فایل پاورپوینت فصل ششم 6 کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور (شخصیت و سلامتی) – به روز شده

فایل پاورپوینت فصل ششم 6 کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور (شخصیت و سلامتی) – به روز شده

پاورپوینت فصل ششم 6  کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور (شخصیت و سلامتی) در قالب pptx و در حجم 28 اسلاید:

بخشی از متن:
شخصیت عبارت است از الگوهای عاطفی, شناختی و رفتاری نسبتاً پایدار که از طریق آن‌ها می‌توان یک فرد را شناخت .در موقع شخصیت شامل رفتارهای نسبتاً ثابت یا عادت رفتاری است .طبیعی است که این عادت رفتاری با سلامت و بیماری ارتباط داشته باشد زیرا هر بیماری با یک سری رفتارهای خطرساز همراه است که زمین را به‌تدریج برای ایجاد آن بیماری آماده می‌کنند .

تیپ شخصیتی A
یکی از انواع طبقه‌بندی‌های شخصیتی که توجه خاص محققان و صاحب‌نظران حیطه‌های روان‌شناسی و سلامت را به خود جلب کرده‌است تیپ شخصیتی A یا سنخ شخصیتی الف است .
این مفهوم ابتدا توسط دو متخصص قلب در آمریکا به نام فریدمن و روزنمن معرفی شد.آنان به نقش علّی کلسترول در ایجاد و گسترش بیماری‌های قلبی اعتقاد و علاقه داشتند .فریدمن و روزنمن در جریان بررسی‌های تجربی خویش در بیماران قلبی عروقی متوجه شدند که بیماران کرونر قلبی دارای ویژگی‌هایی هستند که بیش‌از کلسترول بر بیماری آن‌ها رابطه دارد .

*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

کتاب مقدمات روانشناسی سلامت,احمد علی پور,پاورپوینت روانشناسی سلامت,روانشناسی سلامت,مقدمات روانشناسی ,مقدمات روان شناسی سلامت,خلاصه روان شناسی سلامت,روانشناسی سلامت احمد علی پور,ppt مقدمات روانشناسی سلامت,شخصیت و سلامتی

 

دانلود مستقیم فایل