پاورپوینت مسجد و مدرسه معیرالممالک – فایل جدید

مسجد و مدرسه معیرالممالک,مدرسه معیرالممالک,پاورپوینت تحلیل مدرسه و مسجد معیّرالممالک ,پاورپوینت مسجد معیّرالممالک تهران,مسجد,آشنایی با مسجد معیرالممالک,مسجد معیرالممالک,پاورپوینت آشنایی با مسجد و مدرسه معیرالممالک

توضیحات:
فایل پاورپوینت مسجد و مدرسه معیرالممالک ، در حجم 34 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مدرسه و مسجد معیّرالممالک در جنوب شرقی باغ معیّرالممالک ساخته شده است. بعدها بخشی از باغ های معیّرالممالک با طرح توسعه ی تهران تقسیم و به مردم فروخته شد، بدین سبب اطراف مدرسه در سه جهت شرق ، جنوب، شمال مسکونی گردید. یکی از عوامل برپا ماندن اماکن در طول دهه ها و سده ها ، درآمد موقوفاتی به آن اختصاص می دادند. مدرسه ی معیّر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در ضلع جنوبی آن تعدادی مغازه و یک دستگاه حمام در فاصله ی تقریبی 250 متری شرق آن ساخته، وقف مسجد گردید. بعدها در جریان توسعه ی پاسدارخانه ، املاک معیّر نیزتبدیل به بازارچه شد و درآمد حاصله وقف مدرسه گردید.
در گوشه ی جنوب غربی مدرسه آب انباری ایجاد گردیده بود که بمنظور خنک کردن آب آن دو بادگیر در بالای عمارت تعبیه شده بود و نیاز آب آشامیدنی محل را تأمین می نمود، آب مورد نیاز حمام و اطراف آن از قنات سنگلج که دارای سه سنگ آب بود، تأمین می شد.

وجود مجموعه آب انبار، مغازه ها و حمام خود نقش مؤثری در توسعه بعدی محله ایفا نموده، به زودی در اطراف مدرسه ، بازارچه ها و مرکز کسب و کار چندی پدید آمد بطوری که محله رونقی بیش از پیش پیدا نمود، بنابراین، بافتی پدیدار شد که جلوه ای از پیوند ناگسستنی سکونت، کار و عبادت است.مسجد و مدرسه معیّرالممالک ضمن اینکه یانگر شیوه معماری غنی و رایج زمان خود است ، یادآور ذهنیت های مردم و خاطرات پیشینیان است.
و…

فهرست مطالب:
آشنایی با مسجد و مدرسه معیرالممالک
تاریخچه و موقعیت بنا
نمای اثر
انتظام فضایی
معماری بنا
گنبدها و مناره ها
شبستانها
رواق ها
حجره ها
تزئینات بنا
نقشه بنا
گالری تصاویر

این فایل با فرمت پاورپوینت در 34 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(16 اسلاید)

 

دانلود مستقیم فایل