فایل پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان – به روز شده

فایل پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان – به روز شده

توضیحات:
فایل پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان، در حجم 31 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
تاریخچه شهردامغان:
در مورد کلمه دامغان گروهی گفته اند نام این شهر از’ مغان’ یعنی آتش پرستان گرفته شده و این گروه باعث آبادانی آن شده اند در لغت نامه دهخدا اشاره شده است که دامغان، اصل آن ده مغان بوده و در اثر کثرت استعمال ‘ه’ از میان رفته و دمغان گفتند و به جای آن ‘الف’ آوردند و دامغان گفته شد.
دامغان یکی از شهرهای استان سمنان ومرکز شهرستان دامغان می باشد . جمعیت این شهر براساس سرشماری سال 1385 ، برابر با 9،300 نفر بوده است .بنا به نوشته مورخین، دامغان از شهرهای معتبر قومس و مرکز آن ایالت بوده است. به گفته ابن واضح یعقوبی مولف ‘ البلدان ‘ و ابوالفداء مولف ‘ تقویم البلدان’ قومس شهری با وسعت و جلیل ، نام شهر آن دامغان و دامغان آغاز شهرهای خراسان می باشد.
دامغان را شهر صددروازه یا هکاتوم پیلوس ( به زبان یونانی ) نیز نام برده اند که پایتخت دولت اشکانیان نیز بوده است . شهر دامغان در استان سمنان در دامنه جنوبی رشته کوههای البرز در موقعیت 54 درجه و 20 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 9 دقیقه عرض شمالی با مساحتی برابر 429/11 کیلو متر مربع در 120 کیلومتری شرق سمنان و 70 کیلومتری غرب شاهرود قرار گرفته است. نام کهن دامغان ( گومش ) در کتیبه سارگون دوم آشوری پات نانه آمده است یعنی شهری که 99 نگهبان دروازه ها دارد . فاصله آن ازدریای تی تی ( دریای نیلوفر آبی ، منظور دریای مازندران ) هفت روزه راه به شمار رفته است .
این شهر از شمال به رشته کوه البرز ، از خاور به شاهرود ، از جنوب به کویر مرکزی و از باختر به سمنان محدود است. اهمیت وجودی دامغان از دیر هنگام ، قرار داشتن آن بر سر راه شرقی –غربی است که شریان عمده بازرگانی نه تنها ایران ، بلکه جهان متمدن پس از اسلام بوده است. زمانی دور شهر دامغان ، کاملا دیوار کشی بوده وگفته می شود به قدری دیوارها ی ستبری داشته که دو درشکه ازکنار هم بر روی دبوار رد می شدند . بازمانده های این دیوار هم اکنون هم دیده می شود وبه نام ‘دیواربارو’ مشهور است .
و…

فهرست مطالب:
بررسی دامغان ازلحاظ تاریخی-فرهنگی-اقلیمی
تاریخچه شهر دامغان
آثارتاریخی دامغان
فرهنگ مردم دامغان
افراد سرشناس
اقلیم شهر دامغان
مكان احداث مدرسه
موقعیت ساختمان
نحوه ساخت و شكل ساختمان مدرسه
فضاهای آموزشی
شکل کلاس
ارتفاع
مطالعات تطبیقی نمونه ها
دبستان دخترانه حق پناه اصفهان ، مدرسه مداد رنگی
معماری و طراحی مدرسه ابتدایی توسط R+D Studio
مدرسه ابتدایی اریکا مان

این فایل با فرمت پاورپوینت در 31 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی (26 اسلاید)

دانلود پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,مطالعات اولیه مدرسه ایتدایی,پاورپوینت طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان

 

دانلود مستقیم فایل