فایل پاورپوینت فصل هفتم 7 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (گوردون آلپورت) – به روز شده

فایل پاورپوینت فصل هفتم 7 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (گوردون آلپورت) – به روز شده

پاورپوینت فصل هفتم 7 کتاب نظریه های شخصیت (گوردون آلپورت) نوشته دوان پی شولتز و سیدنی الن شولتز ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 55 اسلاید: 
بخشی از متن:
وراثت شناسی شخصیت 
بقراط چهار تیپ از افراد را متمایز کرد: خوشحال، غمگین، تندخو، و بی احساس. علت هاي این تیپ هاي مختلف، مایعات درونی بدن یا «مزاج» بودند. بنابراین، بقراط معتقد بود که این صفات شخصیت، مبناي سرشتی دارند و به وسیله ي کارکرد زیستی تعیین می شوند و نه توسط تجربه یا یادگیري.
ویلیام شلدون تیپ شناسی یا طبقه بندي شخصیت دیگري را پیشنهاد کرد که پایه ي سرشتی داشت و بر اساس هیکل بود. او سه تیپ بدنی اصلی را معرفی کرد که هر یک از آن ها به شخصیت متفاوتی مربوط هستند (شلدون، 1942).
همانند رویکرد بقراط، کار شلدون صفات یا ویژگی هاي شخصیت را در مجموع ثابت می دانست، یعنی، از موقعیتی به موقعیت دیگر ثابت و بدون تغییر می مانند.
این دو نظریه پرداز، آلبورت و کتل اثر موقعیت خاص بر رفتار را در نظر داشت. آن ها با رویکرد تعاملی موافق بودند و قبول داشتند که رفتار، حاصل تعامل بین متغیرهاي شخصی و موقعیتی است.
*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

نظریه های شخصیت شولتز,خلاصه کتاب نظریه های شخصیت,شولتز,دوان پی شولز,سیدنی الن شولتز,یحیی سید محمدی,نظریه های شخصیت دوان شولتز pdf,خلاصه نظریه های شخصیت شولتز,پاورپوینت نظریه شخصیت شولتز,ppt نظریه های شخصیت شولتز,,گوردون آلپورت,وراثت شناسی,,,

 

دانلود مستقیم فایل