فایل گزارش تخصصی برطرف سازی مشکل درس املا دانش آموز پایه ششم ابتدایی با سابقه بیماری صرع – به روز شده

فایل گزارش تخصصی برطرف سازی مشکل درس املا دانش آموز پایه ششم ابتدایی با سابقه بیماری صرع – به روز شده

بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 24 صفحه

فهرست مطالب

چکیده

نکات کلیدی :

مقدمه

بيان مسأله :

توصیف وضعیت موجود

اهميت و ضرورت حل مشكل:

اهداف گزارش تخصصی :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

مقایسه با وضع مطلوب :

جمع آوری اطلاعات

الف – مشاهده

ب – مصاحبه

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) استفاده از نظرات همكاران :

هـ) مطالعه ي كتابخانه اي

صرع و ضعف تحصیلی

صرع و روزهای امتحان

تجزیه تحلیل اطلاعات

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

یافتن راه حل مناسب

اجرای راه حل های انتخاب شده

ارزیابی نتایج بدست آمده

ارزیابی بعد از اجرای طرح

2 – مصاحبه با مادر علی :

2- مصاحبه با خود دانش‌آموز:

4مدیر و سایر همکاران

نقاط قوت

نقاط ضعف :

نتیجه‌گیری

ارائه پيشنهادات

پيشنهاد به همكاران:

همکاری با مدرسه:

اطلاعات عمومی در مورد صرع:

اطلاعات خاص در مورد کودک شما:

مشارکت مدرسه:

– شبکه:

– جلسات غیر رسمی:

– امکانات اضافی:

منابع و مأخذ
چکیده

صرع بیماری است که همه انسانها کم و بیش با آن آشنا هستند و شاید در کوچه و خیابان , در شهر و مدرسه محله زندگی و یا اقوام و دوستان و یا حتی در خانه ی خود با آن بر خورد کرده باشند، چون این قبیل بیماران از نظر ظاهر علایمی ندارند و ظهورش ناگهانی است، موجب تعجب و بعضاً ترس اطرافیان می شود .

در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی و سایر دروس دانش‌آموزی به نام علی که در پایه ششم مشغول به تحصیل است ، می باشد. با بررسی علل و علائم ضعف دیکته‌نویسی در دانش‌آموز متوجه شدم مشکل دانش‌آموز ناشی از سابقه بیماری صرع در وی می باشد . از این رو برآن شدم تا راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه دهم .

برای پیدا کردن راه کارها نیاز به یک سری اطلاعاتی داشتم، نظیر این اطلاعات را از طریق خود دانش آموز، پرونده وی ، والدین و مشاور مدرسه جمع آوری کردم با توجه به این اطلاعات راه کارهایی را یافتم و آنها را با دانش آموز به مرحله اجرا در آوردم. جملگی این راه کارها برای تقویت حافظ دیداری، تقویت توالی دیداری و تقویت حافظه شنیداری بود که علی در آنها ضعف داشت. در پایان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموز به دست آمد که امیدوارم این را حل ها برای سایر معلمان که دانش آموزان با مشکل صرع دارند مثمر ثمر واقع شود.

با اجرای راه کارها تأثیر زیادی در بهبود دیکته دانش‌آموز مبتلا به صرع مشاهده نمودم ومتوجه شدم که کارهای انجام گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دردیکته و سایر درسها جلو گیری داشته باشد به طوری که : خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل دیکته نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند .

گزارش تخصصی پایه ششم رایگان,گزارش تخصصی علوم پایه ششم,دانلود رایگان گزارش تخصصی پایه ششم,گزارش تخصصی درس علوم پایه ششم,گزارش تخصصی علوم ششم,گزارش تخصصی ریاضی ششم,گزارش تخصصی ششم ابتدایی رایگان,دانلود گزارش تخصصی ششم ابتدایی,دانلود گزارش تخصصی پایه شش

 

دانلود مستقیم فایل