فایل پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف – به روز شده

فایل پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف – به روز شده

توضیحات:

فایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در اقلیم های مختلف و همچنین معماری پایدار،در حجم 20اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:
زمانی که از معماری در اقلیمهای مختلف صحبت می شود گویی قصد داریم تا به حل مسایل معماری بپردازیم .
امروزه معماری با چه مشکلاتی مواجه می باشد که می خواهیم آن را در ارتباط با محیط واقلیم حل نماییم . در وضعیت فعلی وجه مسلط بر معماری سبک معماری بین المللی مدرن میباشد . نگاهی به معماری معاصر کشورمان نشان می دهد که به تیغ فرهنگ استعماری غرب گرفتار اشتباه مضاعف بوده ایم ساختمانهایی ساخته ایم با اتلاف انرژی .
در یزد همان ساختمانی را ساخته ایم که مشابه آنرا معماران در تبریز و زنجان و ساری ودیگران در پاریس و لندن و رم ساخته اند بدون در نظر گرفتن اقلیمها و فرهنگهای مختلف .
در کتاب آسایش بوسیله معماری همساز با اقلیم به نقل از سیم و ندرسن آمده است که
انرژی ارزان و وفور همه جایی مصالح صنعتی مدرن به طراحان اجازه داده است که ویژهگیهای مکان . کیفیت انحصاری آب و هوا و عادت مردم را ندیده بگیرند . نظم و زیبایی هندسه ناب این نمونه ها برای مدت مدیدی چنان ما را مجذوب کرده بود که هزینه سرد و گرم کردن فضاهای داخل این ساختمانها و عدم همخوانی فضاهای مورد بحث با رفتار روزمره انسان را فراموش کردیم .
نمی بایستی اجازه می دادیم که اندیشه های ناسازگار با طبع کشورهای شرق به پشتبانه انرژی فسیلی مفت به چنگ آمده از همین کشورها به سادگی جامه عمل بپوشد ….. واقعیت این است که نه تنها منابع ما برای تبلور اینگونه نظریه های نا معقول مصرف شده است بلکه ما خود به تولید ساختمانهای انرژی ضایع کن پرداختیم .
یکی از مهمترین اصول معماری پایدار آن است که در طراحی اینگونه معماری چگونگی اقلیم در نظر گرفته شود بعبارت دیگر معماری پایدار طراحی معمارانه آگاه از محیط را توصیف مینماید .

بدون در نظر گرفتن اثرات درجه حرارت میزان تابش خورشید شدت باد میزان باران و غیره . ساختمان با اتلاف انرژی روبرو خواهد بود . رعایت شرایط اقلیمی در معماری بدنبال خود صرفه جویی در انرژی را در پی خواهد داشت در این مقاله موضوع معماری در اقلیمهای مختلف از جنبه های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت لیکن موضوع پایداری مرکز توجه قرار خواهد داشت . معماری پایدار و یا بعبارتی دیگر همان معماری همسان با اقلیم مصرف منابع را حداقل نموده و ادامه استفاده از منابع طبیعی را امکان پذیر می سازد .

فهرست مطالب :
مقدمه
مفاهيم اقليم و محيط زيست
تعريف پايدارى
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معمارى پايدار (معمارى همسان با محيط)
نمونه هايى از معمارى پايدار در ايران
اصول اساسی معماری پایدار
نتیجه
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در20اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

دانلود پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف,معماری در اقلیم های مختلف,پاورپوینت معماری پایدار,مفاهيم اقليم و محيط زيست,پاورپوینت معماری,مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور,معماری پایدار,پاورپوینت اقلیم در معماری,معماری در اقلیم ها,پروژه معماری,اقلیم

 

دانلود مستقیم فایل