فایل تحقيق بررسي ساختار فرهنگي خانه فرهنگ بوستان – به روز شده

فایل تحقيق بررسي ساختار فرهنگي خانه فرهنگ بوستان – به روز شده

هدف از تحقيق :
هدف از انجام اين تحقيق بررسي ساختار فرهنگي خانه فرهنگ بوستان است در اين تحقيق به بررسي ساختار سازماني خانه فرهنگ بوستان و همچنين آشنايي با شرح وظايف و خدمات اين مجموعه مي پردازيم

روش تحقيق:
ميداني
كتابخانه اي

محيط تحقيق:
خانه فرهنگ مشاركتي بوستان

مقدمه:
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به منظور توسعه فرهنگ و هنر و ارتقاي فرهنگ شهروندي و شهر نشيني در تهران بزرگ تاسيس شده است . تعميق معرفت ديني ، تقويت و ترويج حقوق شهروندي ، توسعه آگاهي هاي فرهنگي ، ترويج و آموزش مهارتهاي زندگي اجتماعي نيازهايي اساسي هستند که اين سازمان در پاسخ به آنها موجوديت يافته است .
نگرش محوري سازمان فرهنگي و هنري به شهر تهران معطوف به تهران به عنوان شهر اخلاق و معنويت است که دورنماي اصلي و راهبردي توسعه فرهنگي مي باشد . تهران به عنوان عاصمه حکومت و نظام اسلامي بايد نماد و تجلي زيبايي تمدن و هويت ايراني ، و اسلامي باشد . سازمان فرهنگي و هنري براي تحقق اين مهم و پيش بيني و پاسخگويي به نيازهاي توسعه اي حوزه فرهنگ و هويت شهري به مشارکت گسترده شهروندان و تقويت نهادهاي شهري بخش فرهنگ و هنر ، کاربست روش هاي علمي و فني در انتخاب و انتقال پيام ها و پالايش و اصلاح مستمر فعاليتهاي فرهنگي و هنري شهر معتقد است .
سازمان با توجه به اساسنامه خود که ملهم از آموزه هاي ديني و رهنمودهاي مقام معظم رهبري مدظله العالي است ، داراي ماموريت و کار وي‍ژه هايي است که
مي توان آنها را در دو بخش تقسيم نمود :
الف – مديريت و ساماندهي فعاليتهاي فرهنگي و هنري مراکز تابعه (فرهنگسراها ، خانه هاي فرهنگ ، کانونها ، موزه ها و کتابخانه ها )
ب – مديريت و هماهنگي هاي فرهنگي برون سازماني
در اين راستا با سه گروه از مخاطبان سر و کار دارد :
1- گروهي که مستقيما براي دريافت خدمات به مراکز فرهنگي تابعه سازمان مراجعه مي کنند و يا در انها عضويت دارند .
2- عامه مردم و شهروندان تهراني که به طور مستقيم يا غير مستقيم به نحوي تحت پوشش فعاليتهاي فرهنگي و هنري سازمان قرار مي گيرند .
3- صاحبنظران و علاقمندان رشته هاي مختلف تحصيلي ، شغلي ، علمي و … که از خدمات و فعاليت هاي تخصصي سازمان بهره مي گيرند . ( همايش ها و نشست هاي تخصي ) جزو حاضر که متضمن اصول ، مباني ، محورها ، و اولويت هاي فرهنگي ، سياستهاي اقتضائي ( نيازهاي فرهنگي روز جامعه شهري تهران ) در حوزه هاي مختلف مي باشد ، بر آن است تا به عنوان منشوري فرهنگي ، عرصه مديريت و اجراي برنامه ها و فعاليتهاي فرهنگي و هنري را در سطوح اجرايي کارامد و اثر بخش سازد.

فصل دوم

تحقيق, بررسي, ساختار, فرهنگي, خانه, فرهنگ, بوستان,

 

دانلود مستقیم فایل