تحقیق تجارت الکترونیک – فایل جدید

تجارت الکترونیک,جایگاه تجارت الکترونیک در ایران,تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی,چارچوب تجارت الکترونیک,آشنایی با اداره اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سا‌‌ل‌های اخیر رشد بسیاری داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع‌تری دارد، یعنی نه‌تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

واژه‌هاي كليدي: تجارت الکترونیک، مدل‌های تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک

فهرست مطالب
عنوان شماره‌ي صفحه
فصل 1: فصل اول: کلیات …1
1-1- مقدمه 2
1-2- تعاریف تجارت الکترونیک 2
1-3- جایگاه تجارت الکترونیک در ایران 9
1-4- جایگاه تجارت الکترونیک در جهان 10
1-5- تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی .10
فصل 2: فصل دوم: مبانی نظری تجارت الکترونیک 14
2-1- چارچوب تجارت الکترونیک .15
2-2- انواع تجارت الکتدونیک .15
2-3- ابزار‌های تجارت الکترونیکی …20
2-4- تفاوت مبادله الکترونیکی داده‌ها با تجارت الکترونیکی …21
2-5- تجارت الکترونیک و فن اطلاعات ..22
2-6- سطوح تجارت الکترونیکی ..24
فصل 3: فصل سوم: مزایا، معایب و مشکلات تجارت الکترونیکی 26
3-1- مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی 27
3-2- معایب و محدودیت‌های تجارت الکترونیکی 29
3-3- مخاطرات تجارت الکترونیک .30
3-4- دلایل عقب‌ماندگی تجارت الکترونیک در ایران .32
3-5- مشکلات عدم گسترش تجارت الکترونیک در ایران .32
فصل 4: فصل چهارم: نحوه اجرای تجارت الکترونیکی 34
4-1- راه‌اندازی تجارت الکترونیک 35
4-2- آشنایی با اداره اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک 38
4-3- بخشی از پروژه‌های انجام شده در کشور جهت استقرار تجارت الکترونیک .39

فصل 5: فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات و راهکارهای توسعه 41
5-1- مقدمه 42
5-2- خلاصه 42
5-3- نتیجه‌گیری .44
5-4- پیشنهادات و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در کشور .45
مراجع 46
پيوست‌ها 48
پيوست الف: قانون تجارت الکترونیکی در ایران 49
پيوست ب: واژه‌ها و اصطلاحات مربوط به تجارت الکترونیک 68

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه
تجارت الکترونیکی مفهوم قدرتمندی است که زندگی بشر کنونی را دستخوش تغییرات اساسی کرده است. تجارت الکترونیکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد تلقی می‌شود. این سبک از تجارت به دلیل مزایا و منافع سرشاری که برای انسان داشته است، به سرعت در حال گسترش است. می‌توان ادعا کرد که تجارت الکترونیکی بسیاری از محدودیت‌های تجارت سنتی را از پیش روبرداشته است و نه‌تنها فرم و شکل ظاهری تجارت سنتی را بلکه محتوای امر تجارت را نیز دستخوش تغییرات کرده است، تغییری که مبنای هرگونه اقدام و نظر در عرصه اقتصاد واقع شده‌است.
وجود بازارها، پاساژها و مغازه‌های مجازی که هیچ مکان فیزیکی را اشغال نکرده‌اند و در عین حال امکان بازدید و گردش در این بازارها به صورت لحظه‌ای و در هر نقطه از جهان بدون ترک منزل میسر است و نیز انتخاب و سفارش خرید کالاهایی که در نقاط نامعلومی از جهان در ویترین‌های مغازه‌های مجازی قرار دارند و بر روی شبکه مجازی نیز تبلیغ می‌شوند از طریق پرداخت های الکترونیکی فراهم شده‌است. همه این‌ها سبب شده‌اند که تجارت الکترونیک معجزه قرن محسوب شود [2].

 

دانلود مستقیم فایل