پاورپوینت نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم – فایل جدید

پاورپوینت نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم, نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم,دانلود پاورپوینت نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم,نظرات, اندیشمندان, غربی, درباره, قرآن, کریم,

نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 42 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

پیشگفتار:

قرآن این بزرگترین محور اتحاد مسلمین جهان و هدایت آور بشر قرن هاست
که دستخوش غبار افکار و برکنار از زندگی آدمیان مهجور مانده است. این امر
تا بدانجا قلب بیمناک و مهربان پيغمبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) را
اندوهگین ساخته بود که داد سخن می گشایند و از مهجوریت قرآن به خدا شکایت می کنند.
(( در آن روز، رسول به شکوه ازامت در پیشگاه خدای متعال عرض کند: بارالها، امت من این قرآن را متروک و رها کردند))(فرقان، آیه 30)
قرآن برای معرفی خود کافی است و مانند خورشیدی می درخشد تا جایی که غیرمسلمانان تحت تاثیر آن قرار گرفته و به بزرگی و عظمتش معترف و آن را داروی شفا بخش و سعادتنامه بشر می دانند.

(ارنست رنان) فرانسوی :
در کتابخانه شخصی من هزاران جلد کتاب سیاسی، اجتماعی، ادبی و… وجود دارد که همه آنها را بیشتر از یک بار مطالعه نکرده ام و چه بسا کتابهایی که فقط زینت کتابخانه من می باشند ولی یک جلد کتاب است که همیشه مونس من است و هر وقت خسته می شوم و می خواهم درهایی از معانی و کمال بر روی من باز شود آن را مطالعه می کنم و از مطالعه زیاد آن خسته و ملول نمی شوم. این کتاب، قرآن، کتاب آسمانی مسلمین است.

(آلوارو ماچوردوم کومینز) شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و محقق اسپانیایی :
عده ای از من خواستند بعضی از سوره های قرآن را برایشان ترجمه کنم، من هم سوره کوتاهی را انتخاب کردم که از یگانگی خداوند می گوید، سوره توحید را.
این سوره و موسیقی آن آنچنان زیبا بود که برای من شاعر بسیار مهم بود. همچنین سوره فاتحه الکتاب را که درباره جهانی بودن خداوند است ترجمه کردم. به این ترتیب بود که جهانی بودن و یگانگی خداوند مرا به این نتیجه رساند که این دین مردمی ترین و منطقی ترین دین برای از بین بردن ناآرامیها و مشکلات جوانان امروزی است.

پرنس ژاپونی بورگیز ) مورخ ایتالیایی:
مسلمین همین که در پیروی قرآن و خواندن آن و عمل به قوانین و احکامش سستی نشان دادند نیروی سعادت و فرشته سیادت نیز با این بی اعتنایی از آنها رخت بربست و به جایش اهریمن اسارت و بندگی جانشین شد. دشمنان از این فرصت استفاده کردند و بر آنها تاختند و حلقه وار چون میکروبهای اجتماع آنها را در میان گرفتند و آنها را به روزگار کنونی اسیر و مقید ساختند. آری این همه بدبختیها و تیره روزیهای مسلمین از مراعات نکردن قوانین قرآن بوده. در این امر بزرگ هیچ گناهی متوجه اسلام (قرآن) نیست آیا حقیقتا چه ایرادی را می شود برآیین پاک گرفت!

 

دانلود مستقیم فایل