فایل پاورپوینت نظریه ها و تئوری های مدیریت عملکرد مدیریت (19 اسلاید) – به روز شده

فایل پاورپوینت نظریه ها و تئوری های مدیریت عملکرد مدیریت (19 اسلاید) – به روز شده

پاورپوینت نظریه ها و تئوری های مدیریت عملکرد مدیریت در حجم 19 اسلاید جامع

بخشی از متن:
سير تحول مديريت

سابقه مديريت به هزاران سال پيش و قدمت تاريخي بشري مربوط مي شود ايرانيان، مصريان، روميان، چينيان و سايرين داراي پيشينه هايي در مورد چگونگي اداره واحد هاي اداري، تجاري، نظامي و آموزشي خود بودند. به عنوان مثال لشکر کشي پانصد هزار نفري خشايار به مقدونيه و لشکر کشي اسکندر به آسيا و ايران بدون نوعي تقسيم کار و مديريت ممکن نبوده است. و يا ساختن اهرام ثلاثه مصر بدون نوع سازماندهي، هماهنگي، برنامه ريزي و کنترل غير ممکن بوده است.

برخي از مفاهيم و اصول مديريت نيز به وسيله دانشمندان ايام قديم مطرح شده است. به عنوان مثال سقراط وظايف مدير خوب را بررسي ميکند و بيان ميدارد که مدير بايد حسن نيت کارکنان را جلب کند و چنانکه علاقه همگان جلب کرد و همکاري آسان شود.

نظريه هاي کلاسيک مديريت:
هر چند سابقه مديريت به هزاران سال پيش و به وجود آمدن اولين تمدن هاي بشري مربوط مي گردد، با اين حال سابقه مديريت به عنوان يک علم سازمان يافته به اوايل قرن بيستم برمي گردد، و شامل تئوري هاي کلاسيک مديريت ميشود:
نظريه مديريت علمي،
نظريه مديريت اداري (اصول گرايان)
و نظريه بوروکراسي.

 
نظريه مديريت علمي
در اوايل قرن نوزدهم «فردريک وينسلو تيلور» با همکاري عده اي از دانشمندان سعي نمودند تلاش هاي مديريتي را با استفاده از تکنيک هاي فني و بکارگيري روش هاي مهندسي در «طراحي شغل» علمي تر سازند.

مباحث این پاورپوینت:
مقدمه
نظريه هاي کلاسيک مديريت
نظريه مديريت علمي
اصول تيلور در مديريت علمي
نظريه مديريت اداري (اصول گرايان)
نظريه بوروکراسي
مزايا و محدوديت هاي عمده تئوري هاي کلاسيک مديريت
مکتب روابط انساني
فرضيه مکتب روابط انساني
تئوري مقداري مديريت (علم مديريت)
نگرش سيستمي- مديريت نظام گرا
ديدگاه «طراحي موقعيتي يا اقتضائي»

پاورپوینت نظریه ها و تئوری های مدیریت عملکرد مدیریت (19 اسلاید),نظريه هاي کلاسيک مديريت,نظريه مديريت علمي,اصول تيلور در مديريت علمي,نظريه مديريت اداري (اصول گرايان) ,نظريه بوروکراسي ,مزايا و محدوديت هاي عمده تئوري هاي کلاسيک مديريت,مکتب روابط

 

دانلود مستقیم فایل