پاورپوینت تجزیه زیستی پلیمرهای مصنوعی (پلی اتیلن و پلی پروپایلن) – فایل جدید

پاورپوینت تجزیه زیستی پلیمرهای مصنوعی (پلی اتیلن و پلی پروپایلن),پاورپوینت, تجزیه, زیستی, پلیمرهای, مصنوعی, (پلی اتیلن و پلی پروپایلن),

نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 37 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :

سمینار ارشد درباره تجزیه زیستی پلیمرهای مصنوعی (پلی اتیلن و پلی پروپایلن)
ما تنها يك كره زمين براي زيست داريم و اين كره مي‌بايد براي صدها و هزارن نسل ديگر زنده و پويا باقي بماند. حذف پويايي و دوباره‌زايي كره زمين در دراز مدت نابودي نسلهاي آتي و در كوتاه مدت فقر و نا اميدي را به همراه مي‌آورد و تعجب اينكه تنها موجودي كه مي‌تواند مرگ كره زمين را به همراه آورد و پويايي زندگي آن را به مخاطره اندازد « انسان » اشرف مخلوقات است .
پلاستيك ، ‌به عنوان يك نوآوري بشر در قرن بيستم، منشا بسياري از تحولات مثبت در جهان شده است. در طی 30 سال گذشته، مواد پلاستیکی نقش مهمی را در تغییر شکل زندگی مردم ایفا نموده اند و میزان مصرف آنها در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه همچنان در حال افزایش است.
مقدمه
هرآنقدر كه توليد انواع مختلف پلاستيك‌ها و كاربرد آن گسترش پيدا كرد به همان ميزان مظلوميت كره خاكي خود را شاهد بوده‌ايم كه به ‌چه‌سان در طول ساليان دراز، محل دفن ميلياردها تن از محصولات پلاستيكي بوده است.
براستي با بحران پلاستيك‌هاي مصرف شده كه در محيط زیست رها شده‌اند و علاوه بر بد منظره كردن طبيعت، آسيب‌هاي جبران ‌ناپذيري بر مسيرهاي جريان آزاد آب‏‌، صدمه بر حيوانات و آلوده‌سازي خاك را به همراه دارد چه بايد كرد؟
از این رو در این مطالعه، مروری بر تجزیه پلیمرهای مصنوعی ( پلاستیک ها ) بخصوص از منظر زیستی خواهیم داشت.

پلیمر :
مشتق شده از یک لغت يوناني به معناي قسمت هاي بسيار ( بسيار = poly و قسمت ها = meros : ماکروملکول های متشکل از ملکول های کوچک (سالارآملی,1383) .
پلاستیک :
از واژه یونانی plastikos به معنی قادر به قالب در آمدن در اشکال مختلف مشتق شده است .(Joel, 1995 )
پلیمرهای مصنوعی بت قابلیت ذوب و شکل پذیری تحت دما و فشار پایین
زنجیره های بلند ملکولهای پلیمریک دست ساز بشر ( Scott, 1999 ).
تولید جهانی سالانه، 140 میلیون تن پلیمرهای مصنوعی ( Shimao, 2001 ).
تولید 57 میلیون تن ضایعات پلاستیکی در سال در مقیاس جهانی ( Kathiresan, 2003; Bollag etal, 2000 ).
پلاستیک های مورد استفاده در صنایع بسته بندی: پلی اتیلن ( PE )، پلی پروپایلن ( PP ) پلی استایرن ( PS )، پلی وینیل کلراید ( PVC )، پلی اورتان ( PUR ) و پلی اتیلن ترفتالات ( PET ).

 

دانلود مستقیم فایل