پاورپوینت (اسلاید) اختلالات هویت جنسی Gender Identity Disorders – فایل جدید

پاورپوینت اختلالات هویت جنسی Gender Identity Disorders (اسلاید),پاورپوینت اختلالات هویت جنسی,,هویت جنسیGender Identity ,قش جنسیGender Role

توضیحات:
پاورپوینت اختلالات هویت جنسی Gender Identity Disorders (اسلاید)
مقدمه
می خواهیم در مورد یک ناهماهنگی روان جسمانی که از حدود هشتاد یا نود سال پیش شناخته شده صحبت کنیم . این بیماری در سال 1962 توسط دو دانشمند به نام آقایان بنجامن و کولور شناخته شد و ترانس نامیده شد و نام ملموس تر و ساده تر آن روان دگر جنسی است .
مهمترین مسئله ای که در همه جوامع باید مد نظر قرار گیرد این است که با بیمارانی مواجه هستیم که مغزشان و افکارشان ، روح و روانشان با جسمشان مغایرت دارد . خودشان نمی دانند که مرد هستند یا زن ، دختر هستند یا پسر . روان و فکر این افراد در یک مسیر مشخص و هدفدار حرکت نمی کند یعنی اختلال هویت جنسی برایشان به وجود آمده .

هویت جنسیGender Identity
این اصطلاح به احساس مردانگی یا زنانگی هر فرد از خود اطلاق نی شود.تا سن 2 تا 3 سالگی هر بچه با قاطعیت می تواند بگوید (من یک پسر )یا (من یک دختر) هستم.حتی در صورت رشد طبیعی نرینگی و مادینگی باز هم هر کس تکلیف انطباقی پیدا کردن را دارد.به عقیده رابرت استوار هویت جنسی اشاره ضمنی بر جنبه های روانی مربوط به مردانگی و زنانگی دارد.به عقیده او جنس اجتماعی و سکس بیولوژیک است.غالبا این دو هماهنگ هستند یعنی مردها مردانه و زن ها زنانه رفتار می کنند.اما جنس و سکس ممکن است بصورت متعارض یا متضاد رشد کنند.

نقش جنسیGender Role
رفتارنقش جنسی مربوط به (وتا حدودی )مشتق از هویت جنسی است.این مفهوم را جان مانی با این کلمات توصیف کرده است.(هر آنچه یک فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد و یا یک دختر یا زن می گوید یا می کند.نقش جنسی هنگام تولدبرقرار نمی گردد بلکه به تدریج از طریق تجاربی که شخص در برخورد و تعامل اتفاقی و پیش بینی نشده بدست می آورد از طریق دستورات و تلفیقات آشکار و از طریق روی هم گذاشتن دو و دو برای به وجود آوردن چهار .گاهی هم اشتباها پنج.بدست می آیند)
. حاصل استاندارد سالم .هماهنگی هویت جنسی و نقش جنسی است.هر چند صفات بیولوژیک حائز اهمیت است .عامل عمده در کسب نقش مناسب با جنس یادگیری است.نقش جنسی ممکن است متضاد با هویت جنسی در آید.شخص ممکن است با همجنس همانند سازی گروه ولی در عین حال لباس.آرایش مو.یا سایر خصوصیات جنس مقابل همانند سازی کرده و به اقتصاد موقعیت خصوصیات رفتاری همجنس را انتخاب نماید.

 

دانلود مستقیم فایل