فایل پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (نظریه های دیگر با رویکرد رشدی) – به روز شده

فایل پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (نظریه های دیگر با رویکرد رشدی) – به روز شده

پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی رشد؛ نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (نظریه های دیگر با رویکرد رشدی) در قالب pptx و در حجم 18 اسلاید:

بحشی از متن:
علاوه بر نظریه های روانکاوی، یادگیری، شناختی و کردارشناسی که رویکرد رشدی کاملاً در آن مشهود است نظریه های دیگری در روانشناسی ارائه شده اند که رویکرد رشدی آنان کاملاً واضح نیست اما به دلیل اهمیتی که در کل روانشناسی ایفا می‌کنند می‌توان این رویکرد را از آن برداشت کرد. از آن میان می توان به نظریه هایی که تحت عنوان نظریه های بشردوستانه شناخته می شود اشاره کرد. بشردوستی نظامی فکری است که در آن تمایلات و ارزش های انسان در درجه اول اهمیت قرار دارند. روانشناسان پیرو بشردوستی به روانکاوی و رفتارگرایی اعتراض کردند و مدعی شدند که آنها تصویر بسیار محدود و تحقیرآمیزی از ماهیت انسان معرفی کردند.
متخصصان روانشناسی نظریه بشردوستانه را به عنوان نیروی سوم در روانشناسی مدرن معرفی کرده‌اند چرا که این نظریه هم جبرگرایی غریزه‌ی فروید و هم جبرگرایی محیطی نظریه یادگیری را رد می کند.

روانشناسی رشد,نظریه ها پژوهش ها و آزمون ها,مهناز علی اکبری دهکردی,جزوه روانشناسی رشد pdf,دانلود کتاب روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد,پاورپوینت روانشناسی رشد,روانشناسی رشد مهناز علی اکبری,پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد,رویکرد رشدی

 

دانلود مستقیم فایل