فایل پاورپوینت برج قابوس – به روز شده

فایل پاورپوینت برج قابوس – به روز شده

توضیحات:
فایل آشنایی با برج قابوس،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
شهر تاریخی جرجان، يكي از شهرهاي مهم دوران باشكوه ايران در سده هاي اوليه تا سده هاي مياني دوره اسلامي، طی آخرین کاوش های باستان شناسی دهه 1350 به سرپرستی آقای دکتر محمدیوسف کیانی شناسايي مورد كاوش گسترده قرار گرفت اما بدون هیچ گونه اقدامات حفاظتی به علت پيامدهاي انقلاب اسلامي رها شده و تمام آثار و شواهد حاصل از حفریات چند ساله بر اثر عوامل طبیعی و انسانی رو به ویرانی نهاد. علیرغم اقدامات گسترده جهت تعیین عرصه و حریم و میله گذاری محدوده شهر در دهه 1360، تخریب و نابودی آثار معماری مکشوفه بر اثر دخل و تصرفات انسانی و غارت آجرها به منظور ساخت و ساز خانه های مسکونی در محدوده شهر و حفاريهاي غير مجاز همچنان تهدید براي جدی شهر جرجان محسوب می شود.

گنبد قابوس شامل ۲ قسمت است:

پی یا پای بست بنا و بدنه
گنبد مخروطی

پی سازی بنا از زمین سفت شروع و تا ارتفاع حدود 15 متری با آجر و مصالح مشابه خود بنا انجام شده است . درون پای بست سردابی وجود داشته که پا کار طاق آن هنوز بر جای است ولی بر اثر کاوش های پیاپی کاوشگران که در پی گنج بوده اند آثاری از کف آن بر جای نمانده است .
و…

فهرست مطالب:
مطالعات تاریخی ومعماری
شهرتاریخی جرجان
پیشینه تاریخی
مشخصات بنا
متن کتیبه ها
عملیات مرمت بام مخروطی برج قابوس

این فایل با فرمت پاورپوینت در 30 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل word مناره و كاركردهای آن در تاریخ اسلام (11 صفحه)

دانلود پاورپوینت برج قابوس,برج قابوس,بررسی و تحلیل برج قابوس,پاورپوینت مرمت برج قابوس,آشنایی با برج قابوس گلستان,برج قابوس گلستان,پاورپوینت برج قابوس,مرمت برج قابوس

 

دانلود مستقیم فایل