پاورپوینت دستورالعمل اتلاف سگهای ولگرد

پاورپوینت دستورالعمل اتلاف سگهای ولگرد – فایل جدید

پاورپوینت دستورالعمل اتلاف سگهای ولگرد,پاورپوینت, دستورالعمل, اتلاف ,سگهای, ولگرد,

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 10 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

دستورالعمل اتلاف سگهای ولگرد
دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد،که در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب شد،از سوی مهندس نیکزاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور جهت اجرا از سوی شهرداری هاو دهیاری های سراسر کشور به استانداری ها ابلاغ شده است. ،بهمن ماه 87 به تصویب رسید.

اهداف تهیه این دستورالعمل عبارتست ازکنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگهای ولگرد و کنترل جمعیت آنها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم( با الویت سگ‌های ولگرد ). مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگهای ولگرد، شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان می‌باشد و از جمله مهمترین آنها می‌توان به بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک،کالاآزار،لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره نمود که برضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بیش ازپیش تاکید می ورزد.

همچنین سگهای ولگرد بعنوان یکی از عوامل اصلی حمله و گزش به انسان مطرح هستند که در موارد عدیده‌ای گزش انسان توسط سگ ( بدون انتقال بیماری ) منجر به مرگ بالاخص در اطفال می‌گردد و موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها شده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده‌کننده پارکها و تفرجگاه‌ها مطرح می‌باشند و سگها دارای قابلیت و پتانسیل تولید مثلی بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگهای ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش یافته که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

 

دانلود مستقیم فایل