فایل گزارش کارورزی 2 دو دانشگاه فرهنگیان طبق آخرین سرفصل های دانشگاه + هدیه – به روز شده

فایل گزارش کارورزی 2 دو دانشگاه فرهنگیان طبق آخرین سرفصل های دانشگاه + هدیه – به روز شده

پردیس شهید رجایی ارومیه
گزارش کارورزی 2 دو دانشگاه فرهنگیان طبق آخرین سرفصل های دانشگاه

موضوع : گزارش کارورزی 2
مدرسه کارورزی : دبستان شهید سهرابی (ارومیه)
رشته علوم تربیتی
فهرست
چکیده 3
مقدمه 4
تعاریف مفهومی5
فعالیت 1 درگیر کردن دانش آموزان 7
فعالیت2 مرور مباحث .. 10
فعالیت3 سنجش آموخته ها 12
فعالیت4یادگیری مشارکتی 16
فعالیت5 تکلیف یادگیری برای یکی از موضوعات درسی19
فعالیت6 رفع بد فهمی های درسی 22
فعالیت7 رفع عقب ماندگی تحصیلی25
فعالیت8 مهارت تفکر . 28
پژوهش روایی…………………… 31
شرح یک واقعه ………… 33
نتیجه گیری و پیشنهادات…………34

چکیده

از پدر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

نقش مهم معلم در سلامت و سعادت و خوشبختی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست هر جامعه ای سرنوشت خود را در چگونگی کارکرد معلم می بیند ، معلمی که اولین و آخرین امید در تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده کشور می باشد. احراز مقام والای معلمی چندان هم ساده نیست، معلم با دلسوزی و همزبانی و فداکاری از جان و دل زحمت می کشد تا بتواند نسل تربیت شده و سالم و کارآمد و مفید به جامعه تحویل دهد. معلم با فداکاری و اخلاق نیکوی خود باید الگوی پاکی و صداقت و درست کاری و نمونه یک انسان کامل و صادق برای برای فرزندان میهن اسلامی خویش باشد. معلم همواره باید وجدانی پاک و رفتاری نیکو و پسندیده و در شآن معلمی و جامعه اسلامی خود داشته باشد. وقتی در جامعه ای شغل معلمی را بسان شغل انبیاء می دانند چه عزت و احترامی و مقامی برتر و والاتر از این می توان برای معلم تقدیم و هدیه کرد.

مقدمه
عارفان علم عاشق می شوند بهترین مردم معلم می شوند
عشق با دانش متمم می شود هر که عاشق شد معلم می شود
من در سال تحصیلی 94-93 به مدت دو ترم برای درس کارورزی در دبستان شهید سهرابی حضور داشتم. در طول این دو ترم مشکلات فراوانی را نظاره گر بودم ، مشکلاتی که مانع پیشرفت دانش آموزان این مملکت و خدشه دار نمودن نظام آموزش و پرورش ماشده است پس ما دانشجو معلمان با شروغ شغل مقدس معلمی نباید از این مشکلات چشم پوشی کنیم اینک وظیفه ما معلمان است که به ریشه کنی این مشکلات بپردازیم شاید هم نتواینم مشکلات را همه یک جا حل کرد اما به هر حال باید از جایی شروع و دانش آموزانمان را به بهترین و شایسته ترین و لایق ترین راه راهنمایی کنیم تا در آینده بتوانند یکی از گرفتاریها و مشکلات جامعه را حل کنند و به مردم عزیز کشورمان کمک کنند؛ پس اینجاست که بیشتر آرزوها و آمل یک جامعه به معلمان آن جامعه بر می گردد . در واقع چشم پوشی از مشکلات و عدم راه حل برای آنها نه تنها خیانت بزرگی به حرفه مقدس معلمی و دانش آموزان است بلکه خسارت های جبران ناپذیر مالی و اقتصادی و اجتماعی و . . . را برای دولت در زمان حال و بویژه آینده در پی خواهد داشت.
معلم با ارتباط سازنده خود و بااستفاده از مهارت ها و فنون آموزشی و تجربیات و راهکارهای و روشهای شناختی از طریق مدیریت و ساختارهای معمول کلاس نقش مهم و آموزنده بر دانش آموزان داشته و آنها را تحت کنترل خود قرار می دهد.
علیرغم آنچه که در نظر عوام غلط جا افتاده است معلمی یکی از مشکل ترین مشاغل به حساب می آیند و دلیل این ادعا همین تفاوتهای فردی است . یک معلم می بایست حدقل 30 دانش آموز را که هر کدام دیدگاه متفاوتی نسبت به کلاس ، درس ، معلم و . . . دارند یکسان و یک سو نموده و تدریس نیز نماید.

تعاریف مفهومی
یادگیری: تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری(رفتار بالقوه) که در نتیجه تمرین تقویت‌شده، رخ می‌دهد .تعاریف عملیاتی یادگیری دامنه وسیعی را شامل می‌شوند؛ از نمرات آزمون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیشرفت تحصیلی گرفته تا نوعی اندازه رفتاری در یک آزمایش یادگیری ، مانند تعداد کوشش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مورد نیاز تا رسیدن به ‌حد ملاک یا تعداد خطاها در دویدن در ماز.
درگیری : زمانی که فرد با توجه به تجارب و دانش پیشین خود با موقعیت‌یادگیری جدید (چالش‌برانگیز) روبرو ‌شود و در نتیجه تعامل با محیط دانش جدید خود را شکل داده و سعی ‌کند به صورت مستقیم در دستیابی به نتایج مورد انتظار نقش ایفا کند.
مرور: مرور، راهبرد شناختی است که به کمک آن، پیوند و ترکیب اطلاعات قبلی با اطلاعات جدید و ذخیره سازی آن‌ها برای به خاطر سپردن، انجام می‌گیرد.
سنجش:یک اصطلاح کلی است وبه صورت فرآیندی تعریف می شودکه برای گردآوری اطلاعات موردنیازتصمیم گیری درباره دانش آموز،برنامه درسی وسیاست های آموزشی مورداستفاده قرارمی گیرد.
مشارکت : مشارکت درگیری ذهنی و عاطفی اشخاص در موقعیت های گروهی است که آنان را برمی انگیزد برای دستیابی به اهداف گروهی و همدیگر را یاری دهند و در مسئولیت کار شریک شوند . بر اساس این تعریف درگیر شدن یاری دادن و مسئولیت پذیری سه ویژگی مهم مشارکت می باشد.
تفکر: تفکر شامل به کارگیری و تبدیل اطلاعات در حافظه است و این کار معمولاً برای تشکیل مفهوم، استدلال، تفکر نقاد، تصمیم‌گیری، فکر خلاقانه و حل مسئله صورت می‌گیرد.(سانتراک، 2008؛ سعیدی، عراقچی و دانش‌فر، 1387). تفکر به معنای سازمان‌دهی مجدد ذهنی اساس هر نوع یادگیری است و رشد و گسترش هر مهارت یا دانش بر آن استوار است.
بدفهمی: بدفهمی برای بیان موقعیتی به کار می‌رود که در آن، ممکن است درکی که دانش‌آموز از یک مفهوم در ذهن دارد با دیدگاه کارشناسان آن علم در تقابل باشد. این موقعیت با جایی که در آن خطای سهوی اتفاق می‌افتد، تفاوت دارد، زیرا موجب بروز خطاهای مفهومی نظام‌مند می‌شود.
عقب ماندگی تحصیلی : بررسی دلیل شکست دانش آموزان در تحصیل به مطالعه دقیق احتیاج دارد، تنبلی یا بی میلی را نمی توان تنها دلیل عقب افتادگی تحصیلی دانست. گاهی علت شکست دانش آموزان را باید در خانواده، گاه در مدرسه و معلم و گاه در جامعه و نظام آموزشی و وضعیت اقتصادی جستجو کرد.

درگیر نمودن دانش‌آموزان:
زمانی است که فرد با توجه به تجارب و دانش پیشین خود با موقعیت‌یادگیری جدید (چالش‌برانگیز) روبرو می‌شود و در نتیجه تعامل با محیط دانش جدید خود را شکل داده و سعی می‌کند به صورت مستقیم در دستیابی به نتایج مورد انتظار نقش ایفا کند. درگیر نمودن دارای سه بعد درگیری رفتاری، درگیری شناختی و درگیری انگیزشی است.
درگیری شناختی، شامل تلاش فرد برای انتخاب و به کارگیری انواع فرایندها و راهبردهای شناختی و فراشناختی است که برای یادگیری مفید است.
درگیری انگیزشی: شامل سه مؤلفه احساس، ارزش، و عاطفه است و مربوط به این‌است که فرد موقعیت‌های چالش برانگیزی برای یادگیری مورد استفاده قرار می‌دهد.
درگیری رفتاری، شامل رفتارهای قابل مشاهده دانش‌آموزان در برخورد با تکالیف است و مؤلفه‌های تلاش، پایداری و درخواست کمک از دیگران را هنگام درگیری شناختی و انگیزشی شامل می‌شود.

هدیه فایل: یک نمونه کامل دیگر کارورزی دو که دارای کد نویسی و طرح ها نیز می باشد.
50 صفحه

گزارش کارورزی 2 دو دانشگاه فرهنگیان طبق آخرین سرفصل های دانشگاه ,موضوع : گزارش کارورزی 2,رشته علوم تربیتی,پردیس شهید رجایی ارومیه,گزارش کارورزی دو,نمونه گزارش کارورزی 2,گزارش کارورزی 2,رشته علوم تربیتی,دانشگاه فرهنگیان

 

دانلود مستقیم فایل