پاورپوینت آند و حمام آبكاري – فایل جدید

پاورپوینت آند و حمام آبكاري , پاورپوینت, آند, و, حمام ,آبكاري ,

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 12 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

الكتروليز
1 – تا جائیکه امکان دارد باید از فلزی که به عنوان روکش روی سطح کاتد استفاده می شود، باشد . همچنین شرایط آبکاری باید بگونه ای بوده که غلظت یون فلز در محصول ، ثابت باقی بماند. این بدان معنا است که تحت شرایط خاص از غیر فعال شدن آند باید جلوگیری بعمل آورد . در ناحیه فعال آندی عمل اکسیداسیون آند بنحو مطلوب انجام یافته و مشکلی وجود ندارد.
مواردی که در رابطه با انتخاب آند باید در نظر گرفت بشرح زیر است :
این موارد شامل یونهای هالید که باعث خوردگی سطح آند است ، می شود .
اما با افزایش دانسیته جریان و پتانسیل اضافی ( اورولتاژ ) بیش از حد بحرانی سطح آند توسط یک لایه غیر فعال پوشیده شده لذا آند غیر فعال می گردد و دانسیته جریان انحلال آندی بمقدار قابل توجهی کاهش می یابد . با افزایش پتانسیل ، در نهایت با انتقال پتانسیل الکترودی به ناحیه «Transe passive » بعد از passive احتمال الکترولیز آب و تصعید اکسیژن می رود . لذا در آبکاری نگهداری پتانسیل آند در ناحیه فعال امری اساسی می باشد . اینکار با استفاده از آند های با سطح وسیع که در نتیجه دانسیته جریان را در حد مطلوب نگه می دارد ممکن خواهد بود . افزودن عامل کمپلکس کننده ( Complexing Agent) که مانع passive شدن آند می گردد ، کمک بسیاری به این امر میکند.
3- آند کمکی : علاوه بر آند اصلی ، برای ایجاد ضخامت یکنواخت از آند های کمکی که عمدتا خنثی نیز می باشد ، استفاده می شود .
2 – آند باید بگونه ای باشد ( طراحی شود ) که در حین آبکاری تولید مواد جامد باقیمانده ننماید . لجن آندی می تواند شامل ناخالصیهای آندی و حتی خود فلز بصورت ترکیبات هیدروکسید باشد .

 

دانلود مستقیم فایل