فایل مقدمه ای در رابطه با فوتبال – به روز شده

فایل مقدمه ای در رابطه با فوتبال – به روز شده

مقدمه ای در رابطه با فوتبال
فوتبال بدون شک جذاب ترین و پر طرفدارترین ورزش دنیا است . بیشتر مردم جهان در اندک مدت شیفته فوتبال می شوند . حتی کودک خردسال همین که توپ را می بیند ، به طرفش می دود و آن را با پا می زند . اکثر جوانان و بزرگسالان علاقه مند به فوتبال برای گذرانیدن اوقات فراغت خود ، به این بازی روی می آورند و یا چون دیگران پای تلویزیون و در میدان ها تماشاگر بازی فوتبال می شوند.بازی فوتبال پر هیجان و زیبا است و انسان را خیلی زود سرگرم می کند ، تا آن جا که در سال های اخیر شیوه های فوتبال نوین ، مردم جهان را بیش از بیش به خود مجذوب کرده است.
گفته می شود که کشور ما بیشترین طرفدار را در سطح قاره آسیا داشته و دارد و از این جهت با کشورهای اروپا و دیگر کشورهای صاحب نام در فوتبال رقابت می کند اگر بخواهیم این رقابت به برتری بینجامد و فوتبال ما بیش از پیش رشد کند ، ناگزیر باید اشکالات کمی و کیفی آن را از راه آموزش بهتر و آموزش زود رس بر طرف کنیم .
در کشور ما ، مربیان تازه کار سخت شیفته دانش فوتبال نوین می باشند که می باید در راه افزایش دانش آنان هنوز هم بیشتر تلا ش کنیم و نیز به آموزش زود رس فوتبال اهمیت بیشتری بدهیم.
برای دستیابی به این هدف و رواج فوتبال در مدارس ابتدایی ، آموزش فوتبال نوین و تربیت مربیان زبده نیاز به برنامه ریزی های اصول و سرمایه گذاری های جدی دارد.
آموزش این ورزش که می باید از مدارس ابتدایی آغاز شود و در مراحل بعدی به تکامل برسد ، عملا در مدارس ابتدایی و حتی راهنمائی به چشم نمی خورد. متاسفانه بازیکنان خردسال و نوجوان ، اصول ابتدایی این بازی را خیلی دیر و غالبا در سن جوانی در باشگاه یاد می گیرند که همزمان با رشد بدنی آنان نیست ، در حالی که اصول و تکنیک های بازی فوتبال می باید در دوران رشد کودک آموخته شود تا بعد ها این بازیکنان در نوجوانی با آگاهی و مهارت بیشتر بتوانند آن اصول و آموخته ها را زمین های بازی پیاده کنند .
آموزش فوتبال نوین حاضر برای رفع همین نیاز به دوست داران فوتبال و برنامه ریزان آموزشی کشور تقدیم می شود تا شاید کمکی باشد در راه آموزش اصول اساسی و فنون و میدان داری های پیشرفته فوتبال جدید و گنجانیدن آن در برنامه های آموزشی … امید است مربیان جوان با آموزش اصول فوتبال بتوانند پا به پای رشد بدنی فوتبالیست های خرد سال ، با به کار گیری شیوه های علمی ، مهارت های بدنی بچه های فوتبال دوست را پرورش دهند و در افزایش مهارت های بازی توفیق کامل به دست آورند.
این آموزش ارزشمند بدون شک کلیه مربیان و علاقمند به فوتبال را قانع خواهد کرد، زیرا اصول اساسی و نیز اصول پیشرفته این ورزش به گونه ای مفید ارائه شده است که خواننده ی کنجکاو را در این آموزش با انواع تکنیک ها و تاکتیک های ابتدائی و جدید آشنا می کند
از سوی دیگر مطالعه این آموزش هم برای داوران و هم برای بازیکنان مفید خواهد بود ، زیرا بعضی از قوانین جدید داوری در این آموزش آمده است که بازیکنان باید از کم و کیف آن آگاه شوند ، چون بسیاری از درگیری ها و خشونت ها در فوتبال به علت همین عدم آگاهی بازیکن از قوانین فوتبال است .
مخاطبان این آموزش بدون توجه سن و سال کلیه کسانی هستند که فوتبال بازی می کنند . آن ها با مطالعه این آموزش به اصول و فنون لازم فوتبالی خوب دست خواهند یافت. همه می دانیم که بهترین راه برای فراگیری فوتبال و پیشرفت ، بازی به صورت محکم و خود جوش است. اما قبول داریم که این کار حد و مرزی دارد . بنابراین برای پشرفت در فوتبال آگاهی عمیق تری ضروری می نماید.
این آموزش برای مربی مرجعی پر ارزش است و برای جلسات تمرین توصیه ها و مطالب دقیق در اختیار او قرار می دهد .
در این آموزش به کلیه جنبه های فوتبال پرداخته شده است . ما یاد می گیریم که چگونه حرکات مختلف تکنیکی را بهبود بخشیده و چگونه آن ها را بعدا در صحنه بازی بکار ببریم ( امکانات تکنیکی را در خدمت خلاقیت تاکتیکی قرار دهیم).
این موقعیت بازی در زمین است که همه چیز را دیکته می کند ( انتخاب حرکت ، جا گیری ، جابه جایی ) ، پس باید آن را درک نمود . بدیهی است که انتخاب های مختلف همواره به عهده بازیکن است . خلاقیت بازیکن ، سبک فردی او و در یک کلمه شخصیت او است که در این آموزش مورد توجه قرار خواهد گرفت .
آفساید
بعضی تیم ها با آفساید گیری قهرمان می شوند . به منظور این که مدافعین در عمل آفساید گیر ی کاملا موفق باشد باید در مقابل بازیکنان بسیار سریع مراقب باشند .
اولین اصول آفساید مربوط به سال 1866 می باشد . منظور از آفساید این بوده است که اگر بازیکنی جلوتر از توپ قرار گرفت ، آفساید محسوب شود . در آن زمان فوتبال گروهی امروز با مقررات موجود وجود نداشت . به جز دروازه بان ، تنها دو یا سه مدافع وجود داشتندکه برحسب موقعیت ، و زمانی که تیم حریف حمله می کردبه عقب برمی گشتند . در نتیجه در سال 1866 قانون آفساید معمول شد . بسیاری از بازیکنان به علت فقدان زیرکی لازم با توسل به اعمال خطرناک بازی را به هم می زدند ، زیرا آن ها چندین متر در آفساید قرار می گرفتند

مقدمه, ای, در, رابطه, با, فوتبال, 17, ص

 

دانلود مستقیم فایل