فایل پاورپوینت فصل سوم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (خانواده به مثابه نظامی روانی – اجتماعی) – دریافت آسان و مستقیم

کاربر گرامی فایل پاورپوینت فصل سوم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (خانواده به مثابه نظامی روانی – اجتماعی) با قابلیت دریافت آسان و مستقیم از سایت مرجع برای شما آماده شده است. این فایل دارای مطالب کلیدی و مهم پاورپوینت, کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ , خانواده درمانی گلدنبرگ ,خانواده درمانی,,ریشه های تاریخی خانواده درمانی ,خانواده ,نظامی روانی اجتماعی می باشد توضیحات کامل تر در زیر آمده است:

پاورپوینت فصل سوم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (خانواده به مثابه نظامی روانی – اجتماعی) در قالب pptx و در حجم 39 اسلاید:

بخشی از متن:
برخی از مفاهیم زیربنایی نظریه عمومی سیستمها را که نخستین بار توسط زیست شناسی به نام لودویگ فون برتالانفی پیشنهاد شده بود، مطرح خواهیم ساخت. نظریه ی عمومی سیستمها کوششی است برای ارائه یک الگوی نظری جامع که در مورد تمامی نظامهای زنده مصداق داشته باشد. این دیدگاه در خصوص پایداری و ثبات جانداران از طریق تعامل پیچیده عناصر یا اجزای آن با هم، مجموعه ای از فرضیات را مطرح ساخته است. 
الگوی عمومی سیستمهای برتالانفی به خاطر توجهی که به الگوهای ارتباطی درون نظام، یا بین نظامها داشت، به زودی در علوم، علوم اجتماعی، پزشکی، و فلسفه کاربرد گسترده ای پیدا نمود. خانواده درمانگرانی که در پی یک الگوی علمی می گشتند، خصوصا جذب این مفهوم شدند که به جای توجه به کیفیات یا ویژگیهای منفرد هر یک از اعضای خانواده باید به سراغ تبادلهایی بروند که در میان اعضای خانواده در جریان است. 
قواعد خانواده
خانواده خانواده نظامی مبتنی بر دانش به فرمانش و لذا باقاعده است. تعامل اعضای خانواده معمولا از الگوهای سازمان یافته و جاافتادهای تبعیت می کند که بر ساخت خانوادگی مبتنی است؛ این الگوها هر شخص را قادر می سازند تا یاد بگیرد که در تبادلهای خانوادگی چه چیزی برای او و دیگران مجاز یا مورد انتظار است.
 این قواعد معمولا ناگفته، کارکرد واحد خانواده را در قالب یک واحد مشخص و تنظیم می کنند و به ثبات کارکرد و به ویژه عملکرد مطلوب آن کمک می رسانند. آنها مبنای رشد و تحول سنتهای خانوادگی هستند و انتظارات هر عضو از سایر اعضا را به میزان زیادی تعیین می نمایند. لذا، قواعد خانواده بیانگر ارزشهای آن خانواده است، نقشهای خانواده را با این ارزشها هماهنگ می سازد، و در همان حال، برای روابط درون نظام خانوادگی نظم و وابستگی به ارمغان می آورد. 

 

از طریق لینک زیر میتوانید فایل را دریافت کنید

دانلود مستقیـــم فایــل

به امید ارائه خدماتی پایدار و در خور به شما عزیزان