کار تحقیقی توربین های بادی – فایل جدید

کار تحقیقی توربین های بادی, اجزاء , جنس و سایز توربین های بادی,توربین های بادی با محور چرخش افقی, میزان دسترسی به توربین های بادی,نگاه تحقیقاتی به عملکرد توربین های بادی,اصول اساسی ارزیابی منبع بادی

انرژی بادی بیش از 2000 سال است که مورد استفاده قرارگرفته است.اولین آسیابهای بادی در ایران مورد استفاده قرار گرفتند که از باد برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می کردند. نام ‘آسیاب بادی’ به این دلیل به کار رفت که هدف اصلی آنها آسیاب وخرد کردن غلات و تبدیل آن به آرد بود.
باد یک پروانه(توربین) بادی را می چرخاند که به قرقره ها و تسمه هایی وصل بود و چرخهای آسیاب را به گردش در می آورد.
در آغار سالهای 1900 آسیابهای بادی تغییرو بهبود یافتند و برای کشیدن آب از زیرزمین مورد استفاده قرارگرفتند و امروزه هنوز بدین منظور مورد مصرف قرارمی گیرند.
پس از گسترش ژنراتورهای بادی، طولی نکشید که برای سرویس دهی در مناطق دور افتاده استرالیا یعنی جاهایی که برق از ژنراتورهای شهری تامین نمی شد، مورد استفاده قرار گرفت.
از زمانهای نخستین، بشر با ساخت اولین آسیاب ها که قدمت آنها سال ششم میلادی ثبت شده است، نیروی باد را تحت کنترل خود درآورده است. به مرور زمان این تکنولوژی از تنوع برخوردار شده است از جمله کشیدن آب از چاه، آسیاب کردن غلات و تامین نیروی برق کارخانجات چوب بری و الوار سازی. در اواسط قرن نوزدهم تنها در انگلستان بیش از 10000 آسیاب بادی کار می کرد. آخرین دگرگونی در طول سالهای 1880 به وقوع پیوست زمانی که عمل گردش بادبانها به محرک و گرداننده یک ژنراتور الکتریکی تبدیل گشت.رشد این تکنولوژی ادامه داشت اما انگیزش تجاری واقعی زمان بحران نفت در 1970 رخ داد که توجه بشر را به تولید نیروی برق مداوم و ایمن معطوف ساخت. که این مستقیما به استقرار نیروی باد بعنوان منبع انرژی جهانی که سریعترین میزان رشد را داشته، منجر شد با بازاری که تنها در اروپا رشد متوسط سالانه 30 درصدی داشته است یعنی نرخ رشدی که فقط با صنعت کامپیوتر و ارتباطات از راه دور برابری می کند. هم اکنون تغییرات جوی و موضوعات امنیتی انگیزش بیشتری برای بوجود آوردن منابع انرژی متنوع که ادامه یافتنی باشند و آلودگی ایجاد نکنند را فراهم می سازد.

فهرست مطالب
نگاه تحقیقاتی به عملکرد توربین های بادی 4
اصول اساسی ارزیابی منبع بادی 5
چگالی انرژی بادی 6
چگونگی عملکرد توربین بادی 9
انواع توربین بادی: 11
ترتیب اجزا اصلی توربین بادی 12
کارکرد و نگهداری و تعمیرات 13
میزان دسترسی به توربین های بادی 14
شیوه قرار دادن توربین ها 15
منابع بادی و فرانگری 18
مزارع بادی 20
مقدار تولید برق توسط توربین بادی 21
اجزاء ، جنس و سایز توربین های بادی 24
انتقال و توزیع انرژی باد 30
توربین های بادی و تکنولوژی دریائی 35
توزیع سرعت باد 40
محدودیت‌های ادواری و نفوذ 42
توربین های بادی با محور چرخش عمودی VAWT 44
توربین های بادی با محور چرخش افقی HAWT 47
منابع: 50

 

دانلود مستقیم فایل