فایل پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه – به روز شده

فایل پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه – به روز شده

پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه
مقدمه
در اين پروژه ما سيستم فروشگاه زنجيزه اي رفاه را مورد بحث قرار مي دهيم بطور كلي اين فروشگاه شامل يك سالن بزرگ فروش و يك انبار است و هر روزه خريداران زيادي براي خريد به اين فروشگاه مي آيد و سيستم مورد استفاده در اين فروشگاه سيستم دستي است.
در سالن اين فروشگاه قفسه هاي متعددي وجود دارد كه هر قسمت مربوط به يك نوع محصول مي باشد و تعداد زيادي كارگر و فروشنده در قسمتهاي مختتلف آن مشغول بكار هستند اما با در نظر گرفتن تعداد خريداران و فروش روزانه از شركتها و كارخانجات توليد كننده به مشكلاتي در فروش و خريد و برداشت سود برخورد مي كنيم، كه در ادامه توضيح داده خواهد شد.
با توجه به مشكلات موجود هيأت مديره اين فروشگاه اقدام به مكانيزه نمودن اين سيستم كرده است و اين هيأت شامل 3 نفر از سهام داران همين سيستم موجود مطالعه قرار داديم و متوجه شديم با در نظر گرفتن خريد ماهيانه فروشگاه از شركتهاي مختلف و تعداد خريداراني كه همه روزه به فروشگاه مي آيند و خريدي كه توسط آنان انجام مي پذيرد سيستم بازدهي مورد قبول را ندارد و چون تعداد خريد بصورت روزانه، هفتگي و ماهيانه زياد مي باشد متأسفانه مدير فروشگاه قادر به نگهداري تمام فاكتورهاي خريد نمي باشد چون بايگاني آن جا بسيار زياد جا اشغال مي كند و كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد و محاسبة تعداد كالاها از روي آن وقتي بسيار زياد را مي گيرد و بازهم ممكن است در محاسبات اشتباه رخ دهد پس بطور دقيق نمي توان تخمين زد كه سود بدست آمده از فروش كالاها درست استيا خير.
در قسمت صندوق نيز نمي توان بطور واقعي گفت كه در روز چه تعداد از يك كالا فروخته شده است، چون تعداد خريداران زياد است فروشندگان در قسمت صندوق قادر به يادداشت تمام كالاهاي خريداري شده نيست و اگر هم بخواهند اين كار را انجام دهند وقت بسيار زيادي از مشتري گرفته مي شود. راه حل ارائه شده از طرف ما به كارفرما مكانيزه كردنم سيستم دستي موجود است و چون كارفرما تأكيد داشت كه نمي خواهد هزينه زيادي صرف تعويض سيستم دستي موجود شود، تصميم به اين گرفته است كه شايد با استخدام كردن چندين نفر نيروي انساني بيشتر
1-مسئوليت ثبت كالاهاي خريداري شده از شركتها
2-تعداد كالاهاي چيره شده در قفسه هاي فروشگاه
3-ثبت جزء به جزء فروش روزانه هر كالا
بتوان نظارت بيشتري در فروش داشت
كه بازهم در اين روش به مشكلات احتمالي زيادي برخورد مي كنيم و چون بايد نيروي انساني خيلي بيشتري بكار گرفته شود و هزينه زيادي صرف حقوق ماهيانة اين كارمندان مي شود و چون تعدادي از اين كارمندان مرتباً بايد بر قفسه هاي نظارت داشته باشد وضعيت آن را به ثبت برساند، باعث شلوغي قسمت هاي مختلف مي شود و ممكن است موجب اعتراض و كم شدن تعداد خريدارن شود و باز به اطمينان نمي توان گفت كه سود بدست آمده از خريد و فروش در اين فروشگاه درست است و به همين دليل پرسشنامه اي ترتيب داده ايم تا خواسته‌هاي مدير و كارمندان را بصورت كامل بدانيم تا سيستم مورد قبول را ارائه دهيم.

«پرسشنامه كارمندان»
نام: نام خانوادگي: كد كارمندي: تاريخ تولد:
سمت: تاريخ استخدام:
مشكلات در سيستم موجود براي كارمند:
1-
2-
3-
4-
توقعات كارمند از سيستم مكانيزه:
1-
2-
3-
4-
پيشنهادات:
1-
2-
3-
تاريخ امضا
«پرسشنامه مديران»
نام: نام خانوادگي:
مشكلات در سيستم موجود براي مدير:
1-
2-
3
4
توقعات مدير از سيستم مكانيزه:
1-
2-
3-
4-
پيشنهادات
1-
2-
تاريخ، امضاء
تحليل نيازمنديها
اين فروشگاه همه روزه به غير از ايام تعطيل از ساعت 8 صبح شروع بكار مي كند و تا ساعت 9 شب بكار خود خاتمه مي دهد.
1-مشكل:
هر روز صبح كارگران اجناس مورد نياز را از انبار به داخل فروشگاه مي آورند و قفسه هاي خالي را پر مي نمايد و تعداد كالاهاي گذاشته شده در هر قسمت را يادداشت مي نمايند اما متأسفانه كارها به كندي انجام مي پذيرد چون ابتدا كارگران بايد تمام قفسه ها را چك كنند اجناس مورد نياز و تعداد آنها را يادداشت نمايد و سپس آنها را بوسيلة چرخهاي دستي از انياز فروشگاه يباورند و اگر جنسي را از قلم انداخته باشند دوباره بايد اين كار را انجام دهند و اگر تعداد را اشتباه نوشته باشند مجبور مي شوند چند بار براي پرو و خالي كردن چرخها به داخل انبار بروند و همين پديده و سبب صرف وقت و نيروي انساني بيشتري مي شود.

پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه,پروژه SSADM ,فروشگاه زنجیره ای رفاه,«پرسشنامه كارمندان»

 

دانلود مستقیم فایل