تحقیق كارخانه توليدي ادوات كشاورزی – فایل جدید

معرفي كارخانه,,كارخانه توليدي ادوات كشاورزي قربان محمدزاده و پسران

معرفي كارخانه:
كارخانه توليدي ادوات كشاورزي قربان محمدزاده و پسران در كيلومتر 5 جاده قوچان- روبروي اكسيژن خوراكيان واقع مي باشد. مالكيت اين واحد متعلق به سه برادر مي باشد.توليدات اين كارخانه به ساخت گاوآهن و قطعات يدكي آن محدود ميشود كه در 12 نوع و سايز طراحي و توليد مي شود و 60 نفر كارگر توليدي و 7 نفر كارمند اداري در اين واحد مشغول به فعاليت مي باشند. دفتر فروش كارخانه مزبور در چهارراه ابوطالب واقع شده است و در توليد گاوآهن داراي پيشينه اي 80 ساله مي باشند. فروش محصولات نيز بصورت داخلي و صادراتي (به كشورهاي پاكستان- سوريه- افغانستان و ….) مي باشد.
فرآيند توليد:
روند توليد بصورت انبوه و پيوسته مي باشد و بدليل وجود بازاري با ظرفيت كافي و مناسب- محصولات كارخانه معمولا پيش فروش شده و نگراني از بابت عدم فروش محصولات وجود ندارد. بهمين دليل لزومي براي در نظر گرفتن ساختماني جهت انبار محصولات ساخته شده وجود ندارد. محصولات در 8 دايره توليد مي شوند.

دايره اول: برشكاري
اولين دايره توليدي- برشكاري مي باشد كه در اين دايره مواد اوليه اي از قبيل ورق آهن و تسمه و قوطي بوسيله هواگاز- برش خورده و جهت استفاده در دواير بعدي آماده مي گردد. لازم به ذكر است براي برش از دستگاهي استفاده مي شود كه توسط خود مالكين طراحي و ساخته شده است كه تكنولوژي آن مربوط به 50 سال پيش است. بهمين دليل از بازدهي بسيار پاييني برخوردار است كه باعث اتلاف وقت و در نتيچه از كارافتادگي دواير ديگر مي شود. اين دايره يكي از مشكلات اساسي روند توليد اين كارخانه مي باشد.

دايره دوم: كوره و چكش كاري
برخي قطعات برش خورده جهت استحكام بيشتر در يك درجه حرارت مشخص در كوره گرم مي شود و سپس توسط ماشين چكش كاري- فرآيند استحكام بخشي به قطعات كامل مي شود. سپس قطعات مورد نظر درون آب قرار مي گيرد. در اين دايره 3 عدد كوره گازوئيل سوز و يك دستگاه چكش وجود دارد.

 

دانلود مستقیم فایل