پاورپوینت مهندسی رودخانه – فایل جدید

دانلود پاورپوینت مهندسی رودخانه,مهندسی رودخانه,رودخانه,مورفولوژي رودخانه ها,تقسيم بندي رودخانه ها,زمین شناسی ,پاورپوینت مهندسی رودخانه,سد و سر ریز,جغرافیا

توضیحات:
فایل پاورپوینت مهندسی رودخانه ، در حجم 103 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مهندسی رودخانه شامل تمام مراحل برنامه ریزی، طراحی، و اجرا و بهره برداری از عملیات مختلفی است که به منظور بهبود وضعیت رودخانه در جهت استفاده بهتر از آن اعمال می گردد.
با عمران یک منطقه، تاسیساتی نظیر شبکه آبیاری و زهکشی، سیستم های تولید و انتقال نیرو، راهها، مناطق مسکونی، کارخانه ها و…. احداث خواهد شد این تاسیسات بعلت نیاز مبرم آنها به آب غالباً در مجاورت رودخانه ها ساخته شده و لذا همواره در معرض پیشروی ساحل رودخانه و خطر تخریب قرار دارند. محافظت از این سرمایه ها با صرفه هزینه های اقتصادی متناسب، به توسعه دانش و تکنولوژی مهندسی رودخانه منجر گردیده است.
در کشورهای توسعه یافته مطالعات در این زمینه سابقه ای بیش از شصت سال نداشته و کلاً این قسمت از مطالعات مهندسی آب در دنیا جدیدتر و ناشناخته تر از سایر قسمتها می باشد. مهندسی رودخانه در ایران نیز سابقه چندانی ندارد و بغیر از راه حلهای موضعی و بعضاً موقتی، مطالعات سیستماتیک و اساسی کمتر انجام شده است.
مورفولوژي رودخانه علم شناخت سيستم رودخانه از نظر شكل و فرم كلي، ابعاد و ويژگي هاي هندسه- هيدروليكي، جهت و نيمرخ طولي بستر و نيز روند و مكانيزم تغييرات آن مي باشد.
بررسي مورفولوژي براي درك شرايط فعلي و پتانسيل تغييرات احتمالي رودخانه در آينده ضرورت دارد و شايد تنها از اين طريق است كه مي توان رفتار طبيعي رودخانه رانسبت به تغييرات طبيعي و يا اقدامات ناشي از اجراي طرحهاي مختلف مهندسي رودخانه پيش بيني نمود.
لين براساس تجربيات خود و ديگران، عوامل مؤثر در تغييرات مورفولوژي رودخانه را بده جريان، بار رسوبي، شيب طولي، وضعيت و شرايط زمين شناسي بستر ( كانال آبراهه )، مقاومت جداره ديوار و كف بستر در مقابل جريان، پوشش گياهي و عوامل انساني مانند اقدامات و سازه هاي دست ساخت مي داند.
و…

فهرست مطالب:
نرم افزارهای تخصصی
مهندسی رودخانه
مورفولوژي رودخانه ها
تقسيم بندي رودخانه ها
1- از نظر سن زمين شناسي
2- از نظر آزادي تنظيم بستر
3- از نظر شكل ظاهري
4- تقسيم بندي رودخانه ها از نظر هيدروليكي
5- تقسيم بندي رودخانه ها از نظر پايداري
انواع تغييرات رودخانه اي
1- جابجائي و پيشروي به سمت پايين دست
2- پيشروي به سمت پايين دست همراه با ميانبري در رودخانه
3- تغييرات نامنظم جانبي
4- تغيير پروفيل طولي بستر
5- تغيير در مسير رودخانه
6- تغيير در فرم يا پلان رودخانه
دبی
مسائل مطرح در مهندسی رودخانه
مدلسازی و معادلات

این فایل با فرمت پاورپوینت در 103 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت انواع سد و سرریز (35 اسلاید)

 

دانلود مستقیم فایل