فایل پاورپوینت نقش بيمه در سرمايه گذاريها – به روز شده

فایل پاورپوینت نقش بيمه در سرمايه گذاريها – به روز شده

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 21 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

خدماتي را كه بيمه به سرمايه گذار ارائه ميكند ، مي توان به
هفت گروه تقسيم كرد :

1) تامين كننده امنيت مالي براي فعاليتهاي بازرگاني:
با پوشش بسياري از بيمه ها همچون بيمه مسؤوليت، بيمه اعتبار، بيمه كشتي، بيمه حمل ونقل و . . . در سطح گسترده با جبران خسارت و زيان هاي مالي، بازرگانان را در مقابل و مواجهه با بي تعادليهاي مالي ناشي از تحقق ريسكهاي احتمالي حمايت مي كند .

2) افزايش دهنده كارايي بازرگانان :

طبيعي است كه انتقال ريسكهاي اتفاقي بر دوش بيمه گر، باعث افزايش توانائي بازرگان ميگردد . هنگامي كه خاطر وي ازبرخي خطرهاي احتمالي آسوده شود وتامين كافي ازطريق بيمه بدست آورد، آنگاه كليه تلاش خود را معطوف به عوامل مستقيم ومهم تجارت و سرمايه گذاريهاي خود خواهد كرد وقادرخواهد بود تعهدات خود را در صحنه رقابتي بازار بهتر و به موقع انجام دهد .
بطور مثال شخصي سرمايه اندك خود را در امر تجارت صادرات بكار مي اندازد ؛ سرمايه گذاري اين شخص در معرض تهديد خطرهاي ناشي از حمل ونقل، آتش سوزي و … هم قراردارد. او ممكن است بعد از مطالعه وشناخت خطرهاي مختلفي كه كسب و پيشه جديدش را تهديد ميكنند، از سرمايه گذاري كه تنها پس انداز وهمه سرمايه اوست پشيمان شود. لذا با اتكاي به بيمه است كه اين جوان با خيال آسوده تر مي تواند ذهن خود را تنها منعطف به فعاليتهاي رقابتي وتبليغاتي بازار نمايد و موفق شود.

3) بيمه كمك مؤثري در توزيع نسبي هزينه هاست :
توزيع كننده، توليدكننده، حتي مصرف كننده و نيز مالك و مؤسسه حمل ونقل، در قراردادهاي بيمه خود، به تناسب ميزان ريسك و هزينه خويش است كه حق بيمه مي پردازند، و درصورت تحقق خطرهم هركدام از موارد فوق به اندازه خسارت وزيان وارده، از بيمه گر خسارت دريافت ميدارند. در صورت نبود بيمه، توليدكننده یا سرمايه گذار، به ميزان خسارتهاي ناشي از وقوع خطراتي مانند بدهكاران بدحساب، آتش سوزي، سرقت وغيره . . . ، برقيمت تمام شده كالا اضافه كرده وازمصرف كننده دريافت مي كند ( گراني بازار ) .

پاورپوینت نقش بيمه در سرمايه گذاريها,پاورپوینت, نقش, بيمه, در, سرمايه, گذاريها,

 

دانلود مستقیم فایل