پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (اختلالات فراگیر مربوط به رشد) پیام نور نوشته حمید

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی عمومی وین ویتن (استرس، مقابله و سلامتی) – فایل جدید

استرس, مقابله و سلامتی,ماهین استرس,پاورپوینت فصل دوازدهم,روانشناسی عمومی وین ویتن,استرس, کتاب روانشناسی عمومی وین ویتن,یحیی سید محمدی,خلاصه روانشناسی عمومی وین ویتن,پاورپوینت فصل 12 ,وین ویتن,روانشناسی عمومی,ppt وین ویتن

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن (استرس، مقابله و سلامتی) ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 23 اسلاید: 

بخشی از متن: 
 ماهیت استرس:  استرس را به صورت هرگونه شرایطی که سلامت فرد را تهدید کند و از این رو بر توانایی‌های مقابل کردن وی فشار وارد آورد. 
 استرس به عنوان رویدادی روزمره: 
 کلمه استرس،  تصور بحرانی توانکاه و آسیب زا را در ذهن ایجاد می کند.  افراد ممکن است به هواپیماربایی،  گردباد جنگ و فجایع هسته‌ای فکر کنند.  تردیدی نیست که این گونه فجایع، رویدادهای شدیداً استرس زا هستند. 
‘توجه’
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:
و برای دریافت سایر فصول کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دانلود مستقیم فایل

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک (رشد هیجانی واجتماعی در نوجوانی) – فایل جدید

روانشناسی رشد,جلد دوم 2,لورا برک,یحیی سید محمدی,روانشناسی رشد 2,پاورپوینت روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد 2

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک (رشد هیجانی واجتماعی در نوجوانی) ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 24  اسلاید: 


بخشی از متن: 
نظریه اریکسون هویت در برابر سردرگمی نقش 
تشکیل هویت عبارت است از اینکه مشخص کنید چه کسی هستید، برای چه چیزی ارزش قائلید و تصمیم گرفته اید چه مسیری رادر زندگی دنبال کنید. 
اریکسون ،تعارض روانشناختی نوجوانی را هویت در برابر سردرگمی نقش نامید نتایج موفقیت آمیز مراحل قبلی، زمینه را برای حل مثبت این تعارض آماده می‌کنند.
نوجوانانی که با احساس اعتماد ضعیف به نوجوانی می رسند، دریافتن آرمان‌هایی که بدانها معتقد باشد مشکل دارند. آنهایی که خودمختاری یا ابتکار عمل کمی دارند برای انتخاب کردن از بین گزینه‌های تلاش لازم را به خرج نمی دهد آنهایی که خودمختاری یا ابتکار عمل کمی دارند برای انتخاب کردن گزینه ها تلاش لازم را به خرج نمی‌دهند و آنهایی که فاقد احساس سخت‌کوشی هستند، نمی‌توانند شغلی را پیدا کنند که با تمایلات مهارت‌های آنها جور باشد.

 

دانلود مستقیم فایل

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی اجتماعی (روانشناسی جمعی) نوشته لوک بدار – فایل جدید

خلاصه روانشناسی اجتماعی,لوک بدار,ژوزه دزیل,لوک لامارش,حمزه گنجی,ادراک اجتماعی ,پاورپوینت روانشناسی اجتماعی,خلاصه کتاب, روانشناسی اجتماعی لوک بدار,ppt روانشاسی اجتماعی حمزه گنجی,دانلود کتاب روانشناسی اجتماعی,روان شناسی جمعی چیست,روان شناسی جمعی

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی اجتماعی (روانشناسی جمعی) نوشته لوک بدار، ژوزه دزیل و لوک لامارش ترجمه حمزه گنجی در قالب pptx  و در حجم 28 اسلاید: 
بخشی از متن: 

روان شناسی جمعی چیست؟  
روانشناسی جمعی یعنی مطالعه رفتار جمعی بنابر این اولین کار ما این خواهد بود که رفتار جمعی را تعریف کنیم. به نظر لافلند ۱۹۸۱ رفتار جمعی عبارت است از رفتار پیش‌بینی نشده و غیر نهادی. ترنر و کیلیان ۱۹۸۷ رفتار جمعی ایران مجموعه ای از رفتارهای اجتماعی می دانند که طی آن قراردادها قدرت هدایت اعمال اجتماعی را از دست می‌دهند و افراد فراتر از ساختهای اجتماعی موجود جلو می‌روند یا بر آنها میانبر می زنند.

 

دانلود مستقیم فایل

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (ویژگی‌های شخصیتی کودکان و ابز – فایل جدید

روانشناسی رشد,نظریه ها پژوهش ها و آزمون ها,مهناز علی اکبری دهکردی,جزوه روانشناسی رشد pdf,دانلود کتاب روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد,پاورپوینت روانشناسی رشد,روانشناسی رشد مهناز علی اکبری,پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد,ویژگی‌های شخصیتی ک,,,

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی رشد؛ نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (ویژگی‌های شخصیتی کودکان و ابزار اندازه گیری آن) در قالب pptx و در حجم 12 اسلاید:

بحشی از متن:
تردیدی نیست که رفتار افراد در موقعیت های مختلف متفاوت است ولی از سوی دیگر وقتی مشکلات و تکالیفی در دوره های مختلف زندگی پیش می آید که افراد سعی می‌کنند با آن سازش یابند.
اکثر پژوهش های طولی انجام شده بر روی دهه های عمر بزرگسالی تداوم قابل توجه به خصوصیات و صفات شخصیتی افراد را نشان داده و این خصوصیات و صفات شخصیتی طبق نظر فروید در اوایل زندگی و تا ۵ سالگی شکل می گیرد. هر چند در این خصوص بین نظریه‌پردازان اختلاف نظر وجود دارد اما اهمیت دوران کودکی و شکل گیری شخصیت افراد را در کودکی نشان میدهد.

 

دانلود مستقیم فایل

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی شناختی (شناخت و هیجان) نوشته حسین زارع و علی اکبر شریفی – فایل جدید

کتاب روانشناسی شناختی ,حسین زارع,علی اکبر شریفی ,,پاورپوینت روانشناسی شناختی,خلاصه کتاب روانشناسی شناختی,خلاصه روانشناسی شناختی,ppt روانشناسی شناختی,پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی شناختی ,شناخت و هیجان,نوشته حسین زارع و علی اکبر شریفی

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی شناختی (شناخت و هیجان) نوشته حسین زارع و علی اکبر شریفی در قالب pptx و در حجم 14 اسلاید:

بخشی از متن:
هیجان و شناخت، دو بعد اساسی ساختمان روانی انسان را تشکیل داده و تبیین رفتار در صورت توجه به تعامل این دو بعد امکان پذیر است.
نحوه تفکر ما در شکل گیری حالات هیجانی نقش دارد.
حالات خلقی و هیجانی ما نیز بر فرآیندهای شناختی تاثیر می گذارند.
عملکرد افراد فاقد واکنش های هیجانی، در دامنه تصمیم‌گیری، ضعیف تر از عملکرد افرادی است که پردازش عاطفی سالمی دارند.

ابعاد شناختی هیجان:
هیجانات از فرآیندهای زیستی پدید می آیند اما پردازش اطلاعات، تعامل اجتماعی و موقعیت های فرهنگی هم موجب نمایان شدن هیجانات می‌شوند.
1 .ارزیابی‌ها:
ساختار مهم در آگاهی شناختی از هیجان، ارزیابی است که قبل از هیجان در مراکز عالی مغز، صورت می‌گیرد.
ارزیابی ها و تعبیرهای فرد از موقعیت ها و پیامدها و نه صرف موقعیت ها و پیامدها، به خودی خود می توانند موجب ایجاد هیجان شوند.

 

دانلود مستقیم فایل

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (اختلالات فراگیر مربوط به رشد) پیام نور نوشته حمید – فایل جدید

پاورپوینت کتاب روانشناسی مرضی کودک ,پیام نور,حمید کمرزرین, انسیه بابایی, مهناز علی اکبری , محمد اورکی,خلاصه کتاب روانشناسی مرضی کودک مهناز علی اکبری,پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک,خلاصه کتاب روانشناسی مرضی کودک,,اختلال ارتباطی

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (اختلالات فراگیر مربوط به رشد) پیام نور  نوشته حمید کمرزرین، انسیه بابایی، مهناز علی اکبری و محمد اورکی در قالب pptx  و در حجم 31 اسلاید: 

بخشی از متن:  
 اختلال فراگیر مربوط به رشد (PDD): 
اختلال فراگیر رشد در حال حاضر برای اشاره به اختلالات شدید روانشناختی در دوران کودکی بکار می رود. 
مشخصات اختلالات فراگیر رشد عبارتند از اختلال در تعاملات اجتماعی ۲ طرفه، رشد نابهنجار زبان و محدودیت ذخایر رفتاری. 
اختلالات فراگیر مربوط به رشد، شامل آشفتگی شدید در تحول شناختی، اجتماعی، رفتاری و هیجانی کودک بوده که در فرآیند رشد، اختلالات فراگیری ایجاد می کند. 
بطور کلی شیوع اختلالات PDD در پسران بیش از دختران و به نسبت تقریبی ۴ به ۱ است.
 الف) اختلال در خودماندگی کودک (اتیسم):
در خودماندگی بر خصوصیات اصلی انسان اثر می گذارد.
 1. تاریخچه در خودماندگی :
هنری موزلی اولین روانپزشکی است که در سال ۱۸۶۷ بطور جدی به خردسالانی که مبتلا به اختلال شدید روانی همراه با انحراف، تاخیر و دگرگونی بارز در فرآیندهای رشد بودند، توجه نمود. 
هانس آسپرگر در سال ۱۹۳۸ از واژگان فنی بلولر، کلمه اتیسم را برای این اختلال بکار برد. 
لئو کانر، کودکانی را که الگوی مشخصی از نشانه های مشخص را ، از خود نشان می دادند، متمایز کرده و این آسیب را اتیسم اولیه کودکی نام نهاد. 
کودکان فوق دارای تنهایی مفرط و در خودماندگی بوده، به آغوش کسی نمی رفتند، بشکل یکنواخت و قالبی اشیا را دستکاری می کردند، تکلم دستی نداشته و از خود پژواک گویی تاخیری نشان داده و پافشاری اضطراب آلودی از خود در مورد یکنواختی محیط نشان می دادند. 

 

دانلود مستقیم فایل