پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی – فایل جدید

پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی,پاورپوینت خانواده درمانی,موضوعات حرفه‌ای در خانواده درمانی به اخلاقیات,پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی خانواده,(گلادینگ و هوبر, 2007) مداخلات درمانی,بررسی اصول اخلاقی در خانواده‌ها

پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

موضوعات حرفه‌ای در خانواده درمانی به اخلاقیات، حقوق وهویت حرفه‌ای اشاره دارند. در فرایند کمک  به خانواده‌ها بین انتخاب شیوه‌های درمانی و در نظر گرفتن موضوعات حرفه‌ای، ارتباط وجود دارد(گلادینگ و هوبر، 2007) مداخلات درمانی باید مبتنی بر عوامل اخلاقی و قانونی باشند. یا وجود این موضوعات حرفه‌ای نسبت به موضوعات درمانی توجه کمتری دریافت می‌کنند. دلیل این امر بینایی بودن بسیار زیاد امور حرفه‌است. امور حرفه‌ای در روش‌هایی مکانیک‌تر با جذابیت کمتر، نسبت به روش‌های جالب یافت شده‌ی مرتبط با درمان، می‌باشند. رهنمودهای اخلاقی، استانداردهای قانونی و آیین‌نامه‌های انجمن در واقع کسل کننده‌اند. خواندن آنها وسوسه انگیز نبوده و اینگونه نیست  که همواره واضح باشند. با وجود این آیین نامه‌ها، رهنمون‌ها و انجمن‌هایی که خانواده درمانی را تشکیل می‌دهند در مرکز این حرفه قرار دارند. این امر که موضعاتی مرتبط با کار خانواده درمانی، به درستی توسط متخصصین و عموم مردم درک شود، حائز اهمیت است.

خانواده درمانگر باید در حرفه و دانش خود در ارتباط با موضوعات اخلاقی، قانونی و هویت حرفه‌ای هوشیار باشند. اگر اینگونه نباشد نتیجه ممکن است انجام دادن اعمال بالینی یا شخصی باشد که هرچند هدف از آنها ممکن است خیر بوده باشد اما زیان بخش باشند. ازآنجایی که خانواده یک سیستم است بنابراین حوزه‌ی خانواده درمانی سیستمیک است. به منظور درست و سالم برخورد کردن متخصصات بالینی خانواد، آنها و همکاران‌شان باید به آیین نامه‌های اخلاقی و اساسنامه‌های قانونی، وفادر مانده و طبق بالاترین استانداردهای ممکن، فعالیت داشته باشند. آنها باید به عنوان خانواده درمانگر شکل دهنده‌ی هویتی منسجم باشند.
 

بررسی اصول اخلاقی در خانواده‌ها و خانواده درمانی
در سطحی رسمی اخلاقیات این گونه تعریف می‌شود:شاخه‌ای در فلسفه که مرتبط با رفتار انسانی است. در یک قالب کاربردی، اخلاقیات آن نوع اصول اخلاقی‌اند که افراد و گروه‌های اجتماعی همانند خانواده از روی آنها به منظور رفتار درست داشتن، قوانینی را تعیین می‌کنند. خانواده‌ها و جامعه تحت تأثیر اخلاقیات رابطه می‌باشند.
این اصول اخلاقی مبتنی بر دو اصل مهم می‌باشند:
1. انصاف، یا این قضیه که هرکس مستحق داشتن منافع رفاهی خویش است، به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که از یک  چشم‌انداز چند جانبه، منصفانه است.
2- نوع دوست بودن، یا این نظر که پیشرفت و اصول اخلاقی در بافت اجتماعی روابط و وابستگی متقابل، مرکزیت می‌یابند.(مک گلدریک، 1981؛ ص 160)


پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلندبرگ (فصل نظریه های درمانی پست مدرن)

پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ خانواده درمانی راهبردنگر

پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده
درمانی گلدنبرگ نظریه سیستم های خانواده بوون (رویکرد بوون)

مقاله خانواده درمانی راه حل محور و روایتی

پاورپوینت فرایند درمان در خانواده درمانی (47 اسلاید)

پاورپوینت فصل 14 چهارده کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

پاپورینت تکنیکهای حل اختلافات خانوادگی (خانواده درمانی)

پاورپوینت حوزه های رشد نظری در خانواده درمانی (35 اسلاید)

پاورپوینت فصل 3 کتاب خانواده
درمانی ساموئل گلادینگ (کار با خانواده های متعلق به فرهنگ های گوناگون)

 

دانلود مستقیم فایل