فایل پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول نوشته خسرو باقری (مبانی، اصول و روش – به روز شده

فایل پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول نوشته خسرو باقری (مبانی، اصول و روش – به روز شده

پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول نوشته خسرو باقری (مبانی، اصول و روش های تربیتی) در قالب pptx و در حجم 109 اسلاید قابل ویرایش: 

بخشی از متن: 

اصل  
واژه (اصل) در همه شاخه های دانش بشری بکار می رود و در همه موارد في الجمله معنای پایه و اساس را مبادرت می کند ولی (اصل) در هر دانشی، معنایی متناسب با آن قلمرو را خواهد داشت.
 برای مثال فلاسفه پیش از سقراط (اصل)را به عنوان واقعیت بنیادین هستی و موجودات در نظر می گرفتند که به طور مثال یا آب یا آتش یا هوا و .. آن واقعیت بنیادین را شکل می داد.
 نزد فلاسفه مسلمان اصل به معنای اصیل بودن ماهیت یا وجود است.
 در علوم تجربی که به دنبال دست یافتن به واقعیت های بنیادین هستی نیستند اصل به معنای مجموعه یافته هایی است که علوم به منزله قانونمندی های شناخته شده در مورد موجودات در نظر گرفته اند.
 ولی مراد از اصول موضوعه یک علم خاص مثل فیزیک یا روانشناسی، مجموعه قضایایی است که پیش از تکوین و برای تکوین خود آن علم لازم بوده و از علوم دیگر به عاریت گرفته می شود.
 اصل در علوم تجربی و علوم نظری به شکل قضیه ای حاوی است بیان می شود ولی در علوم کاربردی مثل علوم تربیتی به معنای قاعده کلی است که می توان آنرا به منظور دستورالعمل کلی در نظر گرفت و راهنمای عمل قرار داد که تدابیر تعلیمی و تربیتی را هدایت می کنند.
 در علوم کاربردی اصل به صورت قضیه اب بیان می شود که حاوی (باید) است.

نگاهی دوباره به تربیت اسلامی,خسرو باقری,جلد اول,پاورپوینت نگاهی دوباره به تربیت اسلامی,خلاصه نگاهی دوباره به تربیت اسلامی,پاورپوینت کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی,,مبانی, اصول و روش های تربیتی,فصل چهارم

 

دانلود مستقیم فایل