پاورپوینت آلودگی محیط زیست – فایل جدید

پاورپوینت آلودگی محیط زیست,پاورپوینت, آلودگی ,محیط, زیست,

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 21 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

دیدگاه محافظه کاران و لیبرالیسم مدرن در مورد علل آلودگی محیط زیست

دیدگاه محافظه کاران علل آلودگی محیط زیست
محافظه کاران بر این باورند که طبیعت می‌ تواند به آنها کمک کند تا نهاد های بشری و روابط بین آنها را بسازد.
محافظه کاران دیدگاه ‘ اومانیسم سکولار ، ‘ را نمی پذیرند چراکه اومانیسم سعی دارد اهداف انسان را تنها منبع ارزش لحاظ کند در عوض محافظه کاران ، ارزشهای مخالفی را در طبیعت پیدا می‌ کنند و به انسان به دید یک موجود پایبند به اخلاق نگاه میکنند که خود را با این ارزشها را مطابقت می‌ دهد.
این ‘ روحیه زیاده خواهی انسانی ‘ منجر به بی توجهی به حرمت طبیعت می‌شود

محافظه کاران ایده ‘ نظارت ‘ ترجیح می‌ دهند، چون این ایده بشر را ملزم به یک پذیرش مسئولیت مقید می‌ کند.که به طور هماهنگ با طبیعت زندگی کند و به سوء استفاده خود را از طبیعت به حداقل برساند.
جوامع مدرن به چند دلیل آلودگی بیش از حد را تولید می‌ کنند:
1- افول سلسله مراتب
2- افول جامعه
3- سرمایه داری
4-دموکراسی

دلایل آلودگی زیست محیطی از دیدگاه محافظه کاران
1- افول سلسله مراتب:
صنعتی شدن و مدرن شدن، حاکمیت سنتی را از بین برده و سلسله مراتب را تضعیف کرده اند. هنگامی که سلسله مراتب دیگر به عنوان اصل طبیعی پذیرفته نشود، انسان ناراضی از وضعیت خود می‌ شود، که منجر به حسادت گسترده و خشم وی از زندگی می‌ شود. همگن بودن ‘ کل جامعه’ هویت فردی انسان ها را از بین می‌ برد ، و مجبور می‌کند تا برسر سلطه در تلاش برای دستیابی به اعتماد به نفس با هم دیگر رقابت کنند.
با این حال، اعتماد به نفس دست نیافتنی باقی خواهد ماند چرا که استانداردهایی که توسط آن افراد ارزش فردی خود را ارزیابی می کنندبا ثروتشان و وضعیت رفاهیشان افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، لذت ظاهری ای که از مصرف بدست می آیدبیشتر از سوی کاهش اضطراب ایجاد شده توسط جامعه مدرن خواهد بود.
در نهایت محیط زیست قربانی شادی های کوچک می شود.

 

دانلود مستقیم فایل