گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی: تقویت خواندن و نوشتن در دانش آموز دیر آموز با راهکارهای مناسب

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی: تقویت خواندن و نوشتن در دانش آموز دیر آموز با راهکارهای مناسب – فایل جدید

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلم و آموزگار اول ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار اول,گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی,نمونه ای از گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی,دانلود رایگان گزارش تخصصی اول ابتدایی,گزارش تخصصی

بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 17 صفحه

فهرست مطالب

چکید ه

مقدمه

کودکان دیر آموز

توصیف وضعیت موجود وبیان مسئله

چرا من این طرح رابرای پژوهش انتخاب کردم؟

اهداف گزارش تخصصی :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

مقایسه با وضع مطلوب :

تعریف وطرح مسئله

جمع آوری اطلاعات

تکمیل پرسشنامه تولدمهدی توسط مادر

مصاحبه با معاون مدرسه

مصاحبه با مربی بهداشت

انتخاب راه حل موقت اول افزایش سطح دقت وتوجه

اجرای راه کارسوم :

اجرای راه کار چهارم:

در مرحله دوم:

اجرای راه کار پنجم :

اجرای راه کار ششم:

اقداماتی که در مدرسه باهمکاری معاون مدرسه انجام شد.

نقاط قوت بعد از اجرای طرح

نقاط ضعف :

نتیجه گیری و ارائه ی راه حل هاوپشنهادات:

منابع
چکید ه

اگربپرسید که کودکان دیرآموز چه دانش آموزانی هستند باید بگویم که این دانش آموزان گروهی از کودکان هستند که بهره هوشی معادل 70تا 85 دارند.هیچ گونه علامت جسمی یا ظاهری ندارند درامور تحصیلی ورفتاری با همسالان خود ممکن است باشکست روبروشوند. اما می تواننددرسایرامورزندگی مستقل عمل کرده وموفق شوند . این دانش آموزان درمدارس عادی اموزش می بینندودرکناردانش آموزان عادی درس می خوانند.بادرنظرگرفتن این موضوع معلم درکلاس درس عادی باچندنفرازاین دانش آموزان سر وکارداردگه بایدازنظر شناختی وعاطفی وآموزشی بااین کودکان کار نماید.انها دریادگیری مطالب بسیار کندبوده وزودفراموش می کنندکه این امرروی تدریس معلم وروند آموزشی باسایر بچه ها تاثیر می گذارد.

بچه های عادی ونرمال از یادگیری خوبی برخوردارهستند زودیادمی گیرند وفراموش نمی کنند.مشکلات رفتاری کمتری دارند دقت وتمرکزبیشتری دارند.اما کار با دانش آموزان دیر آموز نیازبه وقت فراوان صبر وبردباری تحمل رفتارهای ناخوشایندرامی طلبد.

چرا من این طرح را برای پژوهش ا نتخاب کردم؟چون معلمین پایه اول ابتدایی هرسال بااین کودکان روبرو هستند.درکارگاه های آموزشی ودر مراکز ضمن خدمت از مدرسین ومسئولین می خواهندکه دورههای آموزشی وتوجیهی کار بادانش آموزان دیرآموزبگذارند که اقدامات کمی دراین باره صورت گرفته است.

امسال تصمیم گرفتم که اقدامات آموزشی وپژوهشی خودم را که روی این بچه ها انجام داده ام ونتیجه ی مثبتی درپایان سال گرفته ام رابرای استفاده ی همکاران به ضمن خدمت ارسال نمایم.

ابتدابامطالعه ی پرونده سنجش دانش آموزان این بچه ها شناسایی میشوندوباهمکاری تیم آموزشی وپرورشی که از معلم مدیر ومعاونین مربی بهداشت مشاور تحصیلی وخانواده وتمام عوامل تاثیر گذارتشکیل میگرددکارراشروع می کنیم

ارائه راهکارهایی که دراین طرح آمده است:

1- برقراری ارتباط دوستانه ومادرانه باکودک

2- بالابردن دقت وتمرکز

3- استفاده از اسباب بازی هاووسایل کمک آموزشی

4- استفاده از جداول جدید طراحی شده برای این کودکان

5- کار باکامپیوترو لب تاب درکلاس

 

دانلود مستقیم فایل