقع در شهرستان درمیان

منابع

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با شماره زیر در ارتباط باشید:

مسعودی – 09981639982

www.jozvedarsi-55.loxblog.com

دریافت فایــل

پاورپوینت معماری شهر میبد | دریافت فایل جدید

دریافت فایل جدید:

پاورپوینت معماری شهر میبد

دریافت فایــل

عنوان پاورپوینت : آشنایی با معماری شهر میبد
فرمت : پاورپوینت
تعداد اسلاید : 10 اسلاید

در صورت بروز هر گونه مشکل و یا سوالی با شماره زیر در ارتباط باشید :

خانم مسعودی – 09981639982

http://www.jozvedarsi-55.loxblog.com/

این شهر دارای پیشینه‌ای چندین هزار ساله است این شهر دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد محسوب می‌شودو به واسطه بافت تاریخی ارزشمند خود بیشتر نقاط شهر در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده]. لازم به ذکر است شهرک جهان آباد نیز از عمده‌ترین مراکز صنعتی این شهر می‌باشدواین شهرستان با تولید نیمی از کاشی وسرامیک کشور قطب این محصول محسوب می‌شود. میبد یکی از کانون‌های اولیه یکجانشینی درایران است که درواحه پهناوریزد واقع شده‌است. روزگاری درکناردریای ساوه قرار داشته‌است که از ساوه تا حاجی آباد نمک کشیده شده بود و ساکنان آن ازطریق این دریاچه رفت‌وآمد می‌کردند.(تاریخ یزد، جعفری) با توجه به پیداشدن سکه ضرب میبد دردوره ساسانی مشخص می‌شود که میبد دراواخردوره ساسانی شهری معتبر و با اهمیت بوده‌است زیرا ازیکصدو یازده شهری که در ایران قبل از اسلام شناسایی شده ازتعداد معدودی ازآنها شرایط ضرب سکه و یا اجازه آن را داشته‌اند. جعفری، اولین مورخ یزدی قرن هشتم درمورد بنای نارین قلعه حکایت اسطوره‌ای و افسانه‌ای عنوان می‌نمایند که نشانگر آن است که حتی درآن زمان هم عامه و خاص از دیرینه بودن این مکان مطلع بوده‌اند. وی می‌گوید که سلیمان نبی نارین قلعه را برای اختفای دفینه وگنج خود ایجاد نمود. نقش نگاره‌ای که اخیراً درهمین مکان برروی پاره‌سفال پیدا شده‌است نشانگرواقعیت‌های بسیاری است. نقش نیمه انسان – نیمه حیوان حک شده براین سفال شبیه همان نقش نگارهایی است که درتمدن هزاره سوم پیش ازمیلاد عیلامی‌ها می‌باشد.

دریافت فایــل

فایل جدید قالب پاورپوينت حرفه ای معماری

فایل جدید قالب پاورپوينت حرفه ای معماری با مشخصات قالب پاورپوينت,تم پاورپوينت,قالب پاورپوينت معماری,تم پاورپوينت معماری,قالب پاورپوينت حرفه ای معماری,تم پاورپوينت حرفه ای معماری

توضیحات:

قالب پاورپوينت حرفه ای معماری

قالب-پاورپوينت-حرفه-ای-معماری

قالب پاورپوينت حرفه ای معماری، در قالب pptx و 80 اسلايد، قابل ويرايش.
توضیحات:
قالب هاي پاورپوينت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پايان نامه،پروپوزال ، سمينار و…
دانلود فایل