فایل تحقیق مديريت زمان براي مادران شاغل – به روز شده

فایل تحقیق مديريت زمان براي مادران شاغل – به روز شده

مديريت زمان براي مادران شاغل
1. اهداف خود را تعيين کنيد
اين کار براي زنان شاغل بسيار مهم است. از خودتان بپرسيد آيا فقط کار مي کنيد که درآمدتان کمک هزينه زندگي تان باشد يا هدف تان رسيدن به پست و موقعيت شغلي خاصي است؟ مي خواهيد چه مقدار از وقت تان را صرف کار و حرفه تان و چه مقدار صرف امور منزل و خانواده بکنيد؟ مايليد چه قدر خودتان را درگير فعاليت ها و مسائل فرزندان تان بکنيد؟ اگر بخواهيد آخر هفته تان را صرف بردن فرزندتان براي شرکت در مسابقه ورزشي بکنيد بايد اطمينان حاصل کنيد که حرفه شما نياز به کار در روزهاي آخر هفته يا تعطيل ندارد. همه اهداف تان را به عنوان يک زن شاغل و به عنوان يک مادر روي برگه اي بنويسيد. مي توانيد يک ستون جداگانه به هر يک اختصاص دهيد.
2. اهداف تان را به وظايف کوچک تر تقسيم کنيد
اهداف تان را به کارهاي کوچک تر تقسيم کنيد و براي دستيابي به هر يک ضرب الاجل تعيين کنيد. اهداف کلي تر را به اهداف جزئي تر، ملموس تر و کوچک تر تقسيم کنيد. سپس بايد به سراغ هر يک از کارها برويد و زماني براي به انجام رساندن آن ها تعيين کنيد. اگر تنها يک هدف بزرگ داشته باشيد و يک مهلت يک ساله براي رسيدن به آن به خودتان بدهيد، بدانيد که تا يازده ماه آينده حتي به آن فکر نخواهيد کرد! به همين دليل تقسيم اهداف به کارهاي کوچک تر با زمان مشخص اهميت ويژه اي دارد.
3. اولويت هاي خود را تعيين کنيد
ليست اهداف تان را اولويت بندي کنيد. اين به خود شما بستگي دارد که چه کاري از نظرتان مهم تر باشد يا بخواهيد به چيزي زودتر از بقيه چيزها دست پيدا کنيد. مجبور نيستيد در ليست اولويت بندي تان تک تک موارد را به ترتيب بچينيد. مي توانيد مقياسي بين يک تا سه براي خودتان داشته باشيد و مهم ترين کارها را در اولويت يک قرار بدهيد و اهداف بعدي را در اولويت دو يا سه.
4. زماني براي برنامه ريزي در نظر بگيريد
در هر هفته يا ماه زماني را به برنامه ريزي اختصاص دهيد. برنامه فعاليت هايي که به نوعي با هم ناسازگار هستند اصلاح کنيد يا اگر برنامه قبلي در مورد شما جواب نمي دهد در برنامه تجديد نظر کنيد. اگر فرزندان تان به اندازه کافي بزرگ هستند و در کارهاي شان قدرت انتخاب دارند در مورد برنامه ريزي فعاليت هايي که هر دو به نوعي در آن ها شرکت داريد اجازه دهيد بچه ها نيز اظهارنظر کنند.
5. به ديگران محول کنيد.
اگر مي بينيد سر کار با انبوهي از کارهايي مواجه هستيد که سر موقع بايد انجام شوند فراموش نکنيد که فرزندتان به موقع بايد به کلاس تقويتي يا ورزشي اش برسد. با همسر، مادر يا دوست تان تماس بگيريد و از آن ها بخواهيد اگر مي توانند اين کار را انجام دهند.

تحقیق مديريت زمان براي مادران شاغل, مديريت زمان براي مادران شاغل

 

دانلود مستقیم فایل