پاورپوینت در مورد اجتماعی سال سوم

پاورپوینت در مورد اجتماعی سال سوم – فایل جدید

پاورپوینت در مورد اجتماعی سال سوم,پاورپوینت ,در, مورد, اجتماعی, سال ,سوم,

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 15 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

اجتماعی سال سوم
درس ششم
مجلس ما در حکومت چه نقشی دارد ؟ 
به تصویر بالا با دقت نگاه کنید : آیا می دانید مجلس شورای اسلامی از چه کسانی تشکیل می شود ؟ آنها چگونه انتخاب می شوند ؟مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مردم تشکیل می شود . در کشور ما هر چهار سال یکبار مردم نمایندگان مجلس را انتخاب  می کنند .
نمایندگاه مجلس برای این که بتوانند در مورد مسائل مملکتی بهتر تصمیم بگیرند از میان خود افرادی را به عنوان هیئت رئیسه انتخاب میکنند . رئیس مجلس در رأس هیئت رئیسه است و وظیفه دارد جلسات مجلس را اداره کند .
کار اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشورت کردن درباره ی مسائل مختلف و وضع قوانین است آن ها برای مشورت بهتر گروه های گوناگونی را تشکیل داده اند وهر یک از نمایندگان در یکی از این گروه ها عضویت دارد. این گروه ها کمیسیون  نام دارد . مثل کمیسیون کشاورزی و آموزش و پرورش .
به پیشنهادات دولت به مجلس شورای اسلامی لایحه می گویند .به پیشنهادات نمایندگان مجلس به مجلس شورای اسلامی طرح می گویند .
طرح ها و لایحه ها در کمیسیون مربوطه به بحث گذاشته می شوند و اصلاحات لازم بر روی آن ها انجام می شود و سپس در جلسه علنی مجلس موافقان و مخالفان درمورد آنها اظهار نظر می کنندچنانچه اکثر نمایندگان به آن رأی مثبت دادند مجلس آن را تصویب  می کند بعد ازآن از نظر شورای نگهبان می گذرد .

اگر مصوبات مجلس از نظر شورای نگهبان مخالف با قانون اساسی و اصول و احکام اسلامی نباشد ، برای اجرا به قوه ی مجریه  یا قضائیه ابلاغ می شود .
 

 

دانلود مستقیم فایل