دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی

دانلود مستقیم پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی با مشخصات روانشناسی بالینی فیرس,کتاب روانشناسی بالینی فیرس , مهرداد فیروزبخت , تیموتی جی, ترال, میچل جی, پرینستین,خلاصه روانشناسی بالینی فیرس,پاورپوینت فصل سوم,فصل سوم,مدل های آموزشی ,روانشناسی بالینی

توضیحات بشتر در مورد این فایل:

پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت (مدل های آموزشی در روانشناسی بالینی) در قالب pptx و در حجم 10 اسلاید: 


بخشی از متن:
مدل های آموزشی در روانشناسی بالینی 
مدل دانشمند – متخصص (مدل بولدر) یا مدل دانشمند – درمانگر 
scientist – practitioner model
تدوین این مدل ماحصل کنفرانس بولدر کلرادو در سال 1949 بود. هدف این مدل ادغام و پیوند علم و کار بالینی بود و هنوز هم مشهورترین مدل آموزشی روانشناسان بالینی است.
 در این مدل روانشناسان بالینی ضمن مهارت و حساسیت داشتن در کارهای بالینی باید بتوانند با تبدیل و ترجمه تجارب بالینی خود به فرضیه های آزمون پذیر و آزمودن این فرضیه ها، دانش روانشناسی بالینی را بیشتر کنند. مدل بولدر تلفیق منظمی از مهارت های بالینی و تجربه گرایی منطقی علم بود. مدل دانشمند – متخصص بیشتر یک نگرش است تا کنار گذاشتن فعالیت های روزمره به طور خلاصه در این مدل گفته می شود که:
روانشناسان بالینی باید تحصیلات خود را در دانشگاهها انجام دهند. 
ابتدا باید به عنوان روانشناس و در مرحله بعد به عنوان متخصص بالینی پرورش یابند.
باید دوره کارورزی بالینی را پشت سر بگذارند.
باید در زمینه تشخیص، روان درمانی و تحقیق صاحب صلاحیت شوند. اوج و نهایت آموزش آنان باید اخذ مدرک دکترا  (PHD) باشد که زمینه اصلی آن تحقیق است.

 

لینک دانلود مستقیم فایل

دانــــلــــود