فایل پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی ( زبان و گفتار) – به روز شده

فایل پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی ( زبان و گفتار) – به روز شده

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی ( زبان و گفتار) در قالب pptx و در حجم 34 اسلاید: 

بخشی از متن:
 زبان و گفتار 
زبان و گفتار از یک نظام سلسله مراتبي واجها (برای سخن گفتن و حروف (برای نوشتن) تشکیل شده است. این عناصر به صورت مؤلفه های زبان شناسی با هم ترکیب می شوند تا اینکه هجاها به لغات، لغات به عبارات، عبارات به جمله و جمله ها به متن تبدیل شوند. در ساخت عبارات و سازه های یک متن، جمله های گفته شده به واسطه مكثها و جملات نوشته شده در گروه لغات شکل می گیرند، به طوری که میتوان لغت دیگری را جایگزین کرد بدون اینکه مفهوم جمله تغییر یابد.
زبان و گفتار از طریق دستگاه دیداری و شنیداری به مغز راه می یابد و دستگاه حرکتی سخن گفتن و نوشتن را امکان پذیر می سازد. برایند فرایند تولید در مغز که بین نظام حسی و حرکتی انجام می شود به صورت زبان و گفتار آشکار می گردد. 
فهم سخن و گفتار از یک فرایند پیچیده شنود واجها و لغات ذخیره سازی شده در حافظه کوتاه مدت، درک معنای لغات به کمک حافظه دراز مدت، بازنمایی واجها و سازه ها، درک معانی سازه های ترکیب سازه ها برای درک معنای جمله و جایگزینی محتوایی تشکیل شده است. سخن و گفتار بازنمایی گزاره های معنادار است.
گزاره ها مفاهیمی (غالبا متشکل از یک یا دو لغت) با یک عنصر فعلی گزاره یا مسند (افعال، صفات و قیود) هستند که این عنصر ارتباط گزاره ها را مشخص می کند. گزاره های هم پوش یا متداخل، حروف مرتبط و به هم پیوسته ای و آنچنان متن را شکل می دهند تا به صورت زنجیره ای از گزاره های معنادار درآیند.

پاورپوینت روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی,کتاب روان شناسی فیزیولوژیک ,محمدکریم خدا پناهی,خلاصه روانشناسی فیزیولوژیک,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک,روانشناسی فیزیولوژیک,زبان و گفتار,فصل سیزدهم

 

دانلود مستقیم فایل