مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار مالی (تامین مالی و سرمایه) – فایل جدید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار مالی (سرمایه),ساختار مالي و ساختارمالي مطلوب ,عوامل مؤثر بر ساختار مالي شرکتها ,ساختار مالي و ساختار مالي مطلوب,مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار مالی (تامین مالی و سرمایه)

مقدمه:
دراين پايان نامه سعي شده است که مهم ترين عوامل مؤثر بر ساختار مالي (سرمايه )در ايران را تبيين کند . هدف ما در اين فصل بررسي ادبيات مرتبط با ساختار مالي و همچنين توجه به تحقيقات انجام شده است تا در ابتداء به يک بينش در زمينه ساختار مالي دست يابيم و سپس به بررسي مهمترين عوامل مؤثر بر ساختار مالي (سرمايه ) مي پردازيم .
لذا مطالب اين فصل در 4 بخش زير مورد بررسي و مطالعه قرار مي گيرد :
بخش اول – ساختار مالي و ساختارمالي مطلوب
بخش دوم – عوامل مؤثر بر ساختار مالي شرکتها
بخش سوم – بررسي عوامل مؤثر بر ساختار مالي شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادارايران
بخش چهارم – تحقيقات انجام شده (داخلي ، خارجي )

بخش اول: ساختار مالي و ساختار مالي مطلوب
دراين بخش ابتداء تئوري هاي مربوط به ساختار مالي (نظريه سنتي ، نظريه سود خالص ، نظريه موديلياني و ميلر ) و سپس به بررسي ساختار مطلوب سرمايه و روش هاي مختلف تأمين مالي و در نهايت به بررسي تأمين مالي و ساختار سرمايه مي پردازيم .
1-2 : تئوري هاي ساختار مالي (سرمايه )
1-1-2) نظريه سنتي :
اساس نظريه فوق بر اين است که ساختار مطلوب مالي وجود دارد و مي توان با استفاده از اهرم ارزش شرکت را افزايش داد . در واقع اين نظريه پيشنهاد مي کند که شرکت مي تواند هزينه سرمايه خود را از طريق افزايش ميزان بدهي کاهش دهد . اگر چه سرمايه گذاران هزينه سهام عادي را افزايش مي دهند ، اما اين افزايش توسط منافع حاصل از کاربرد بدهي ارزان ترخنثي مي شود ؛ در حالي که اهرم بيشتري به کار گرفته مي شود سرمايه گذاران هزينه سرمايه عادي را افزايش مي دهند تا جايي که اين افزايش کاملاً با منافع بدهي ارزان تر خنثي نمي شود نمودار (1-2) نظريه سنتي را نشان مي دهد .
همان طور که در نمودار نشان داده شده است ، هزينه تأمين مالي از طريق سهام عادي( ) با آهنگ فزاينده اي نسبت به درج اهرم افزايش مي يابد در حالي که هزينه بدهي ( ) تنها پس از استفاده زياد از اهرم افزيش مي يابد. بنابراين ميانگين هزينه سرمايه ( ) کاهش مي يابد .


***توجه***

#این مبانی کامل و جامع می باشد
#دارای منبع
#قابل استفاده برای فصل دوم پایان نامه

*ارزانتر از همه جا*

 

دانلود مستقیم فایل