دانلود مستقیم پاورپوینت بخش دوم کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مهارتهای خرد) نوشته دیوید گلدارد

دانلود مستقیم پاورپوینت بخش دوم کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مهارتهای خرد) نوشته دیوید گلدارد با مشخصات کتاب مفاهیم بنیادی , مباحث تخصصی در مشاوره,دیوید گلدارد ,سیمین حسینیان ,مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره,پاورپوینت مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی ,مهارتهای خرد,توجه به مراجع ,انعکاس محتوا,انعکاس احساسات,مبارزه با عقاید خود تخریب,پایان جل,,,

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت بخش دوم کتاب مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (مهارتهای خرد) نوشته دیوید گلدارد ترجمه سیمین حسینیان در قالب pptx و در حجم 109 اسلاید:

شامل:
4-توجه به مراجع و استفاده از پاسخ های کوتاه 
5-انعکاس محتوا (بازگوکردن محتوای گفتار) 
6-انعکاس احساسات
7-انعکاس محتوا واحساسات
8-شیوه های دیداری،شنیداری واحساسی
9-طرح سوالات 
10-خلاصه کردن 
11-قاب گیری یا شکل دهی مجدد
12-رودررویی(مواجهه)
13-مبارزه با عقاید خود –تخریب 
14بررسی راه حلها(کشف گزینه ها)
15-اقدام تسهیلی
16-پایان دادن به جلسه مشاوره

بخشی از متن:
۴- توجه به مراجع و استفاده از پاسخهای کوتاه 
اگرچه مراجعان اغلب خواستار پند و اندرز هستند، ولی به طور کلی تمایل ندارند که مورد نصیحت قرار گیرند و اگر هم به مشاور مراجعه می کنند بندرت برای گوش دادن به حرفهای اوست. آنها به مشاوران مراجعه می کنند تا خود صحبت کنند و چیزهایی را که در سینه هایشان است بیرون بریزند احساساتشان را ابراز کنند و چیزهایی را بگویند که گفتن آنها به دوستان و فامیل مشکل یا غیرممکن است. 
اگر این موضوع را در نظر بگیرید که مراجع واقعا آمده تا با شما صحبت کند و مسائلی را که برایش ایجاد مشکل کرده اند برای شما عنوان نماید و اینکه او نیامده تا شما برایش صحبت کنید، در این صورت شما درک بهتری از رابطه مشاوره به دست خواهیدآورد.
یک مشاور در درجه اول یک شنونده است. مشاور با گوش دادن به آنچه که مراجع می گوید قادر خواهد بود که به او کمک کند تا بر گم گشتگی و گیجی خود فائق آید، مشکلش را تشخیص دهد، راههای حل آنرا کشف کند و با این احساس جلسه مشاوره را ترک کند که کار سودمندی به وقوع پیوسته است. 
بنابراین لازم است که مشاور به هر چه که مراجع می گوید با دقت توجه کند و کوچکترین جزئیات بحث را به خاطر بسپارد. اگر می خواهید که مراجع خود را متقاعد کنید که واقعا به حرفهای او گوش می دهید لازم نیست که اسامی وابستگان او را برای بار دوم از او سؤال کنید، لازم نیست که از او بخواهید حوادثی را که پنج سال پیش در روابطش اتفاق افتاده است یا مسئله بی اهمیتی را که او چندان اشاره ای به آن نکرده است، دوباره به شما گوشزد کند. شما می باید این جزئیات را به یاد بسپارید زیرا در طول جلسه مشاوره می باید به مراجع و هر آنچه که می گوید تمرکز داشته باشید. بهترین راه برای اینکه به او نشان دهید که توجه کاملی به وی دارید، استفاده از پاسخهای کوتاه است.
پاسخ کوتاه، چیزی است که ما به طور غیرارادی در بحثهای روزمره مان هنگامی که مجبور می شویم فقط به جای حرف زدن، شنونده باشیم به کار می بریم. مشاوره، هنر گوش دادن سازنده است.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود