دانلود مستقیم بررسی آرا و نظریات اروینگ گافمن

دانلود مستقیم بررسی آرا و نظریات اروینگ گافمن با مشخصات نمود خود در زندگی روزمره,کنش متقابل نامتمرکز,برخورد,آسایشگاه های روانی,کتاب تاثیرگذار گافمن,روش شناسی گافمن ,ارزیابی کار گافمن

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

 بررسی آرا و نظریات اروینگ گافمن
 بررسی نظریات جامعه شناختی اروین گافمن و دارای ارجاعات درون و منابع در قالب word و در حجم 8 صفحه 

بخشی از متن:
مفهوم خود برای مکتب کنش متقابل نمادین بسیار مهم است و در قلب آن نظریه قرار دارد. مهمترین اثر درباره ی خود در مکتب کنش متقابل نمادین طرز ارائه خود در زندگی روزمره اثر اروینگ گافمن است. دریافت گافمن از خود عمیقا مدیون ایده های مید است. مخصوصا بحث او درباره ی تنش میان من، خود خودانگیخته، و مرا ، الزام های اجتماعی درون خود. مردم برای مقابله با این تنش و حفظ تصویری باثبات از خود در برابر مخاطبان اجتماعیشان نمایش اجرا می کنند. در نتیجه این علاقه به اجرای نمایش گافمن بر نظریه ی نمایش متمرکز می شود: منظری از زندگی اجتماعی به مثابه مجموعه ای از اجراهای نمایشی مشابه با آنچه در تئاتر اجرا می شود. (ریتزر: 1394:249).
در واقع گافمن یکی از نظریه پردازان اجتماعی نیمه ی دوم قرن بیستم است که مدت درازی بعنوان یک شخصیت حاشیه ای در نظریه جامعه شناسی بشمار می آمد. گافمن در عرصه ی نظریه جامعه شناسی موقعیت متناقضی دارد. از سویی وی را جامعه شناسی فاقد نظریه ای کلی، تک رو، خارج از جریان اصلی تفکر نظری و مبدع اصطلاحات خودساخته و غریب می دانند و از سوی دیگر، پیوندهای اندیشه ی وی با دورکیم، زیمل، مکتب کنش متقابل نمادین و اتنومتدولوژی و تلاش وی برای بنیاد نهادن جامعه شناسی زندگی روزمره او را به نظریه پردازی با موقعیت متناقض تبدیل می کند.            ( ایمان و مرادی: 1390: 59)
فهرست مطالب:
مقدمه
زندگینامه
نمود خود در زندگی روزمره
کنش متقابل نامتمرکز
برخورد
آسایشگاه های روانی
چند کتاب تاثیرگذار دیگر از گافمن
روش شناسی گافمن 
ارزیابی کار گافمن
منابع

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود