فایل پاورپوینت آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاههای اجرایی – به روز شده

فایل پاورپوینت آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاههای اجرایی – به روز شده

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 23 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

فصل اول – مصادیق رشوه
ماده 1- کارکنان و مسئولان دستگاههای اجرایی که مطابق بندهای ذیل مبادرت به اخذ وجه و یا مال نمایند یا سند پرداخت وجه یا تسلیم مالی را فراهم نمایند ، با توجه به بند (17) ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات اداری – مصوب 1372- پرونده آنان به هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری برای اعمال مجازات مناسب ارجاع خواهد شد.

الف- گرفتن وجوهی به غیر از انچه در قوانین و مقررات تعیین شده است.
ب- اخذ مالی بلاعوض یا به مقدار فاحش ارزانتر از قیمت معمولی یا ظاهراً به قیمت معمولی و واقعاً به مقدار فاحش کمتر از قیمت.
ج – فروش مالی به مقدار فاحش گرانتر از قیمت به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ارباب رجوع بدون رعایت مقررات مربوط.
د- فراهم نمودن موجبات ارتشاء از قبیل مذاکره جلب موافقت یا وصول و ایصال وجه یه مال یا سند پرداخت وجه از ارباب رجوع.

ه- اخذ یا قبول وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا تسلیم مال از ارباب رجوع به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای انجام دادن یا انجام ندادن امری که مربوط به دستگاه اجرایی می باشد.
و- اخذ هر گونه مال دیگری که در عرف رشوه خواری تلقی می شود ، از جمله هر گونه ابراء یا اعطاء وام بدون رعایت ضوابط یا پذیرفتن تعهد یا مسئولیتی که من غیر حق صورت گرفته باشد و همچنین گرفتن پاداش و قائل شدن تخفیف و مزیت خاص برای ارایه خدمات به اشخاص و اعمال هر گونه موافقت یا حمایتی از ضوابط که موجب بخشودگی یا تخفیف گردد…

پاورپوینت آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاههای اجرایی,پاورپوینت ,آیین, نامه, پیشگیری, و, مبارزه ,با ,رشوه, در ,دستگاههای, اجرایی,

 

دانلود مستقیم فایل