فایل اجزای سیستم های RFID – به روز شده

فایل اجزای سیستم های RFID – به روز شده

اجزای سیستم های RFID

3-2اجزای سیستم RFID

شکل 5-2 اجزای اصلی یک سیستم RFID را نشان می دهد . این اجزا را به زودی با جزئیاتش توضیح خواهیم داد ، اما اجازه بدهید اول به تصویری بزرگی که با اجزای مختلف حاضر در لبه ها شروع می شود نگاه کنیم . شکل 5-2 اجزای نمونه ای را که در یک فروشگاه حفاظت شده پیدا می شود نشان می دهد .
در گوشه سمت چپ پایین دیاگرام ، به وسیله یک مجموعه از برچسب های RFID می توان اجناس برچسب گذاری را مشاهده نمود.
فروشگاهها همچنین دارای پایانه های تشخیص برچسب های RFID هستند که متشکل از قفسه هاییست که ما بین آنها محل عبوری جهت چک کردن برچسب ها وجود دارد .
پایانه های تشخیص برچسب های RFID ممکن است یک برچسب را صدها یا هزاران بار دردقیقه بخواند . ولی بیشتر این خواندنها ممکن است برای ما جالب نباشد . ( از جهت فعالسازی برچسب)
دستگاه های خواننده (RFID) گاهی اوقات تنظیم می شوند جهت اینکه چندین دستگاه با همدیگر کار کنند جهت پوشش دادن نقاط کوری که یک دستگاه خواننده می تواند در آنجا خطا کند . جعبه ای که توسط میان افزار RFID نشانه گذاری می گردد شامل یک یا چند ماژول نرم افزاری می باشد.
جعبه ای که با سرویس اطلاعاتی RFID نشانه گذاری شده است مکانیزمی جهت ذخیره رویدادهای RFID و ارتباط داده ها به لبه بیان می کند . همانطور که می بینید ما نشان می دهیم جعبه های سرویس اطلاعاتی ساده ای از RFID را در یک مرکز اطلاعاتی مهم و همچنین در یک مرکز اطلاعاتی تجاری این بدین دلیل است که اطلاعات RFID در نقاط گوناگونی ذخیره می شوند .
ما اطلاعات بیشتری را آماده ساخته ایم در رابطه با اطلاعات این بخش . جهت بحث و بررسی دقیقتر در رابطه با شبکه های اطلاعاتی RFID به بخش 8 مراجعه کنید .
دو جز دیگری که نشان داده می شوند در داخل مرکز داده در شکل 2 – 5 برنامه های کاربردی و خط جابجایی داده می باشد . خط جابجایی متشکل از هر مکانیزمی است که کمپانی شما برای برنامه های مجتمع خود انتخاب کرده است .تولیدات استانداردی که تسهیل می کنند این امر را اکنون موجود می باشند .
برنامه کاربردی برنامه هایی هستند که شامل سرویس گیرنده ها ، یا هر آنچه که تحت تاثیر دستگا ه های RFID می باشند .حال که این معرفی ساده کامل گشت ، بیایید نگاهی وسیع تری به جزییات اجزای سیستمهای RFID داشته باشیم .
1.3.2: برچسب ها
همانطور که در بخش 1 صحبت کردیم ، کلمه ‘ RFID ‘ معمولا استفاده می شد جهت توصیف سیستمهایی که در آنها یک ایستگاه مرکزی از دستگاههای خواننده ها قابلیت این را دارند که یک دستگاه الکترونیکی دیگری را ( برچسب ) توسط یکی از چندین مکانیزم ارسال اطلاعات بی سیم تشخیص دهند .
این مکانیزم ها می تواند متشکل از سیستم ماکرو ویو باشد ولی در هر حال از سیستمهای مادون قرمز یا روشنایی لامپهای معمولی استفاده نمی شود .
هنگامی که یک خواننده یک برچسب دقیق را تشخیص می دهد ، سیستم می تواند ادعا کند که شی ای را که بر چسبی به آن متصل است را تشخیص داده است .
برچسب می تواند در یک دکمه پلاستیکی کوچک ، کپسول شیشه ای ، برچسب کاغذی ، یا حتي جعبه های فلزی جاسازی شود.
همچنین آنها می توانند ب بسته چسبانده شوند یا در داخل بدن یک انسان یا حیوان جاسازی گردد .یا به لباس سنجاق گردد یا در سر یک کلید مخفی گردند .
برای اینکه بفهمید یک برچسب RFID چگونه تشخیص می دهد یک دستگاه خواننده را ، از بابت موجود بودن برچسب و کد شناسایی آن ، یک سناریویی را مبنی بر شکل 2 – 6 در نظر بگیرید .
در این شکل ، خواننده RFID سیگنال های رادیویی را با فرکانس خاص و مدت تاخیر مشخص ارسال می کنذ ( معمولا صد ها مرتبه در ثانیه ) .
هر برچسب که دارای دستگاه فرکانس رادیویی می باشد و در محدوده دستکاه خواننده می باشد از ظریق ارسال بازتاب اعلام موجودیت میکند به این دلیل که هر کدام دارای یک آنتن داخلی هستند که قابلیت گوش فرا دادن به سیگنال رادیویی در فرکانس تعیین شده را دارد .
همانطور که در فصل 3 خواهیم دید ، اندازه و شکل آنتن مشخص می کند که با چه فرکانسی فعال گردد.برچسب ها از انرژی ارسال شده از جانب خواننده جهت بازتاب آن استفاده می کنند .برچسب ها میتواند سیگنال دریافتی را جهت ارسال اطلاعاتی ار قبیل شماره شناسایی ID به دستگاه خواننده تنظیم نمایند

دانلود تحقیق اجزای سیستم های RFID

 

دانلود مستقیم فایل