فایل مختصری در مورد میوه آلبالو – به روز شده

فایل مختصری در مورد میوه آلبالو – به روز شده

آلبالو گياهي خزان پذير با برگهاي لوزي بصورت متناوب روي شاخه قرار دارند. رنگ پوست آن قهوه اي روشن تا نقره اي است. آلبالو از نظر حجم در مقايسه با گيلاس جاي كمتري را اشغال مي كند.
ارتفاع درختان آلبالو 4-2 متر و ساقه بعضي از ارقام بسيار قابل انعطاف است و براحتي بدون آنكه شكسته شود خم مي شود بهمين دليل در چيدن ميوه بعضي ارقام نيازي به نردبان نمي باشد و ميتوان درخت را خم كرد و ميوه آنرا چيد. گل روي اسپورهاي سـالهاي قبل و همچنين روي شــاخه هاي ســال قبل هم تشكيل مي شود. گلها بصورت 5-3 تايي در يك جوانه ظاهر و گلها داراي 5 گلبرگ، 5 كاسبرگ، پرچم و يك مادگي است. بر عكس گيلاس آلبالو خود بارور است و براي تلقيح نيازي به ارقام گرده افشان ندارد. گرده ‌آلبالو ميتواند گل گيلاس را تلقيح كند.
گل آلبالو معمولاً ديرتر از ساير ميوه هاي هسته دار باز مي شود بهمين دليل معمولاً با خطر سرمازدگي مواجه نمي شود. ميوه آلبالو داراي دم بلند كه بر اساس بلندي يا كوتاهي دم تقسيم بندي مي شود و معمولاً ارقام دم كوتاه مرغوب ترند.

آلبالو,تحقیقی مختصر در مورد آلبالو,بررسی میوه آلبالو,دانلود مقاله در مورد میوه آلبالو,آلبالو و خواص پزشکی,پیوند میوه آلبالو,آَنایی با میوه آلبالو

 

دانلود مستقیم فایل