پاورپوینت فصل دهم 10 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (کارل راجرز- نظریه ی خودشکوفایی) – فایل جدید

نظریه های شخصیت شولتز,خلاصه کتاب نظریه های شخصیت,شولتز,دوان پی شولز,سیدنی الن شولتز,یحیی سید محمدی,نظریه های شخصیت دوان شولتز pdf,خلاصه نظریه های شخصیت شولتز,پاورپوینت نظریه شخصیت شولتز,ppt نظریه های شخصیت شولتز,کارل راجرز,مراجع محوری,خود,,,

پاورپوینت فصل دهم 10 کتاب نظریه های شخصیت (کارل راجرز- نظریه ی خودشکوفایی) نوشته دوان پی شولتز و سیدنی الن شولتز ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 50 اسلاید:  
بخشی از متن:  
کارل راجرز سردمدار مکتب مراجع محوري است که رویکرد پرطرفداري را به روان درمانی به وجود آورد که ابتدا به درمان بی رهنمود یا متمرکز بر درمان جو معروف بود و اخیراً درمان متمرکز بر شخص نامیده می شود. این نوع روان درمانی، مقدار زیادي پژوهش را به وجود آورده و در درمان اختلال هاي هیجانی کاربرد گسترده اي پیدا کرده است.
نظریه ي شخصیت راجرز، همان نظریه ي مازلو، در اصول روان شناسی انسان گرا ریشه دارد که راجرز می خواست آن را دررابطه ي بیمار- درمانگر به کار ببرد. این نظریه از تجربیات او در کار کردن با درمان جوها به دست آمد و نه از پژوهش تجربی آزمایشگاهی. بنابراین، تدوین هاي او درباره ي ساختار و مجموعه ي نیروهاي شخصیت، از رویکرد درمانی او ناشی می شوند.
راجرز می گوید این خود شخص است و نه درمانگر که چنین تغییري را هدایت می کند. نقش درمانگر، کمک یا تسهیل کردن این درمان است.
راجرز اعتقاد داشت که ما موجودات معقولی هستیم که تحت سلطه ي ادراك هشیار از خود و دنیاي تجربی مان قرارداریم. مقدار ناچیزي از موضع فرویدي در نظریه ي راجرز وجود دارد.
*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 

دانلود مستقیم فایل