گزارش کارورزی چهار رشته راهنمایی و مشاوره – فایل جدید

گزارش, نهایی, کارورزی, گزارش کارورزی چهار رشته راهنمایی و مشاوره

گزارش کارورزی چهار رشته راهنمایی و مشاوره

چکیده (شرح حالی از من)
من در خانواده ٤ نفره زندگی می کنم، ٢ برادر به همراه پدر و مادرم. من در چیزهایی که استعداد دارم چندتایی را ذکر می نمایم. اول رشته های ورزشی من در تمامی رشته های ورزشی مهارت دارم و در بعضی هاشون به مسابقات رفتم از جمله پینگ پنگ، فوتبال، فوتسال، ژیمناستیک، و غیره، و مقام هم کسب کردم. درحال حاضر هم به تیرکمان اندازی و تکواندو می روم. و همچنین من در رشته های علمی هم مقام های زیادی را کسب کرده ام ازجمله همیشه جز شاگردان برتر کلاس و مدرسه بودم و مقام اول ریاضی را در کشور در دوره راهنمایی کسب کردم که اگر در دور دوم شرکت می کردم به المپیاد کانادا می رفتم که شرکت نکردم سپس چند مقاله نوشتم و بعضی شان را در دانشگاه ارسال کردم و چندتا داستان کوتاه ارسال کردم در دانشگاه و در امتحان سرود موفق شدم در دوره اول و در مسابقات علمی زیادی در دانشگاه و مدرسه شرکت کردم. و همچنین چندین لوح تقدیر علمی دارم. و همچنین در مذهب که بیشترین استعداد من در این بخش است که نمی توانم همه اش را اینجا ذکر کنم فقط بخش کوچکی را ذکر می کنم اول مسابقات، نفر اول مسابقات نهج البلاغه در مدسه حفظ قرآن و قرائت قرآن، اذان، و غیره….. و در دانشگاه در رشته ی نهج البلاغه شرکت کردم. و همچنین استعدادهای زیادی که بیان آنها از حوصله خارج است. در ضمن در مورد کارورزی می خواهم بگم که به نظر من موثرترین واحد ما در کل دروس همین واحد کارورزی است. من در کارورزی تجربه های زیادی را کسب کردم که به بعضی از آنها اشاره می کنم. ازجمله مهارت کنترل کلاس. نحوه ی برخورد با دانش آموزان. نحوه ی کاهش و از بین بردن اضطراب خود درسرکلاس. نحوه ی تدریس. نحوه ی سخنرانی درکلاس. و آشنایی زیاد با رشته ی مورد تحصیل خود و غیره…..که همگی تجربه ی خوبی برای فهمیدن ضعف ها و قوت های خودم شد و توانستم ضعف ها را جبران و قوت هایم را ارتقا دهم. این هم بخشی از تجربه ی من در کارورزی بود.

فهرسـت

چکیده  ……………………………………………………………………………………………………………………٣
فهرست  ……………………………………………………………………………………………………………………٤
فصل اول
……………………………………………………………………………………………………………………٦
مقدمه  …………………………………………………………………………………………………………………….٧
تعریف و تبیین مساله و توصیف چالش های موجود و تعیین وضعیت مطلوب
 ……………………………………………………………………………………………………………………٧
تعیین اهمیت و ضرورت مسئله  ……………………………………………………………………………………………………………………١٢
اهداف موضوع  ……………………………………………………………………………………………………………………١٣
تعیین سوالات درس پژوهی (تبدیل اهداف به سوالات پژوهشی)
……………………………………………………………………………………………………………………١٣
فصل دوم  ……………………………………………………………………………………………………………………١٥
 توصیف ویژگی های طرح درس (سناریو) …………………………………………………………………………………………………………………………………….١٦
نحوه ی اجرا
……………………………………………………………………………………………………………………١٧
تعیین امکانات مورد نیاز و چالش های فراروی
 ……………………………………………………………………………………………………………………٢١
 زمانبندی تدریس و وظایف محوله
…………………………………………………………………………………………………………………………………….٢١
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
…………………………………………………………………………………………………………………..٢٢
نتایج حاصله
……………………………………………………………………………………………………………………………………٢٣
گزارش پایانی
…………………………………………………………………………………………………………………..٢٤

 فصل اول

 گزارش کتبی(درس پژوهی) طراحی واحد یادگیری در چرخه درس پژوهی
عنوان درس پژوهی :
الگوهای صبر و مقاومت.
در مدرسه شهید معنوی واقع در چهار راه ولیعصر شهر ارومیه 
اعضای گروه درس پژوه :
١- آقای مهدی خلکانلو
٢- آقای امیر احمدی
٣- آقای کیوان حاجی مرادیان
٤- آقای پویا فرنود
 
 
 

تکالیف عملکردی :
١- الگوهای استفاده صحیح از مقاومت را شناسایی کنند.
٢- منابع تهدید کننده افکار و اندیشه ملی کدامند و راهکارهای پیشگیری از آنها کدامند؟
٣- مصاحبه با افراد در مکان های مختلف در خصوص روشهای حفظ انقلاب و نظام از منابع آلوده کننده، نظرات، ایده ها، طرح و فرضیه ها آنها را جمع آوری کرده و به صورت گزارش تهیه کنید؟
٤- مصاحبه با افراد، تحقیق از اینترنت و سایت های دیگر، کتابها در خصوص تهدید کننده منابع ملی که مهمترین آن اندیشه انقلابی و راههای حفاظت از آن را جمع آوری کرده و به صورت گزارش تهیه کنید؟
٥- نقش صبر و مقاومت در زندگی انسان را بداند و برای حفظ آن ها راهکارهایی ارائه دهد؟
٦- راهکارهایی را برای حفظ ارزش ها و الگوهای انقلاب بشناسند و به صورت بروشور آن را تهیه کرده و در مدرسه توزیع نمایند؟
٧- به مجموع اطلاعات ارائه شده توسط کلیه ی دانش آموزان را روی هم بریزند و در قالب یک نمودار رسم کنند.
طرح پرسش اساسی
چه راهکارهایی برای استفاده درست از مقاومت که منجر به حفظ نظام که یادگار امام و شهیدان است و انقلاب و جلوگیری از نابودی و یا تخریب آن می شود پیشنهاد می کنید؟
گام اول : برقراری ارتباط
با نشان دادن فیلمی در مورد رشادت های شهیدان انقلاب و انیمیشن داستان سمیه و عمار اولین شهیدان راه اسلام، مفاهیم صبر و مقاومت را شرح دهند و سپس از دانش آموزان می پرسیم که برای حفاظت از آن چه عواملی موثر است؟
بازخورد : دانش آموزان با دقت به فیلم نگاه می کنند و برای ادامه کلاس هیجان و انگیزه بیشتری پیدا    می کنند.
گام دوم : به تجربه گذاشتن
در قالب یک فعالیت گروهی از دانش آموزان می خواهیم که چه کارهایی انقلاب را زنده نگه می دارد؟ نوشته و در کلاس گزارش دهند؟
بازخورد : دانش آموزان به صورت عملی راهکارهایی برای زنده نگه داشتن انقلاب را اولا در اینترنت و از طریق پدر و مادرشون پرس و جو کردند :
١- راههای پیشگیری از افراط در مقاومت
٢- حفظ و انتقال الگوهای صبر و مقاومت به نسل آینده
٣- کنترل ابزارهای جنگ نرم ضد انقلاب جهت فهم درست از اندیشه انقلاب
٤- استفاده از رهنمون های بنیانگذار انقلاب برای عموم جهت زندگی همگانی و حکومت عدل مهدوی
گام سوم : به کار بستن
در حین تدریس زمانی که به فعالیت های درون کتاب می رسیم از دانش آموزان می خواهیم که درباره آن ها فکر کنند و به آن ها جواب بدهند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند.
بازخورد : یادگیری مشارکتی دانش آموزان تقویت می شود.
گام چهارم : به اشتراک گذاشتن
از دانش آموزان می خواهیم که در قالب فیلم راه های رسیدن به صبر و مقاومت و راهکارهای پیشگیری از ابزرارهای ضد آنها را نوشته و بیان کنند.
بازخورد : انجام این فعالیت موجب شناخت دانش آموزان از منابع تهدید کننده بیرونی ضد انقلابی و راه حل های آن در ارتباط با زندگی، محیط پیرامون خود بشناسند و در زندگی روزمره از آن بهره مند باشند و در حفظ انقلاب فرهنگی خود کوشا باشند.

 

دانلود مستقیم فایل