فایل بررسی شیوع افسردگی در بین 13 تا 19 ساله ها – به روز شده

فایل بررسی شیوع افسردگی در بین 13 تا 19 ساله ها – به روز شده

یک روانشناس با بیان اینکه افسردگی در بین گروه سنی 13 تا 19 سال بیشتر مشاهده می شود گفت: افسردگی و اختلالات روانی معمولا در گروه سنی 20 تا 35 سال وجود دارد اما امروزه بیشتر در بین گروه سنی نوجوانان مشاهده می شود.

دکتر فربد فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: امروزه اختلالات روانی یکی از مشکلات جوانان در جوامع مختلف است و چنین وضعیتی تنها مختص به کشور ما نیست. ضمن اینکه مشکلات روانی را نمی توان منحصر به افسردگی جوانان دانست بلکه اکثر اختلالات روانی نوجوانان و جوانان کشور موقتی است و به عنوان افسردگی شدید محسوب نمی شود.
وی گفت : با وجود اینکه درصدی از اختلالات روانی ریشه در مسائل اجتماعی دارد اما بسیاری از اختلالات روانی به تربیت غلط والدین بر می گردد.
فدایی تصریح کرد : نوع برخورد نادرست والدین با فرزندان باعث خواهد شده تا نوجوان در دوران بلوغ خود دچار احساس نا امیدی و افسردگی شود بنابراین نمی توان مشکلات اقتصادی را تنها دلیل ایجاد افسردگی در میان جوانان دانست.
وی همچنین بیکاری ، موانع ازدواج را در ایجاد اختلالات روانی در بین جوانان موثر دانست و افزود : بسیاری از نوجوانان و جوانان به دلیل عدم دستیابی به خواسته های خود در زندگی دچار مشکلات روحی و روانی می شوند و ایجاد چنین حالتی در بین قشر جوان با روحیات حساس امری طبیعی است .
وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در ایران هیچ گونه پژوهشی در خصوص بالارفتن افسردگی در بین قشر جوان کشور صورت نگرفته بنابراین آمارهای ارائه شده در این خصوص ذهنی است و مبتنی بر واقعیت نیست.
فدایی خاطر نشان کرد : علاوه بر والدین دستگاههای همچون آموزش و پرورش در پیشگیری از اختلالات روانی می توانند نقش موثری داشته باشند .

در مورد افسردگي چه مي‎دانيد؟
نوشته‎اي را كه مي‎خوانيد اطلاعاتي است كه براي استفاده افراد مبتلا به افسردگي آماده شده است.با اميد به اينكه براي نزديكان، دوستان شما و نيز هر كس ديگري كه احساس افسردگي مي‎كند مفيد واقع شود.

افسردگي چگونه احساسي است؟
احساس افسردگي بسيار قوي‏تر و ناخوشايندتر از دوره‎هاي كوتاه غمگيني است كه همه ما گاهگاهي آن را تجربه كرده‎ايم و معمولاً طولاني‎تر است، حتي ممكن است روزها،‌هفته،ها و ماهها ادامه پيدا كند. بيشتر مردم در زمان افسردگي 5 يا 6 نشانه زير را در خود احساس مي‎كنند. شما نيز مي‎تواند با پاسخگويي به پرسشهاي زير بود يا نبود نشانه‎هاي افسردگي را در مورد خويش بررسي كنيد.
• بيشتر وقتها احساس ناشادي مي‎كنيد؟ (ممكن است غروبها كمي بهتر باشيد.)
• علايق خود را از دست داده و از كسب لذت ناتوانيد؟
• نمي‎توانيد مثل گشته از پس مشكلات خود برآئيد؟
• احساس خستگي مي‎كنيد؟
• احساس ناآرامي يا بي‎قراري داريد؟
• كاهش وزن و اشتها(در برخي افرد افزايش وزن و اشتها) داريد؟
• دير به خواب مي‎رويد (حدود يك تا دو ساعت) و بر خلاف هميشه زود بيدار مي‎شويد؟
• ميل جنسي‎تان كاهش يافته است؟
• اطمينان به خود را از دست داده‎ايد؟
• احساس بي‎ارزشي و نااميدي مي‎كنيد؟
• از مردم دوري مي‎كنيد؟

بررسی شیوع افسردگی در بین 13 تا 19 ساله ها,بررسی شیوع افسردگی

 

دانلود مستقیم فایل