پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (نارسایی های یادگیری) پیام نور نوشته حمید کمرزرین

پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (نارسایی های یادگیری) پیام نور نوشته حمید کمرزرین – فایل جدید

پاورپوینت کتاب روانشناسی مرضی کودک ,پیام نور,حمید کمرزرین, انسیه بابایی, مهناز علی اکبری , محمد اورکی,خلاصه کتاب روانشناسی مرضی کودک مهناز علی اکبری,پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک,خلاصه کتاب روانشناسی مرضی کودک,,اختلال ارتباطی

پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی مرضی کودک (نارسایی های یادگیری) پیام نور  نوشته حمید کمرزرین، انسیه بابایی، مهناز علی اکبری و محمد اورکی در قالب pptx  و در حجم 40 اسلاید: 

بخشی از متن:  
 نارسایی های یادگیری:
 ناتوانی یادگیری در معنای گسترده عبارتست از وضعیت و شرایطی که می تواند سرتاسر زندگی فرد را در بر گیرد. 
این مسئله معمولا خود را از هنگام تولد نشان می دهد و ناتوانی در حفظ توجه، صحبت کردن، خواندن و دنبال کردن رخدادهای پیرامونی، نشانه های احتمالی این نارسایی است. 
اکثر نارسایی های یادگیری، نسبتا پایدار بوده اما در شرایط مطلوب و با تشویق می توان مهارت ها را آموزش داد. 
درجه ای که شخص از مشکلات یاد شده رنج می برد به زمینه و شرایط خانوادگی و به همین شکل به ماهیت و درجه ناتوانی عارض شده بستگی دارد. 
نارسایی های یادگیری را می توان به ۳ دسته کلی تقسیم کرد:
 الف) نارسایی های ویژه مانند نارساخوانی و نارسایی های ارتباطی
ب) نارسایی های ذهنی که شامل طبقه چهارم DSM برای انواع نارسایی ذهنی است 
ج) اختلالات نافذ رشدی شامل اختلال در خودماندگی 
اصطلاح نارسایی های یادگیری اولین بار در سال ۱۹۶۲ توسط ساموئل کرک ابداع شد. 
نارسایی ویژه یادگیری که در سال ۱۹۶۸ توسط کمیته مشاوره ملی کودکان معلول آمریکا ارائه شد عبارتست از اختلالی در یک یا چند فرآیند روانی پایه که به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط شده و به شکل عدم توانایی کامل در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا محاسبات ریاضی آشکار می شود. 

 

دانلود مستقیم فایل