پاورپوینت طراحی ساختمان های بلند با ساختار بامبو – فایل جدید

دانلودپاورپوینت طراحی ساختمان های بلند با ساختار بامبو,ساختمان بلند با ساختار بامبو,بایونیک,الهام از ساختار بامبو در سازه بلند,بررسی ساختمان بلندبا ساختار بامبو,پاورپوینت ساختارگیاه بامبو در ساختمان سازی,معرفی ساختار بامبو,ساختار بامبو در سازه

توضیحات:

فایل پاورپوینت طراحی سازه ی ساختمان های بلند با الهام از ساختار بامبو،در حجم 46 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:

در این مقاله، الهام از آرایش میکرو ساختارهای گیاه بامبو به عنوان یک ابزار مفید در طراحی بایونیک استفاده شده است.
اهداف اصلی مورد بررسی در این مقاله، بررسی تأثیر ویژگی های ساختاری گیاه بامبو بر رفتارهای فیزیکی و مکانیکی آن است و اینکه چگونه می توان از ساختار بامبو در طراحی سازه ی جدید الهام گرفت؟
گیاه بامبو، دارای ساختار نسبتاً ساده ای است. از آنجا که رشد و تکثیر سلولی در این گیاه به سرعت رخ می دهد، ساختار بافت آن باید ساده باشد. گونه های بسیار مختلفی از این گیاه وجود دارد، با این حال تغییرات اندکی در ساختار آن ها دیده می شود که در
مقایسه با بزرگی وسعت گونه ها قابل توجه است.
از ویژگی های قابل توجه در ساختار بامبو، مقاومت زیاد آن در برابر نیروهای طبیعی مانند نیروی خمش حاصل از بارهای باد و نیروی کمانش حاصل از فشار جرم ساقه ی بامبو در ارتفاع زیاد است.
این ویژگی ها متأثر از توزیع هوشمندانه ی ماده ی فیبر در ساختار بامبو بوده که باعث می شود تنش در ساختار آن بیشتر یکنواخت باشد. بایونیک در معماری ارائه دهنده زمینه های جدید و خلاقانه بوسیله انتقال ایده ها از پدیده های طبیعی به معماری است. طبیعت با استفاده از کمترین انرژی و مصالح، همیشه بیشترین کارایی را پدید آورده است.

امروزه تلاشی رو به رشد به سمت ساخت متریال های سبک تر و قوی تر وجود دارد، که این موضوع بیشتر بخاطر مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی بهینه ی سازه، باعث صرفه جویی در مواد و منجر به کاهش انتشار آلودگی خواهد شد. بخشی از آلودگی های زیست محیطی که حاصل آن تخریب و از بین رفتن طبیعت است، متوجه معماران و صنعت ساختمان است. بنابراین معماران وظیفه دارند برای کاهش این اثرات به روش های جدید طراحی و راه حل های مناسب بپردازند.

فهرست مطالب :
چکیده
مقدمه
معرفی بایونیک
مزیت های الهام از طبیعت
روش ها و سطوح مختلف تقلید از طبیعت
ساختار سلسله مراتبی در طبیعت
انواع روش های طراحی بایونیک
معرفی بامبو
ساختار سلسله مراتبی بامبو
خواص فیزیکی گیاه بامبو
خواص مکانیکی گیاه بامبو
الهام از ساختار های طبیعی در طراحی سازه
طراحی سازه با الهام از آرایش میکرو فیبریل های سازنده بخش بندهای داخلی بامبو
تطبیق آرایش میکرو ساختارهای بامبو با 15 خصلت بنیادی کریستوفر الکساندر
نتیجه
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 46 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

دانلود مستقیم فایل