پاورپوینت کاروانسرای قلعه خرگوشی – فایل جدید

دانلود پاورپوینت کاروانسرای قلعه خرگوشی,کاروانسرای قلعه خرگوشی,کاروانسرا,پاورپوینت کاروانسرای قلعه خرگوشی(جاده یزد اصفهان),معماری کاروانسرای قلعه خرگوشی,کاروانسرای قلعه خرگوشی(جاده یزد اصفهان),پاورپوینت کاروانسرای قلعه خرگوشی

توضیحات:
فایل پاورپوینت کاروانسرای قلعه خرگوشی(جاده یزد – اصفهان) ، در حجم 27 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
در بیابان های یزد، کاروانسرای سنگی زیبایی قرار دارد که از روزگار صفویان تا به حال، پا برجا مانده است. کاروانسرای شگفت انگیزی به نام قلعه خرگوشی که بنای استوار و سنگی اش را باید در نزدیکی باتلاق گاوخونی ببینید. جایی در میانه جاده قدیمی یزد- اصفهان که تا شهر عقدا حدود شصت کیلومتر فاصله دارد.
کاروانسرای قلعه خرگوشی یکی از مهم ترین کاروانسراهای دوره صفوی است که بنای آن را به زمان حکومت شاه‌عباس صفوی نسبت می دهند. در واقع، قلعه خرگوشی یکی از همان 999 کاروانسرایی است که به دستور شاه‌عباس در مسیرهای اصلی آن زمان ساخته شده است.
تمام این بنای 80×80 متر از سنگ گرانیت و آجر ساخته شده است. حتی صفه ها، حجره هاه و اصطبل بنا هم سنگی هستند و این شاید مهم ترین دلیل استوار ماندن قلعه خرگوشی تا امروز باشد. در بیابان های این منطقه، معادن گرانیت زیادی وجود دارد و کارگران عصر صفوی، وقتی کاروانسرای قلعه خرگوشی را می ساختند از گرانیت های کوه‌های اطراف استفاده کردند.
و…

فهرست مطالب:
معرفی کاروانسرای قلعه خرگوشی یزد
بخش های مختلف کاروانسرا
عناصر معماری کاروانسرا
ویژگیهای معماری کاروانسرا
راه های دسترسی
پلان کاروانسرا
تقارن در پلان
حیاط مرکزی
محوربندی
درون گرایی
فضای زمستان نشین و تابستان نشین
نیارش (استفاده از گنبدهای کوچک برای استاتیک بنا)
تعبیه حوض در مرکز بنا
تزئینات آجری و چفت و بست های فیلپوش

این فایل با فرمت پاورپوینت در 27 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت معماری عصارخانه(29 اسلاید)

 

دانلود مستقیم فایل