فایل بررسی بزهکاری در کودکان – به روز شده

فایل بررسی بزهکاری در کودکان – به روز شده

بررسی بزهکاری در کودکان
فهرست :
مقدمه
فصل اول :
بزهكاري
تاريخچه بزهكاري
كودكان بزهكار
فصل دوم :
بررسي تاثير تلويزيون بر بزهكاري كودكان و نوجوانان
تلويزيون
كودكان چگونه از تلويزيون استفاده مي كنند ؟
تلويزيون و روابط اجتماعي
تاثيرات تلويزيون
آيا تلويزيون خشونت را ياد مي دهد و موجب بزهكاري مي شود ؟
فصل سوم :
بررسي تاثير اخبار تلويزيون بر بزهكاري
اخبار تلويزيون
فصل چهارم :
بررسي تاثير مطبوعات بر بزهكاري
مطبوعات
نتيجه گيري
منابع و مآخذ

مقدمه
بسياري از دانش پژوهان ، متفكران و مصلحان اجتماعي عصر حاضر را با نام هاي متفاوتي چون « عصر تكنيك » ، « عصر ارتباطات » ، « دهكده جهاني » و رهبري از راه دور ناميده اند . البته رهبري از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپيماها صادق است ، بلكه هدايت از مسافت دور به وسيله رسانه هاي گروهي در مورد انسان نيز صدق مي كند .
تا قرن بيستم ، رهبري و ارشاد انسان رويارو و براساس ارتباط بود ، در صورتي كه در عصر حاضر ارتباطات يك طرفه و از راه دور صورت مي گيرد . به طوري كه بين شنونده و گوينده ، يا بهتر بگوييم بين موثر و متاثر به طور نسبي فاصله زيادي وجود دارد . برخي معتقدند كه رسانه هاي گروهي داراي چنان قدرتي هستند كه مي توانند نسلي تازه در تاريخ بشر پديد آورند ، نسلي كه با نسل هاي پيشين بسيار متفاوت است . لازرسفلد و مرتن ( Lazer seld & Merton ) در تشريح اين عقايد متفكران مي نويسند : « وسايل ارتباط جمعي جديد ابزاري بس نيرومندند كه مي توان از آن در راه خير و شر با تاثيري شگرف سود برد و چنانچه كنترل مطلوب وجود نداشته باشد ، امكان استفاده از اين وسايل در راه شر بيشتر از خير آن است .(1) »
تقريبا’ در اكثر كشورها ، به ويژه كشورهاي در حال رشد ، تعداد نسل جوان بيشتر و دلبستگي آنان بر رسانه هاي جمعي فزونتر است . تحقيقات انجام شده در شهر تهران ، حاكي از آن است كه بيشتر تماشا كنندگان تلويزيون ، كودكان زير 15 سال و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بيشتر از 15 سال هستند . (2)
امروزه بررسي اثرات اين وسايل از پيچيده ترين مباحث انحرافات اجتماعي است . به همين دليل ، جامعه شناسان در صحت نتايج و پژوهش هايي از اين قبيل ، ترديد نشان مي دهند . البته عليرغم تاثير انكار ناپذير رسانه هاي جمعي در آموزش فرهنگ سازي ، القاء عقيده و غيره بايد اذعان داشت كه در زمينه اثر اين وسايل در رفتار انسان ، تحقيقاتي بعمل آمده است كه البته تحقيقاتي كه بتواند اثرات تلويزيون سينما و مطبوعات را در انحراف و بزهكاري جوانان در كشور ثابت كند بسيار كم است .
در اين تحقيق تاثيرات رسانه هاي تصويري چون تلويزيون ، سينما ، ويدئو ، ماهواره و مطبوعات در بزهكاري كودكان و نوجوانان مورد بررسي قرار مي گيرد .

بررسی بزهکاری در کودکان,کار تحقیقی بررسی بزهکاری در کودکان,بررسي تاثير مطبوعات بر بزهكاري,, بررسي تاثير تلويزيون بر بزهكاري كودكان و نوجوانان,تاريخچه بزهكاري,كودكان بزهكار

 

دانلود مستقیم فایل